Wrocław: elewacja ostatniego etapu Pixel House odsłonięta
Inwestycja przy ulicy Legnickiej osiągnęła już docelowy wygląd. W sprzedaży dostępne są mieszkania wyłącznie w ostatnim, czwartym etapie – o powierzchni od 29 do 96 metrów kwadratowych. Na parterze znajdą się lokale usługowe.
– Obecnie trwają prace wykończeniowe – okładziny z płytek czy zabudowy stolarskie. Montujemy balustrady, malujemy garaże i ściany części wspólnych, a także pracujemy nad zagospodarowaniem terenu – komentuje pracownik dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A., Tomasz Bednarek.
Inwestycja podzielona jest na cztery etapy. Trzy z nich zostały ukończone i w całości sprzedane. Na parterze budynku mieści się pasaż z lokalami użytkowymi. Parkingi dla samochodów i miejsca postojowe dla rowerów znajdują się zarówno w kondygnacji podziemnej, jak i na pierwszym piętrze.
Od drugiego piętra wzwyż znajdują się mieszkania – część z ogródkami na najniższej kondygnacji lub z loggiami na wyższych poziomach. Ceny mieszkań zaczynają się od 8556 zł za metr kwadratowy.
Pixel House mieści się przy ulicy Legnickiej – naprzeciwko Centrum Handlowego Magnolia. W pobliżu znajduje się Park Popowicki, a nieco dalej Park Zachodni. Mieszkańcy zwracają uwagę na dobre skomunikowanie z innymi częściami miasta. Okolica ta jest popularna zwłaszcza wśród studentów i pracowników pobliskich korporacji, co sprawia, że cieszy się zainteresowaniem inwestorów.
Pierwszy etap osiedla został oddany do użytkowania pod koniec 2016 roku. Budynek zaprojektowali architekci z biura Bzdęga-Wiśniewski.
Wola Gabriela w Warszawie – realizacja przy wykorzystaniu materiałów Dryvit
Ile pieniędzy wydajemy na zakup nowego mieszkania?
Posadzki żywiczne Flowcrete LE – rozwiązania do „zielonych” magazynów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.