Wojna w Jemenie trwa! UNICEF Polska apeluje o pomoc dla dzieci
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Wojna w Jemenie to największy kryzys humanitarny w XXI wieku. 80% mieszkańców potrzebuje pomocy humanitarnej. Szacuje się, że 2 miliony dzieci w tym kraju jest poważnie niedożywionych. UNICEF Polska rozpoczyna kampanię „Pomoc dla Jemenu” i apeluje o wsparcie poprzez stronę unicef.pl/jemen. Akcję wspiera Maciej Orłoś.
Trwający od pięciu lat konflikt w Jemenie spowodował masowe wysiedlenia, głód i choroby. Pandemia COVID-19 dodatkowo pogłębia cierpienia w całym kraju. Rodziny codziennie walczą o przetrwanie. Potrzeby jemeńskich dzieci nigdy nie były bardziej palące. Czysta woda i pomoc żywnościowa są niezbędne do przetrwania najmłodszych. Prawie 325 tysięcy dzieci poniżej 5. roku życia cierpi z powodu ciężkiego ostrego niedożywienia i jest na granicy życia i śmierci.
Jednym z takich dzieci jest 14-miesięczna Arwa - dziewczynka z Jemenu, która cierpi z głodu. Dzięki wsparciu UNICEF Arwa ma szanse na przeżycie. Niestety, tysiące dzieci w tym kraju mogą nie mieć tyle szczęścia, co Arwa.
Sytuacja dzieci w Jemenie jest dramatyczna. Najmłodsi każdego dnia umierają z głodu. Zdecydowałem się wesprzeć kampanię UNICEF Polska dla Jemenu, bo nasza pomoc jest teraz potrzebna bardziej niż kiedykolwiek. Ufam, że poruszymy serca Polaków i razem uratujemy wiele istnień, mówi Maciej Orłoś.
UNICEF jest w Jemenie od początku konfliktu. Od stycznia do lipca 2020 niemal 2 mln dzieci zostało przebadanych pod kątem niedożywienia. Tysiące dzieci otrzymało mikroelementy i tabletki odrobaczające. Potrzeby są jednak ogromne. Z powodu braku funduszy wiele programów pomocy dzieciom w Jemenie zostało wstrzymanych.
Jemen to teraz najgorsze miejsce do życia na ziemi. Nasi koledzy w tym kraju każdego dnia narażają zdrowie i życie, aby nieść pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom. Proszę, nie zawiedźmy ich! Liczy się każde wsparcie finansowe. Dzięki darowiznom z Polski uratujemy zdrowie i życie tysięcy dzieci, powiedział Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.
Jak pomóc?
Każdy może pomóc potrzebującym dzieciom w Jemenie. Wystarczy wejść na stronę unicef.pl/jemen i przekazać darowiznę jednorazowo lub miesięcznie. Zebrane fundusze zostaną przeznaczone na:
- zakup żywności terapeutycznej stosowanej w leczeniu niedożywienia u dzieci;
- objęcie terapią leczenia niedożywienia jak największej liczby najmłodszych w Jemenie;
- zakup zestawów pierwszej pomocy tj. pakietów najważniejszych leków i materiałów medycznych;
- tabletki do uzdatniania wody i inne najbardziej potrzebne produkty humanitarne.
UNICEF w leczeniu niedożywienia od lat z powodzeniem stosuje wysokokaloryczną pastę terapeutyczną złożoną ze zmielonych orzeszków ziemnych. Jedna saszetka pasty to 500 kcal. Wystarczy, że dziecko będzie przyjmowało trzy takie saszetki dziennie, aby w ciągu tygodnia przybrać na wadze kilogram. Koszt takiej miesięcznej terapii to zaledwie 131 zł.
UNICEF w Jemenie oprócz programów żywnościowych niesie pomoc medyczną, wodno-sanitarną, edukacyjną i ochronną. Sytuację w kraju pogarsza plaga szarańczy pustynnej oraz powodzie, które nawiedziły Jemen tego roku w lipcu. Zniszczona została infrastruktura, domy, szkoły, szpitale, schroniska i żywy inwentarz. Wiele osób zginęło lub zostało rannych. Zniszczeniu uległy wodociągi, a woda pitna została zanieczyszczona, co zwiększa ryzyko cholery, malarii i dengi. Kraj wyniszczony wojną i pandemią COVID-19 potrzebuje naszego wsparcia.
Wejdź na stronę unicef.pl/jemen i przekaż darowiznę. Twoja pomoc może uratować zdrowie i życie dziecka w Jemenie! - apeluje Maciej Orłoś.
Konferencja „Piecza zastępcza 2030: bezpieczne dziecko w dobrym systemie”
Mówiliśmy o tym na forum
Mustang Kaczkowskiego: Nowy właściciel i szlachetny cel
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wziąć udział w powojennej odbudowie tego kraju. Jednak polski rząd powinien wykazać w tym celu aktywniejszą postawę i poprawić relacje z Ukrainą, które w ostatnim czasie uległy pogorszeniu – ocenia Marek Budzisz, ekspert ds. Rosji i obszarów postsowieckich w Strategy and Future.
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.