Komunikaty PR

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

2024-11-05  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.14 MB )

Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej.

Wymagania postawione przez klienta obejmowały wsparcie procesu inwentaryzacji środków trwałych we wszystkich przestrzeniach produkcyjnych, magazynowych i biurowych za pomocą mobilnych czytników RFID z uwzględnieniem głównych i szczegółowych lokalizacji. Oczekiwania obejmowały też możliwość integracji systemu RFID z wykorzystywanym w zakładzie produkcyjnym systemem SAP, generowanie raportów z procesu inwentaryzacji, w tym tymczasowych, które nie wprowadzą automatycznie zmian do podstawowego ERP.

Pierwszym etapem testów środowiskowych u tego klienta było zapoznanie się z obecnymi procesami inwentaryzacyjnymi w obszarze produkcyjnym, a więc na poszczególnych liniach wytwórczych, w tym też w obszarze urządzeń wspomagających, tzn. elektrycznych i wentylacyjnych. Osobno analizowaliśmy magazyny, pomieszczenia biurowe i sale konferencyjne – informuje Adam Silny, prezes firmy ISS RFID i współzałożyciel Silny&Salamon. 

Wyposażenie pod kontrolą

Zakres inwentaryzacji docelowo ma objąć około 10 tys. środków trwałych z możliwością nadawania sprzętom statusów, takich jak np. serwisowany, zdemontowany, aby dokładnie odwzorować faktyczny stan. Dotychczasowe oznaczenia polegały na umieszczeniu tabliczek znamionowych na elementach wyposażenia, co ogranicza elastyczność i efektywność zarządzania nim.

Do testów wytypowaliśmy 16 rodzajów tagów RFID, które zostały rozmieszczone na poszczególnych elementach. Następnie inżynierowie mierzyli zasięgi i skuteczność odczytu oraz oceniali, które z nich wykazały najlepszą skuteczność względem wymagań, co pozwoliło nam dobrać najefektywniejsze znaczniki  – dodaje Adam Silny.

Tak szeroka gama testowanych tagów RFID wynikała z różnorodności inwentaryzowanych obiektów. Innymi wymaganiami charakteryzują się metalowe przedmioty, elektronika, niemetalowe środki trwałe czy wyposażenie biurowe. Duże znaczenie ma miejsce ich użytkowania, oddziaływanie takich czynników jak temperatura i wilgoć oraz dostępna przestrzeń do aplikacji identyfikatora RFID. Eksperci dokonali również weryfikacji potencjalnych zakłóceń sygnału radiowego generowanych przez elektromagnesy w automatycznych zaworach na liniach produkcyjnych.  

Zespół ISS RFID do testów wykorzystał technologię UHF RFID działającą w paśmie 865-868 MHz, która umożliwia odczyt tagów RFID z odległości kilku metrów oraz instalację symulującą bramę RFID wraz autorskim oprogramowaniem ISS Inwentaryzacja. 

Potencjał i szerokie możliwości RFID

Klient oczekiwał przejrzystego podglądu stanu inwentaryzacji w oprogramowaniu mobilnym z podziałem na różne typy wyposażenia i szeroką gamą funkcjonalności. W projekcie pilotażowym zademonstrowano możliwości oprogramowania, które obejmują dodawanie produktów, przypisywanie im atrybutów i parametrów, dodanie zdjęcia przedmiotu i lokalizacji z odpowiednimi danymi, a co kluczowe, inwentaryzację i weryfikację wyposażenia względem zdefiniowanej lokalizacji. Interesującą funkcją oprogramowania, na którą zwrócił uwagę klient, jest funkcja radaru, która pomaga sprawnie zlokalizować poszukiwany produkt dzięki ujawnionej na czytniku sile sygnału. 

Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną.   

Liczymy, że przedstawiony klientowi raport potwierdzający zasadność wprowadzenia systemu RFID, zarówno w zakresie odpowiedniego środowiska dla tej technologii oraz korzyści i oszczędności w działaniach operacyjnych w zakładzie, będzie ważnym krokiem w kierunku cyfrowej transformacji. To bez wątpienia czynnik, który stanowi o konkurencyjności i odporności przedsiębiorstw w czasach pełnych wyzwań – podsumowuje Adam Silny, prezes zarządu ISS RFID.

Potencjał technologii RFID polega na tworzeniu informacji użytecznych zarządczo dzięki oprogramowaniu, które odpowiednio przetwarza zebrane z tagów RFID dane i w zależności od zdefiniowanych potrzeb, generuje informacje pozwalające lepiej zarządzać firmami. Decyzje o inwestycjach nie są łatwe, dlatego rekomendowanym podejściem jest „Test before invest”, co pozwala na wybranym obszarze funkcjonowania firmy, sprawdzić technologię bez ryzyka finansowego.

Dofinansowania na innowacje dla MŚP

By skorzystać z możliwości sfinansowania testów, przedsiębiorcy, którym zależy na podniesieniu konkurencyjności, mogą skorzystać z dofinansowań lub grantów wspierających cyfrową transformację. Jednym z nich jest Pomorski Hub Innowacji Cyfrowych / Pomeranian Digital Innovation Hub (PDIH), którego członkiem jest ISS RFID. To punkt wsparcia dla firm przemysłowych, które chcą wprowadzić rozwiązania Przemysłu 4.0, gdzie już wkrótce będzie można aplikować.

Więcej informacji o wdrożeniach RFID i firmie można znaleźć na stronie www.issrfid.com oraz na LinkedIn https://www.linkedin.com/company/issrfid/.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Więcej wiedzy, lepsze wyniki: szkolenia i webinary z ekspertami Endress+Hauser Biuro prasowe
2024-11-06 | 06:00

Więcej wiedzy, lepsze wyniki: szkolenia i webinary z ekspertami Endress+Hauser

Postęp technologiczny i tempo zachodzących w związku z nim zmian nieustannie przyspieszają. Zwłaszcza, gdy mowa o obszarach wymagających specjalistycznej wiedzy
Technologie Emitel przeprowadził z powodzeniem testy bezzałogowego transportu ładunków
2024-11-05 | 06:00

Emitel przeprowadził z powodzeniem testy bezzałogowego transportu ładunków

Emitel zakończył realizację pierwszych dwóch etapów testów misji dronowych poza zasięgiem wzroku (BVLOS). Do transportu ładunków wykorzystano dron DJI Flycart
Technologie Rewolucja AI w nieruchomościach: jak Gratka.pl zmienia proces poszukiwania nieru
2024-10-31 | 11:00

Rewolucja AI w nieruchomościach: jak Gratka.pl zmienia proces poszukiwania nieru

O sztucznej inteligencji w służbie nieruchomości rozmawiamy z Michałem Jaskólskim z Gratka.pl rozmawia Artur Osak. Artur Osak, Gratka.pl: Rok 2024 stanowi przełomowy moment dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.