Komunikaty PR

Wylicytuj unikalne przedmioty i zostań ambasadorem praw kobiet

2020-07-20  |  09:15
Biuro prasowe

Olivia Business Centre, Amazon Development Center Poland i Centrum Praw Kobiet oddział w Gdańsku łączą siły, aby pomóc kobietom w potrzebie, organizując Wielką Aukcję Charytatywną.

Okres pandemii dotknął każdego obszaru życia. Wiele realizujących się zawodowo kobiet, prowadzących własne działalności gospodarcze zostało pozbawionych środków do życia. Centrum Praw Kobiet uruchamia aukcję przedmiotów, których sprzedaż ma sfinansować organizację wsparcia prawnego, psychologicznego i socjalnego wielu z nich. W czasie licytacji, która potrwa od 20 do 26 lipca do godz. 21.00 licytowane będą niezwykłe przedmioty i usługi przekazane przez lokalnych artystów i przedsiębiorców. Przepiękne rękodzieło, przedmioty sztuki użytkowej, unikalne drobiazgi, atrakcyjne usługi w Trójmieście, które zostaną niebawem wystawione na aukcję, a także ekskluzywne występy muzyczne, przygotowane specjalne na tę okazję można podziwiać już dziś na FB wydarzeniu ‘Wielka Aukcja Charytatywna na rzecz Centrum Praw Kobiet. Od najbliższego poniedziałku tylko przez 7 dni aukcja prowadzona będzie na platformie Allegro Charytatywni pod tym samym tytułem.


Skąd pomysł na aukcję? Czerpiąc z 760 letniej tradycji jarmarcznej Gdańska zapragnęliśmy utworzyć most łączący kupieckie zwyczaje, nowoczesny mikrobiznes oraz pomoc tym kobietom, które najmocniej odczuwają skutki trwającej pandemii. Tak zrodził się pomysł, którego inicjatorami są Olivia Business Centre oraz Amazon – mówi Marta Moksa, menedżer O4, dyrektor komunikacji wewnętrznej Olivia Business Centre. I dodaje: Wierzymy, że nasze zaangażowanie w tym trudnym okresie może stać się bardzo istotnym bodźcem dla kobiet dotkniętych efektami zamrożenia gospodarki przez długie tygodnie. Chcemy wesprzeć je w ponownym uruchomieniu ich aktywności zawodowej i rozwoju potencjału. W kobiecej przedsiębiorczości widzimy potencjał już od dawna. Dlatego m.in. w listopadzie zeszłego roku uruchomiliśmy O4 Flow – pierwszy w Polsce coworking dedykowany kobietom, właśnie po to, by wspierać rozwój kobiecych biznesów. Dzięki temu jeszcze lepiej rozumiemy, jak pandemia na nie wpłynęła.

Wśród darczyńców, którzy przekazali swoje przedmioty na aukcję są firmy i osoby prywatne: Amazon Development Center Poland (Główny Partner Aukcji), Olivia Star Top, Olivia Sports, O4 Coworking; #O4Flow, Trochę Fajne Lampy, Mana Mana, paplaLala, MariaEla, Nina Barańska, Katarzyna Stawicka, Joanna Arentewicz, Aleksandra Pawlik, Anna Gralla, Ewa Duda-Gottwald, Mari Slivva Iniziativva; Artboxdesign oraz Czerwony Piec i Pasta miasta. Wydarzenie wspierają muzycy: Katarzyna Miszczyszyn z Arrow Services; Access Denied i Adrian Jegorow z Amazon Development Center Poland, Szymon Białek z Amazon, Chór OBC. Całkowity dochód z aukcji zostanie przekazany na rzecz Centrum Praw Kobiet w Gdańsku.


Projekt koncepcyjnie oraz organizacyjnie wspiera O4 Flow – pierwszy w Polsce coworking stworzony przez kobiety z myślą o kobietach, zlokalizowany w Olivia Business Centre w Gdańsku. Misją O4 Flow jest wzmacnianie kobiecych biznesów. Zwłaszcza teraz, w okresie okołopandemicznym, swoje aktywne działanie kieruje w stronę grupy najbardziej wrażliwej, jaką okazały się kobiece mikroprzedsiębiorstwa.

Główny partner wspólnego przedsięwzięcia Amazon Development Center Poland, wspiera budowanie zróżnicowanego, opartego na równości środowiska i kultury pracy. Chcąc wspierać kobiety w rozwoju ich umiejętności i wybieraniu ścieżki kariery, Amazon oferuje możliwość szkolenia w zakresie wiedzy technicznej oraz kompetencji miękkich, które są niezbędne do osiągnięcia sukcesu w świecie zawodowym. Inicjatywy mające na celu pomoc kobietom, wspierają promowanie idei różnorodności, która jest wpisana w działalność Amazon.

Fundacja Centrum Praw Kobiet to najstarsza organizacja w Polsce udzielająca specjalistycznego wsparcie kobietom, której misją jest przeciwdziałanie wszelkim formom przemocy i dyskryminacji kobiet w życiu prywatnym, publicznym i zawodowym. W 1999 r. fundacja utworzyła oddział w Gdańsku, dla którego chcemy przekazać fundusze uzbierane w ramach tego wydarzenia. Swoją ofertę pomocową CPK Gdańsk kieruje w szczególności do grup dyskryminowanych, zagrożonych wykluczeniem z rozwiązań systemowych, będących w kryzysie, również wywołanym pandemią, które z tego powodu doświadczają podwójnego wykluczenia, m.in.: kobiety doświadczające przemocy, osoby z niepełnosprawnościami, cudzoziemki, migrantki. Szczegóły działań fundacji znajdują się na stronie https://cpk.org.pl/

Link do aukcji: https://charytatywni.allegro.pl/listing?charityOrganizationPurposeId=8269

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw Biuro prasowe
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-24 | 11:00

Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego

Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan oraz Polską Radą Biznesu wystosowała do Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Obrony Narodowej Władysława
Gospodarka Komisja Europejska bawi się w złego glinę
2024-06-21 | 13:00

Komisja Europejska bawi się w złego glinę

Musimy poczekać do połowy lipca, aby dowiedzieć się, jak mocno zasady będą realnie egzekwowane (przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula Von der Leyen stara się zapewnić sobie drugą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Unijne przepisy przyspieszają zieloną transformację branży kosmetycznej. Zielony Ład może zmniejszyć konkurencyjność europejskich producentów

Konsumenci przy zakupie kosmetyków zwraca większą uwagę na kwestie ekologiczne. Dla 65 proc. istotne znaczenie mają naturalne, organiczne składniki. Coraz więcej wagi przywiązują do kwestii ekologicznych opakowań – 74 proc. kupujących kosmetyki i leki wskazało, że jest to dla nich ważne lub bardzo ważne – wynika z badania EKObarometr. Za zmianami nawyków konsumentów idą więc zmiany w przemyśle, napędzane również nowymi regulacjami unijnymi w obszarze Zielonego Ładu. Dla branży oznacza to jednak duże wyzwanie inwestycyjne, również pod kątem jej konkurencyjności na arenie międzynarodowej.

Handel

Sztuczna inteligencja ma coraz więcej zastosowań w internetowym handlu. Teraz e-sklepy muszą się przygotować do wdrożenia nowych regulacji

Sztuczna inteligencja to jeden z głównych trendów, które będą kształtować w najbliższym czasie rozwój e-commerce. Według ekspertów IdoSell w 2024 roku AI na dobre rozgości się w tej branży, stwarzając nowe możliwości m.in. w dotarciu do konsumentów, personalizacji oferty czy zautomatyzowanej obsłudze klientów. Na wdrażanie tego typu rozwiązań w e-commerce wpłynie przyjęty w marcu br. unijny akt w sprawie sztucznej inteligencji, który zacznie w pełni obowiązywać za dwa lata. – Branża e-commerce bardzo intensywnie przyglądała się temu procesowi legislacyjnemu i czekała na ostateczny kształt tych przepisów, żeby wiedzieć, jak się do nich przygotować. Teraz te procesy wdrożeniowe będą się rozpoczynać – mówi Witold Chomiczewski, pełnomocnik Izby Gospodarki Elektronicznej ds. legislacji.

Problemy społeczne

Zbliża się tsunami problemu otyłości i związanych z nią powikłań. Bez zmiany w podejściu do tej choroby trudno mówić o skutecznej walce

Wypracowanie ścieżki postępowania z pacjentem zmagającym się z chorobą otyłościową, edukacja zdrowotna czy walka ze stygmatyzacją, również w gabinetach lekarskich. Na te potrzeby zwracają szczególną uwagę eksperci ochrony zdrowia, mówiąc o  nadwadze i otyłości. Są też zgodni co do tego, że jeśli nie zatrzymamy narastającego problemu i nie wdrożymy konkretnej strategii walki z otyłością, to gabinety lekarskie już za kilka lat zmierzą się z rosnącą rzeszą coraz młodszych pacjentów z poważnymi powikłaniami zdrowotnymi. Wśród nich do tych najgroźniejszych zalicza się cukrzycę typu 2 czy choroby serca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.