Wyścigi ciężarówek Goodyear FIA ETRC na Torze Poznań już w ten weekend!
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Już w najbliższy weekend, 24-25 czerwca, na Torze Poznań odbędzie się 3. runda wyścigów ciężarówek z serii Goodyear FIA European Truck Racing Championship. Do walki o zwycięstwo stanie 13 kierowców, wśród nich m.in. Norbert Kiss, w FIA ETRC uznawany za najszybszego kierowcę swojego pokolenia, który będzie bronił tytułu mistrza z 2022 roku. Goodyear jest wieloletnim partnerem i sponsorem tytularnym wyścigów FIA ETRC. Zmaganiom na torze będą towarzyszyć liczne atrakcje dla kibiców, w tym specjalna strefa z interaktywnym show roomem przygotowana przez Goodyear.
Tor Poznań jest jedynym nowym punktem dodanym do tegorocznego kalendarza zmagań. Kibicie będą mogli obserwować fascynujące pojedynki kierowców z całej Europy, w tym sześciokrotnego zdobywcy tytułu Jochena Hahna (DE) i czterokrotnego, aktualnego mistrza Europy Norberta Kissa (HUN).
Wszyscy zawodnicy będą ścigać się wyłącznie na oponach Goodyear, co zapewnia jednolitą platformę do rywalizacji. Opony wyścigowe są zbudowane na podobnej osnowie co opony do codziennej jazdy, natomiast bieżnik i mieszanka gumowa zostały w nich zmodyfikowane, aby zapewnić przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach oraz pomóc w rozpraszaniu ciepła wytwarzanego przez ważące 5,3 tony ciężarówki rozpędzające się do prędkości ponad 160 km/h.
Akcja na torze rozpocznie się już w piątek od sesji treningowej. Wyścigi z serii Goodyear FIA ETRC wystartują w sobotę o godz. 12.45 i zostaną poprzedzone kwalifikacjami o godz. 10. Pełen harmonogram weekendowych zmagań na Torze Poznań jest dostępny na stronie https://truckgpofpoland.pl/.
Motorsportowa feta na Torze Poznań
Zmaganiom ponad 1200-konnych ciągników, które od 0 do 100 km/h rozpędzają w kilka sekund niczym prawdziwe wyścigówki, towarzyszyć będą liczne atrakcje dla kibiców w każdym wieku, w tym m.in. strefa fanzon, gdzie będzie można spróbować swoich sił na symulatorze dachowania, strefa dla dzieci z „dmuchańcami” i animacjami oraz rozbudowana przestrzeń gastronomiczna z foodtruckami. Przy okazji wyścigowej imprezy obędzie się także zlot specjalnie zmodyfikowanych ciężarówek, zarówno współczesnych, jak i historycznych.
Jedną z atrakcji towarzyszących wyścigom Goodyear FIA European Truck Racing Championship w tym sezonie jest specjalna ciężarówka pokazowa z mobilnym show roomem na pokładzie, która podróżuje po Europie w ramach kampanii Goodyear Drive Results Tour 2023. W jednym miejscu będzie można zapoznać się nie tylko z najnowszymi oponami, ale także ze wszystkimi rozwiązaniami z zakresu mobilności, takimi jak systemy Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint czy Goodyear DrivePoint. Wszystkie są połączone z nowoczesnymi aplikacjami i wspierane przetwarzaniem danych, odpowiadając na potrzeby wymagającego ekosystemu transportowego.
Bilety na wyścigowy weekend można nabyć za pośrednictwem strony https://tobilet.pl/truck-grand-prix-of-poland.html.
Osoby, które nie będą mogły dotrzeć do Poznania mogą śledzić zmagania live na Torze Poznań za pośrednictwem strony https://www.goodyearfiaetrc.com/events.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.