WyższeStawki.pl – nowa marka na rynku, która wspiera warsztaty samochodowe
Somebetter.pl
Płocka 15, Warszawa
01-231 Warszawa
kontakt|somebetter.pl| |kontakt|somebetter.pl
667017838
www.somebetter.pl
Marka WyższeStawki.pl zajmuje się kompleksowym wsparciem warsztatów samochodowych w procesie zwiększania rentowności. Właściciele serwisów samochodowych, na pewnym etapie współpracy z firmą ubezpieczeniową, muszą zmagać się z niedopłatami do wcześniej wycenionych zleceń naprawy. WyższeStawki.pl oferuje model współpracy, w którym odzyskuje niedopłaty od ubezpieczycieli, angażując własne środki i zespół specjalistów, dzięki czemu właściciele warsztatów nie ponoszą żadnych kosztów, a finalnie po zakończonej sprawie, zwiększają swoje zyski.
Według danych z 2020 r. w Polsce mamy zarejestrowanych ponad 32 miliony pojazdów silnikowych, z czego około 25 milionów stanowią samochody osobowe. Z danych za ten sam rok, według statystyk policji w Polsce doszło do co najmniej 23,500 wypadków drogowych i ponad 382 tysięcy zdarzeń z udziałem samochodów, które kwalifikowały się jako kolizje drogowe.
W związku z tym wyobraźmy sobie taką sytuację. W centrum jednego z dużych miast dochodzi do kolizji z udziałem dwóch samochodów. Sytuacja bardzo częsta, bo zgodnie z wyżej przytoczonymi statystykami, średnio każdego dnia w Polsce dochodzi do około tysiąca takich mniejszych zdarzeń. Pomijamy w tym wypadku szczegóły dotyczące tego, kto jest winny tej kolizji. Skupiamy się na tym, co następuje dalej.
Osoby poszkodowane, których samochody zostały uszkodzone, przekazują swoje pojazdy do naprawy warsztatom naprawczym. Dzięki temu nie muszą się kompletnie martwić o sposób naprawy, czy rozliczenia z ubezpieczycielem. To warsztat bierze na siebie działania związane z oględzinami pojazdu, ustala zakres uszkodzeń z ubezpieczycielem, zamawia części na swój koszt, dokonuje naprawy. Wszystko bardzo często przy „użyciu" wyspecjalizowanej i przeszkolonej załogi, oraz odpowiednio wyposażonego warsztatu. Następnie klient odbiera naprawiony samochód, z reguły bez świadomości co następuję dalej, jeśli chodzi o rozliczenie pomiędzy warsztatem a ubezpieczycielem. A to, jak się okazuje nie do końca wygląda tak kolorowo. – Mało kto o tym wie, ale to jest bardzo trudny moment dla warsztatu samochodowego. Dlatego, że firma ubezpieczeniowa na samym końcu koryguje kosztorys naprawy do własnego, niestety nieadekwatnego do współczesnych standardów pułapu cenowego – mówi Łukasz Kowalczyk, założyciel firmy WyższeStawki.pl. - W większości warsztaty samochodowe mają zapis w zleceniu naprawy od klienta, że w sytuacji, jeśli nie otrzymają pełnej zapłaty od towarzystwa ubezpieczeniowego, to klient im te pieniądze powinien dopłacić. Nie spotkałem się jednak z sytuacją, aby którykolwiek z nich próbował te pieniądze wyegzekwować od klienta. To mogłoby skutecznie popsuć ich renomę na rynku, ponieważ żaden z nich nie zamierza dopłacać do szkody, która najczęściej zaistniała bez ich winy, a jeśli likwidują z własnej polisy Autocasco, także jest to nieakceptowalne, ponieważ właśnie po to skorzystali z ubezpieczenia. Warsztaty, które nie chcą, albo zwyczajnie nie mają zasobów (np. finansowych) do walki z ubezpieczycielami zmuszane są więc do wystawiania korekt do faktur uwzględniających niedopłaty. A z czasem wręcz, zrezygnowane, akceptują wyliczenia ubezpieczyciela i wystawiają takie faktury, aby nie tracić czasu na korekty – doprecyzowuje Łukasz Kowalczyk.
W związku z zaistniałą sytuacją rynek potrzebował zmiany, a właściciele warsztatów wsparcia, które skutecznie umożliwiłoby im odzyskiwanie należnych niedopłat. – Nasza usługa skutecznie rozwiązuje ten problem, bez konieczności inwestowania własnych środków i tracenia czasu na przepychanie się z ubezpieczycielami – mówi Kowalczyk. Więc jak to działa? – Mechanizm współpracy z nami jest bardzo prosty, nie wymaga żadnych skomplikowanych procedur. Mówiąc w skrócie najpierw na nasz koszt przeprowadzamy szkolenie pracownikom warsztatu samochodowego m.in. z tego, w jaki sposób przygotować dokumentację szkodową, dlaczego jest to ważne. Następnie gromadzimy dokumenty od warsztatu, weryfikujemy i wyliczamy wartość przedmiotu sporu, którą konsultujemy z warsztatem. Potem rozpoczynają się działania zmierzające do odzyskania niewypłaconej należności od towarzystwa ubezpieczeniowego. Ostatni etap – to wypłata należności dla warsztatu. I dopiero wtedy również i my otrzymujemy wynagrodzenie za usługę, która przypomnę do tego momentu jest zupełnie bezpłatna. Podsumowując dzięki naszym działaniom, warsztat naprawczy, który rozpoczął z nami współpracę zwiększa swoje zyski, nie podejmując przy tym niepotrzebnego ryzyka i co najważniejsze, bez konieczności mrożenia dodatkowych środków finansowych – wyjaśnia założyciel firmy.
Prezes Kowalczyk z optymizmem patrzy w przyszłość. W Polsce wciąż jest mało tak wyspecjalizowanych firm, jak marka WyższeStawki.pl. To stwarza poczucie, że jego firma ma ogromny potencjał na to, aby być liderem w swojej branży. - Może nie pod względem liczb, bo to jest kwestia bardzo względna. Ale chciałbym, aby nasza firma była liderem pod względem jakości obsługi klienta i oczywiście rezultatów. Nie jestem w stanie zagwarantować czasu procedowania spraw. W każdym przypadku jest inaczej. Wiele zależy od poszczególnych sądów. Ważne jednak, aby nasi klienci mieli świadomość, że to się zakończy i że na samym końcu będzie sukces – podsumowuje wypowiedź Łukasz Kowalczyk.
Dodatkowe informacje na temat spółki są dostępne na stronie www.wyzszestawki.pl.
zdjęcie: Alex Suprun_Unsplash

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.