Komunikaty PR

Więcej pacjentów w gabinetach weterynaryjnych, rośnie świadomość opiekunów

2024-05-13  |  10:30
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania docx ( 0.07 MB )

Jedna trzecia (31 proc.) weterynarzy spodziewa się, że właściciele zwierząt będą korzystać z coraz szerszego wachlarza usług w gabinetach weterynaryjnych. Wśród nich znajdzie się nie tylko leczenie, ale też profilaktyka, diagnostyka czy chirurgia – to wnioski z badania „Kierunki rozwoju branży weterynaryjnej” zrealizowanego na zlecenie Siemens Financial Services w Polsce. Jednocześnie co czwarty badany (24 proc.) uważa, że przychodnie będą pogłębiać specjalizację. Dostosowanie gabinetów do zmieniających się oczekiwań pacjentów może skłaniać do inwestycji w nowe rozwiązania technologiczne.  

W ciągu ostatnich kilku lat obserwowany jest wyraźny wzrost liczby zwierząt domowych. Zgodnie z raportem FEDIAF z 2023 r. liczba zwierząt towarzyszących w Europie przekroczyła 340 milionów. Polacy mają ponad 8 mln psów i 7 mln kotów, co oznacza, że psy zamieszkują połowę polskich gospodarstw domowych, zaś koty – 40 proc. W badaniu Siemens Financial Services w Polsce jedna trzecia weterynarzy odpowiedziała, że liczba zwierząt towarzyszących dodatkowo wzrośnie w ciągu najbliższych 2 lat.  

Istotnym trendem zaobserwowanym przez 34 proc. lekarzy weterynarii jest wzrost świadomości wśród właścicieli zwierząt, co do potrzeb zdrowotnych ich podopiecznych. Tej zmianie podejścia do leczenia będzie towarzyszyć większe zainteresowanie usługami weterynaryjnymi. W najbliższej przyszłości 31 proc. ankietowanych spodziewa się, że klienci będą też oczekiwać nowych usług w gabinecie np. z zakresu fizjoterapii czy dermatologii.  

Specjalizacja czy rozszerzony zakres usług? 

– Zdania weterynarzy są podzielone co do tego, jak na kierunek rozwoju gabinetów wpłynie wzrost liczby zwierząt domowych i coraz większe oczekiwania klientów. Jedna czwarta badanych twierdzi, że wymienione tendencje zaowocują maksymalnym poszerzeniem zakresu usług. Gabinety częściej zapewniać będą nie tylko leczenie, lecz także m.in. diagnostykę, profilaktykę i zabiegi chirurgiczne. Jednocześnie, co czwarty ankietowany uważa, że odpowiedzią na nowe warunki będzie większa specjalizacja usług i oferowanie fachowej opieki w jednej dziedzinie, jak np. stomatologia – mówi Tomasz Szyszka z Siemens Financial Services w Polsce. 

Ten podział może wynikać z różnych czynników, ale najistotniejszym może być lokalizacja. W mniejszych ośrodkach, gdzie dostęp do opieki weterynaryjnej jest ograniczony, gabinety mogą oferować szerszy wachlarz usług. W większych miastach charakteryzujących się wysokim poziomem konkurencji, lepszym rozwiązaniem okaże się z kolei wyspecjalizowanie oferty. 

Inwestycja w nowoczesny sprzęt 

Coraz większe zapotrzebowanie na usługi weterynaryjne i rosnące wymagania właścicieli zwierząt wiążą się z potrzebą inwestycji w nowoczesny sprzęt do gabinetów. Jak wynika z badania „Kierunki rozwoju branży weterynaryjnej”, co czwarty (23 proc.) gabinet weterynaryjny zaopatruje się w nowy sprzęt, żeby dysponować nowoczesnymi i niezawodnymi rozwiązaniami. Z kolei co piąty (19 proc.) robi to po to, aby zwiększyć wydajność i efektywność pracy. Według badania Siemens Financial Services w Polsce, większość gabinetów wciąż inwestuje w nowy sprzęt dopiero wtedy, gdy dotychczasowy się zużyje. Takie podejście ogranicza wykorzystanie przewagi technologicznej i hamuje tempo podnoszenia jakości usług. 

– Do głównych przyczyn ograniczania inwestycji w nowe technologie zalicza się brak środków i czasu na ich realizację. Najlepszą odpowiedzią na te wyzwania mogą być rozwiązania finansowe dostępne online.  Siemens Financial Services w Polsce jako jedyny na rynku udostępnia przedstawicielom branży weterynaryjnej i medycznej rozwiązanie umożliwiające szybkie i bezpieczne pozyskanie finansowania na specjalistyczny sprzęt i niezbędne urządzenia, całkowicie przez Internet – podkreśla Tomasz Szyszka z Siemens Financial Services w Polsce – Za pośrednictwem SimplyLoan można otrzymać pożyczkę od 1 tys. do 1 mln złotych. Dzięki temu weterynarze mogą sfinansować online zarówno najnowocześniejszy sprzęt, jak i drobne urządzenia czy części – dodaje. 

 

Nota metodologiczna: 

Badanie z przedstawicielami 100 firm (jednoosobowych działalności i spółek handlowych) zrealizował Instytut Badań i Rozwiązań B2B Keralla Research w styczniu 2024 r. Uczestnikami badania byli właściciele i menedżerowie z branży weterynaryjnej z całej Polski, Wykorzystano metodę ilościową, technikę standaryzowanych wywiadów telefonicznych (CATI).  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Branża weterynaryjna jest na drodze do szybkiego rozwoju Biuro prasowe
2024-07-02 | 15:00

Branża weterynaryjna jest na drodze do szybkiego rozwoju

Wzrost liczby czworonogów w gospodarstwach domowych oznacza więcej pacjentów w gabinetach weterynaryjnych. Właściciele lecznic będą musieli przygotować się na
Zdrowie Polka bada możliwości naprawcze i procesy zapalne w mózgu
2024-06-25 | 09:12

Polka bada możliwości naprawcze i procesy zapalne w mózgu

W trakcie swojego życia, jedna na trzy osoby w Polsce zachoruje na schorzenie układu nerwowego[1]. Obecnie około 5 milionów Polek i Polaków potrzebuje wsparcia neurologicznego, a
Zdrowie Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu wśród kierujących zespołami?
2024-06-21 | 13:00

Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu wśród kierujących zespołami?

Spadek z 47% w styczniu 2020 do 22% w maju 2023 roku – tak prezentuje się odsetek osób kierujących zespołami, które uważają, że pracodawca dba o ich wellbeing[1]. Problem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.