Wręczono statuetki Plebiscytu Gospodarczego "Kobiece Twarze"
Plebiscyt „Kobiece Twarze” został stworzony, aby pokazywać i promować przedsiębiorcze kobiety, które mają wpływ na rozwój gospodarczy regionu i kraju, a także firmy, które są przyjazne kobietom i dzięki nim dynamicznie się rozwijają. Plebiscyt promuje panie, które nie tylko dążą do sukcesów, ale przede wszystkim wspierają inne kobiety, zarówno w działalności społecznej, jak i w rozwoju kariery zawodowej. To wyjątkowe i wyróżniające się w Polsce przedsięwzięcie, w którym uczestniczą przedstawiciele biznesu, samorządu, nauki, polityki oraz organizacji pozarządowych. Wydarzenie organizowane jest na Dolnym Śląsku od 8 lat. Jego organizatorem jest firma Hornet4.
– Od samego początku ideą naszego konkursu jest wspieranie przedsiębiorczości kobiet i równości w biznesie – mówi Aldona Ziółkowska – Bielewicz, prezeska Hornet4, organizatorka Plebiscytu Gospodarczego „Kobiece Twarze”. – Uważamy, że wciąż jest nas - kobiet za mało w biznesie, w samorządach, w polityce. Za mało również na piedestałach i z laurami. Naszym zdaniem niewiele pomogą parytety i rozporządzenia, ponieważ nic nie jest tak skuteczne, jak dobry przykład. Trzeba pokazywać i promować te z nas, które wspięły się na wyżyny kariery, znalazły się w zarządach spółek, fundacji, samorządów oraz mają wybitne osiągnięcia. Chodzi o to, aby zarażać dobrym przykładem, dawać świadectwo, że wiele można dokonać, nawet mając dwójkę czy trójkę dzieci i udany związek. Musimy się promować, wspierać, aby zaszczepić wiarę i nadzieję na sukces tym kobietom, które są na początku drogi swoich biznesów.
Pięć kobiecych kategorii
Laureaci plebiscytu wybierani są w pięciu kategoriach: Profesjonalistki w Małych i Średnich Przedsiębiorstwach, Profesjonalistki w Dużych Przedsiębiorstwach, Debiutantki, Osobowość oraz Firma Przyjazna Kobietom.
W tym roku w pierwszej z nich laureatką została Dorota Seweryn – Stawarz, prowadząca własną kancelarię prawną we Wrocławiu. Z kolei w kategorii Profesjonalistek w Dużych Przedsiębiorstwach wygrała Dominika Kawala - dyrektor zakładów produkcyjnych 3M Wrocław, a wśród Debiutantek najlepsza była Justyna Pelc – Przewodnicząca Stowarzyszenia Innspace. Natomiast za największą Osobowość została uznana Izabela Beno – prezeska Fundacji na Rzecz Równości. Tytuł Firmy Przyjaznej Kobietom przyznano Capgemini Polska.
Ze względu na wprowadzone w 2020 r. obostrzenia związane z pandemią koronawirusa, w tym roku statuetki Plebiscytu Gospodarczego „Kobiece Twarze” odebrały również laureatki ubiegłorocznej edycji wydarzenia. Zwyciężczyniami w kategorii Profesjonalistek w Małych i Średnich Przedsiębiorstwach zostały Izabela Kołodziejczak – prezeska GOBS Sp. z o.o. oraz Magdalena Dobrzańska – Frasyniuk – prezeska IPS. Natomiast w kategorii Profesjonalistek w Dużych Przedsiębiorstwach wygrała Ewa Nowak-Iskra, kierująca dolnośląskim oddziałem Banku Gospodarstwa Krajowego, a wśród Debiutantek najlepsza była Anna Imielska, szefowa Harmony Clinic. Za największą Osobowość ubiegłego roku uznano prof. Bernardę Kazanowską – zastępcę kierownika Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej we Wrocławiu. Tytuł Firmy Przyjaznej Kobietom przyznano natomiast fabryce Mercedes Benz Manufacturing Poland w Jaworze.
Kobiety mają moc
Panie odbierające statuetki nie kryły radości i satysfakcji z otrzymanych nagród.
– Od początku mojej drogi zawodowej wiem, że kobiety w biznesie mają ogromną moc – mówi Izabela Kołodziejczak, prezeska GOBS Sp. z o.o., specjalizującej się w obsłudze księgowej przedsiębiorstw zagranicznych o szczególnych potrzebach. – Widzę to każdego dnia w mojej firmie, w której zatrudniam 30 kobiet i tylko jednego mężczyznę. Każda z nich ma ogromny potencjał, wiedzę, pragnienie zdobywania nowych doświadczeń i przekonanie, że „się da”. To wspaniałe, że ich rola w biznesie jest coraz bardziej zauważalna.
Jak podkreślali organizatorzy plebiscytu, zapewnienie równości szans dla kobiet i mężczyzn oraz pełnoprawnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa jest jednym z podstawowych praw człowieka.
– Stanowi także fundamentalną przesłankę umacniania demokracji oraz budowy społeczeństwa obywatelskiego – dodaje Aldona Ziółkowska – Bielewicz.

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.