Komunikaty PR

Wrocław: gdzie dziś szukamy mieszkań?

2021-01-20  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Choć pierwsza trójka najchętniej wybieranych dzielnic się nie zmieniła, to zauważalne są zmiany w strukturze wiekowej mieszkańców. Na przestrzeni ostatnich 20 lat silnie rozwinęły się tereny Psiego Pola. To właśnie tu liczba ludności wzrosła o… prawie 16 tysięcy. Gdzie dziś szukamy mieszkań we Wrocławiu? Na co zwracamy szczególną uwagę?

Wróciliśmy do miast

Kilkanaście lat temu mieszkanie poza miastem mogło być synonimem luksusu. Duży dom z ogrodem był marzeniem dla wielu osób, jednak wizja ta nie zawsze była w stanie przetrwać próbę czasu. Przestrzeń nie rekompensowała długich dojazdów do pracy. Coraz więcej osób wracało zatem do miast, licząc na wyższy komfort życia. 

Niemal w kontrze do trendu podmiejskiego życia pojawiała się moda na centrum miasta. Być blisko wszystkiego – atrakcji, infrastruktury, parków – oznaczało dla wielu uwolnienie się od przymusu dojazdów i zyskanie czasu dla siebie. 

Lepsza infrastruktura, większe możliwości

Jednak z biegiem czasu osoby poszukujące mieszkań zaczęły zwracać coraz większą uwagę na komfortową, spokojną okolicę. Rozwiązaniem stały się inwestycje budowane w otoczeniu zieleni. Wraz z rozbudową infrastruktury – zwiększaniem siatki połączeń w komunikacji miejskiej czy pojawieniem się nowych możliwości transportu: rowerów miejskich czy hulajnóg i skuterów wypożyczanych na minuty – pojęcie „dogodnej lokalizacji” staje się znacznie obszerniejsze. Miejsce, z którego można dostać się do innych części miasta na różne sposoby, jest dla kupujących atrakcyjne.

Psie Pole z największym przyrostem mieszkańców 

Od lat niezmiennie w czołówce najczęściej wybieranych dzielnic są Fabryczna, Krzyki i Śródmieście. Najwięcej mieszkańców przybyło za to na Psim Polu. W ciągu niespełna 20 lat przybyło aż 15,9 tys. osób. To rekordowy wzrost. Na Fabrycznej liczba mieszkańców wzrosła o 12 tys., a na Krzykach – o 10 tys. Jedynie Stare Miasto i Śródmieście odnotowały spadki – odpowiednio o 14 tys. i 24 tys.

Krzyki najczęściej wybierane przez ludzi między 30 a 35 r.ż.

Interesujący jest również podział dzielnic ze względu na wiek. Według danych Urzędu Statystycznego we Wrocławiu jeszcze 20 lat temu najliczniejszą grupą wiekową na Fabrycznej i Psim Polu były osoby w wieku 45-49, obecnie to 35-39. Odwrotną tendencję natomiast można zaobserwować na Krzykach, Śródmieściu i Starym Mieście – kiedyś zamieszkiwały je najliczniej osoby w wieku 20-24, obecnie: 30-34.

Jakich mieszkań szukają wrocławianie?

Szukając nowego M, bierzemy pod uwagę w dużej mierze lokalizację, cenę nieruchomości oraz standard inwestycji. Na znaczeniu zyskują te osiedla, które są położone w spokojnej, cichej okolicy. 

W ostatnich latach mocno rozbudowują się okolice nad rzeką. Mieszkańcy mają do dyspozycji tereny zielone, dobre do uprawiania sportu czy spacerów. Jednocześnie to, co je wyróżnia, to również często bliskość Rynku, czyli połączenie dwóch bardzo cenionych przez nabywców aspektów. W myśl tej idei zbudowaliśmy Osiedle nad Odrą – inwestycję przy ul. Rychtalskiej – tłumaczy Jakub Orski z biura sprzedaży WPBM „Mój Dom” S.A. – Z drugiej zaś strony klienci często są zainteresowani obrzeżami miasta, ale jeszcze w jego administracyjnych granicach, co zapewnia dobrą infrastrukturę. Nasza najnowsza inwestycja, Nova Stoczniova, mieści się właśnie na Zakrzowie – w spokojnej okolicy, często wybieranej przez rodziny z dziećmi.

Niezaprzeczalnie kupujący zwracają dziś jeszcze większą uwagę na swój komfort. O ile kilkanaście lat temu balkon był atutem oferty, o tyle dziś jest jej obowiązkowym elementem. Pożądane są także ogródki na parterze inwestycji. Wielu planuje zakup mieszkania nieco większego – z myślą o domowym biurze. Dla przyszłych mieszkańców istotna jest też kwestia parkingu – zwłaszcza na obrzeżach często zdarza się, że na rodzinę przypadają dwa samochody. To aspekty, które – obok lokalizacji – mogą okazać się decydujące dla wyboru konkretnego mieszkania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.