Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o 5% rok do roku na całym świecie, osiągając wartość 74,4 mld USD. Sprzedaż online w Unii Europejskiej również wzrosła, jednak nieco mniej – o 1,4%. Szacuje się, że tegoroczny Cyber Week przyniesie 51 miliardów dolarów globalnej sprzedaży, w porównaniu z 48,4 miliarda dolarów w 2023 roku.
Sztuczna inteligencja i agenci wygenerowali 14,1 mld USD globalnej sprzedaży online w Czarny Piątek.
- Wykorzystanie funkcji GenAI wzrosło o 6% w Czarny Piątek, w porównaniu z poprzednim tygodniem.
- W pierwszej połowie Cyber Week sprzedawcy detaliczni korzystający z GenAI w swoich usługach odnotowali o 9% wyższy współczynnik konwersji w porównaniu do sprzedawców detalicznych, którzy tego nie robią.
- Globalne rabaty w Czarny Piątek spadły o 3% rok do roku, osiągając średni poziom przeceny na poziomie 27% .
- W Czarny Piątek aż 80% globalnego ruchu pochodziło z urządzeń mobilnych.
- Zakupy ze smartfonów stanowiły 69% wszystkich zamówień, w porównaniu z 68% w 2023 roku.
- Wzrost liczby konsumentów dokonujących transakcji z telefonów jest prawdopodobnie spowodowany rozpowszechnieniem portfeli mobilnych, które wzrosły o 41% rok do roku.
- Działy marketingu wykorzystały fakt, że klienci kupują przede wszystkim na smartfonach i w Czarny Piątek zwiększyły liczbę wiadomości mobilnych w stosunku do tradycyjnych wiadomości e-mail.
- Liczba wysłanych wiadomości e-mail nie zmieniła się rok do roku, podczas gdy liczba wysłanych wiadomości push i sms wzrosła o 15%.
- Kupujący zwrócili się w stronę urządzeń mobilnych do przeglądania i kupowania, masowo korzystali również z nowych cyfrowych kanałów obsługi klienta wspieranych przez sztuczną inteligencję.
- Wykorzystanie usług czatu online z obsługą sztucznej inteligencji wzrosło o 31% rok do roku w Czarny Piątek.
- Kanały mediów społecznościowych wygenerowały 10% całego globalnego ruchu, bez zmian rok do roku.
Najbardziej rosnące branże podczas tegorocznego Black Friday na świecie:
1. Luksusowe torebki (+23%)
2. Sprzęt AGD (+18%)
3. Wystrój wnętrz, sztuka i dekoracje (+17%)
4. Torby i bagaż (+16%)
Branże, w których zaobserwowano największe obniżki cen:
1. Makijaż (39%)
2. Pielęgnacja skóry (35%)
3. Odzież (ogólnie) (34%)
Najbardziej rosnące branże Black Friday w UE:
1. Zdrowie i uroda (w tym makijaż, pielęgnacja skóry i włosów) (13%)
2. Obuwie i torebki (6%)
3. Żywność i napoje (3%)
Branże w UE z najwyższą średnią stopą dyskontową:
1. Odzież (ogólnie) (26%)
2. Zdrowie i uroda (w tym makijaż, pielęgnacja skóry i włosów) (24%)
3. Elektronika i zabawki (21%)
- Tak jak przewidywaliśmy, łowcy okazji wstrzymali się do Czarnego Piątku. Nasze dane pokazują, że luksusowe torebki i sprzęt AGD – kategorie z wyższymi cenami – były gwiazdami zakupów w tym roku, nawet przy dość skromnych rabatach – skomentowała Caila Schwartz, dyrektor Consumer Insights w Salesforce.
- Wykorzystując wartość sztucznej inteligencji i rozmów z agentami, sprzedawcy detaliczni są lepiej przygotowani do zaspokajania potrzeb swoich klientów i zachęcania ich do zakupu. Cyfrowi sprzedawcy detaliczni, którzy wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję i agentów w obsłudze klienta, odnotowali o 9% wyższy współczynnik konwersji w porównaniu z tymi, którzy tego nie robią. Z perspektywy branży, która często martwi się marżami, zwłaszcza przed rosnącymi kosztami w 2025 r., ten procentowy wzrost jest przełomowy – dodała Caila Schwartz.
Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku
Czy prezenty dotrą na czas? Bożonarodzeniowe wyzwania przed kurierami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.