Komunikaty PR

Wielokanałowość, mobilność i cyfryzacja: trendy w sektorze publicznym w 2022 rok

2022-02-08  |  12:37
Biuro prasowe

W ciągu ostatnich 18 miesięcy organizacje sektora publicznego – podobnie jak firmy prywatne – wypracowały zupełnie nowe sposoby świadczenia usług o newralgicznym znaczeniu i kontaktowania się z obywatelami. W 2022 roku zmiany będą nową normą. Wdrażanie odporności organizacyjnej poprzez transformację cyfrową będzie nieodłącznym elementem działań każdego lidera sektora publicznego.


Oto kilka trendów, które dostrzegamy w sektorze publicznym w perspektywie nadchodzącego roku.

Coraz większy nacisk na udostępnianie narzędzi cyfrowych


Cyfryzacja ma kluczowe znaczenie dla ożywienia naszej gospodarki. Jest niezbędna do przetrwania wielu przedsiębiorstw i ma zasadnicze znaczenie w utrzymaniu usług publicznych. W kontekście pandemii i zmian klimatycznych potrzeba cyfryzacji procesów i usług w sektorze publicznym będzie coraz większa. Widać to także w Polsce, gdzie coraz więcej wniosków w urzędach przyjmowana jest w formie cyfrowej.


Przyszłość sektora publicznego to wielokanałowość, mobilność i cyfryzacja. Podobnie jak w sektorze komercyjnym, najważniejsze jest umożliwienie korzystania z połączonych doświadczeń cyfrowych, ujednolicenie kanałów cyfrowych i zapewnienie przepływów pracy w organizacjach rządowych. Niezależnie od tego, czy konieczne będzie rozpatrzenie wniosku o wydanie prawa jazdy czy też udzielenie pozwolenia na budowę, obywatele powinni mieć możliwość zwrócenia się do administracji za pomocą jednego źródła, bez konieczności poruszania się po różnych oddziałach i systemach. Można to osiągnąć dzięki elastycznej, skalowalnej platformie kontaktowej, która stawia obywatela na pierwszym miejscu.

Co więcej, w związku z misją cyfryzacji, jednym z głównych zadań rządów będzie pomaganie obywatelom – tak, aby korzystanie z cyfrowych technologii stało się dla nich codziennością, dzięki czemu będą w stanie rozwijać się w gospodarce cyfrowej. W 2022 roku możemy spodziewać się zwiększonych inwestycji w podnoszenie i zmianę kwalifikacji w całym społeczeństwie.

Wraz z rozwojem miejsc pracy zmieniają się oczekiwania pracowników


We wszystkich branżach pracownicy pragną elastyczności, autonomii oraz możliwości wyboru miejsca, czasu i sposobu pracy. W nadchodzącym roku będziemy świadkami tego, jak coraz więcej organizacji sektora publicznego będzie dążyć do zapewnienia pracownikom cyfrowych doświadczeń, które pozwolą zwiększyć produktywność i utrzymać utalentowanych członków zespołów. Wykorzystanie chmury i technologii wspierających współpracę, a także strategii dbania o zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie pracowników, to tylko niektóre przykłady tego, jak można osiągnąć wspomniany cel.


Istotne będzie wdrożenie strategii zapewniającej pracownikom łatwy dostęp do aplikacji i danych, których potrzebują, aby wykonywać swoją pracę jak najefektywniej i z dowolnego miejsca. Podobnie będzie z narzędziami komunikacyjnymi, takimi jak czaty na żywo i usługi cyfrowych konsultantów, które mają na celu rozwiązywanie problemów pracowników, takich jak prośby o wsparcie informatyczne. Dzięki bezpiecznej, ujednoliconej platformie, odpowiedniemu przepływowi pracy oraz hiperautomatyzacji agencje rządowe będą w stanie poprawić doświadczenia pracowników i obywateli.


Otwarte modele danych staną się bardziej powszechne


Jeśli chodzi o dane, przejrzystość będzie nadal priorytetem zarówno dla organizacji sektora publicznego, jak i obywateli. W czasie pandemii organizacje sektora publicznego, które dysponowały otwartymi modelami danych, okazały się najbardziej sprawne.

Ludzie są gotowi wykazać się większą otwartością i dzielić się z rządem większą ilością danych. Skuteczne wykorzystanie tych danych jest niezbędne do stworzenia spersonalizowanych doświadczeń, ale także do zdobycia zaufania, zwiększenia zaangażowania i uzyskania pożądanych rezultatów politycznych.

Transformacja cyfrowa nie jest jednak prostą zmianą. Odseparowane zbiory danych i starsze systemy, a także niewystarczające możliwości techniczne, często sprawiają wrażenie kuli u nogi, która uniemożliwia organizacjom sektora publicznego osiągnięcie obranego celu. W wielu przypadkach to jednak nie technologia powstrzymuje je przed działaniem. Chodzi raczej o sposób, w jaki organizacje skonfigurowały swoje systemy do obsługi danych.

Ważnym zadaniem w nadchodzących miesiącach będzie zbudowanie nowoczesnej architektury opartej na danych, integrującej wszystkie źródła danych w celu promowania kultury otwartości na skalę całej organizacji, a także przeszkolenie pracowników w zakresie efektywnego i przejrzystego dzielenia się danymi i ich wykorzystywania.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.