Wyścigi ciężarówek Goodyear FIA ETRC na Torze Poznań już w ten weekend!
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Już w najbliższy weekend, 24-25 czerwca, na Torze Poznań odbędzie się 3. runda wyścigów ciężarówek z serii Goodyear FIA European Truck Racing Championship. Do walki o zwycięstwo stanie 13 kierowców, wśród nich m.in. Norbert Kiss, w FIA ETRC uznawany za najszybszego kierowcę swojego pokolenia, który będzie bronił tytułu mistrza z 2022 roku. Goodyear jest wieloletnim partnerem i sponsorem tytularnym wyścigów FIA ETRC. Zmaganiom na torze będą towarzyszyć liczne atrakcje dla kibiców, w tym specjalna strefa z interaktywnym show roomem przygotowana przez Goodyear.
Tor Poznań jest jedynym nowym punktem dodanym do tegorocznego kalendarza zmagań. Kibicie będą mogli obserwować fascynujące pojedynki kierowców z całej Europy, w tym sześciokrotnego zdobywcy tytułu Jochena Hahna (DE) i czterokrotnego, aktualnego mistrza Europy Norberta Kissa (HUN).
Wszyscy zawodnicy będą ścigać się wyłącznie na oponach Goodyear, co zapewnia jednolitą platformę do rywalizacji. Opony wyścigowe są zbudowane na podobnej osnowie co opony do codziennej jazdy, natomiast bieżnik i mieszanka gumowa zostały w nich zmodyfikowane, aby zapewnić przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach oraz pomóc w rozpraszaniu ciepła wytwarzanego przez ważące 5,3 tony ciężarówki rozpędzające się do prędkości ponad 160 km/h.
Akcja na torze rozpocznie się już w piątek od sesji treningowej. Wyścigi z serii Goodyear FIA ETRC wystartują w sobotę o godz. 12.45 i zostaną poprzedzone kwalifikacjami o godz. 10. Pełen harmonogram weekendowych zmagań na Torze Poznań jest dostępny na stronie https://truckgpofpoland.pl/.
Motorsportowa feta na Torze Poznań
Zmaganiom ponad 1200-konnych ciągników, które od 0 do 100 km/h rozpędzają w kilka sekund niczym prawdziwe wyścigówki, towarzyszyć będą liczne atrakcje dla kibiców w każdym wieku, w tym m.in. strefa fanzon, gdzie będzie można spróbować swoich sił na symulatorze dachowania, strefa dla dzieci z „dmuchańcami” i animacjami oraz rozbudowana przestrzeń gastronomiczna z foodtruckami. Przy okazji wyścigowej imprezy obędzie się także zlot specjalnie zmodyfikowanych ciężarówek, zarówno współczesnych, jak i historycznych.
Jedną z atrakcji towarzyszących wyścigom Goodyear FIA European Truck Racing Championship w tym sezonie jest specjalna ciężarówka pokazowa z mobilnym show roomem na pokładzie, która podróżuje po Europie w ramach kampanii Goodyear Drive Results Tour 2023. W jednym miejscu będzie można zapoznać się nie tylko z najnowszymi oponami, ale także ze wszystkimi rozwiązaniami z zakresu mobilności, takimi jak systemy Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint czy Goodyear DrivePoint. Wszystkie są połączone z nowoczesnymi aplikacjami i wspierane przetwarzaniem danych, odpowiadając na potrzeby wymagającego ekosystemu transportowego.
Bilety na wyścigowy weekend można nabyć za pośrednictwem strony https://tobilet.pl/truck-grand-prix-of-poland.html.
Osoby, które nie będą mogły dotrzeć do Poznania mogą śledzić zmagania live na Torze Poznań za pośrednictwem strony https://www.goodyearfiaetrc.com/events.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.