Komunikaty PR

Wysoka jakość produktów i dobre relacje z kontrahentami – to kluczowe aspekty ko

2021-05-31  |  15:38
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania sfs ( 0.06 MB )

Dla polskich firm MŚP z sektora przemysłowego najważniejszym czynnikiem decydującym o przewadze konkurencyjnej jest wysoka jakość produktów (54,2 proc.). Na kolejnych miejscach są dobre relacje z kontrahentami (33,2 proc.) oraz doświadczony i kompetentny zespół pracowników (29 proc.). Jak wynika z badania Siemens Financial Services w Polsce, waga poszczególnych aspektów różni się w zależności od branży.

Dla co drugiej firmy przemysłowej z branży spożywczej, poligraficznej, obróbki metali i przetwórstwa tworzyw sztucznych wysoka jakość produktów jest jednym z kluczowych elementów, który sprzyja budowaniu przewag konkurencyjnych. Co trzecia firma wskazuje w tym zakresie na dobre relacje z kontrahentami. Niewiele mniej respondentów (29 proc.) wymienia także odpowiednio przygotowany, kompetentny i doświadczony zespół ludzi.

W badaniu Siemens Financial Services przedsiębiorcy często wskazywali także na istotność terminowości i najniższych cen w osiąganiu przewag konkurencyjnych – odpowiednio 28,3 proc. i 18,3 proc. Wśród kluczowych aspektów znalazły się również: nowoczesny i odnawialny park maszyn i urządzeń (MiU), zautomatyzowany park MiU, bardzo dobra logistyka oraz dysponowanie nowymi i niezawodnymi maszynami.

Większość badanych firm podkreśla, że podstawowym czynnikiem, który wpływa na ich konkurencyjność jest jakość oferowanych produktów. Warto jednak pamiętać, że wiele z tych aspektów jest ze sobą w większym lub mniejszym stopniu powiązana. Nowoczesny i odnawiany park maszyn i urządzeń wspiera utrzymanie najwyżej jakość produktów, natomiast zautomatyzowane maszyny potrzebują wysoko wykwalifikowanej kadry do jej obsługi. Ponadto wykorzystanie najnowocześniejszych technologii sprzyja m.in. optymalizacji kosztów, co w konsekwencji może umożliwić oferowanie niższych cen – mówi Tomasz Kukulski, Prezes Zarządu Siemens Financial Services w Polsce.

Czynniki decydujące o konkurencyjności a branża i wielkość firmy

Dla każdej z branż najważniejszym aspektem sprzyjającym budowaniu przewagi konkurencyjnej jest wysoka jakość produktów. Pozostałe czynniki decydujące o konkurencyjności różnią się jednak w zależności od branży i wielkości firmy. Przedstawiciele branży przetwórstwa tworzyw sztucznych częściej wymieniają terminowość, która jest drugim w kolejności najistotniejszym elementem. Znaczenie częściej wskazują także na dobre zabezpieczenia płatności.

Z kolei respondenci z branży obróbki metali częściej na tle innych branż (poligraficznej, spożywczej i przetwórstwa tworzyw sztucznych) wskazują na zautomatyzowany park maszyn i urządzeń oraz terminowość. Natomiast przedstawiciele poligrafii znacznie częściej wymieniają dostęp do finansowania.

– Różnice w postrzeganiu co jest ważne w osiąganiu przewag nad konkurencją występują również w zależności od wielkości firmy. Średnie przedsiębiorstwa, zatrudniające między 50 a 249 pracowników, częściej wskazują na nowoczesny i odnawialny park MiU, wysoką jakość produktów i zautomatyzowany park maszyn. Natomiast mniejsze firmy (10-49 pracowników) częściej wymieniają najniższe ceny i terminowość – podsumowuje Anita Grygorowicz, Szef Zespołu Vendorskiego w Siemens Financial Services w Polsce.

 

Nota metodologiczna:

Badanie z przedstawicielami 400 małych i średnich firm zrealizował Instytut Badań i Rozwiązań B2B Keralla Research we wrześniu 2020 r. Uczestnikami badania byli przedsiębiorcy z branży spożywczej, poligraficznej, przetwórstwa tworzyw sztucznych i obróbki metali z całej Polski, posiadający własny park maszyn i urządzań (MiU). Wykorzystano metodę ilościową, technikę standaryzowanych wywiadów telefonicznych (CATI).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja

Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.

Polityka

Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).

Ochrona środowiska

Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.