XIII edycja programu „Dobre Działania” rozstrzygnięta
Soul&Mind
ul. Grudzieniec 102b
60-621 POZNAŃ
ewa.kawiecka|soulandmind.pl| |ewa.kawiecka|soulandmind.pl
+ 48 664979170
https://www.soulandmind.pl/
Marka Diamant po raz kolejny nagrodziła inicjatywy, które m.in. aktywizują lokalną społeczność, integrują wspólnoty oraz wzmacniają rozpoznawalność regionu. Po rozstrzygnięciu trzynastej edycji „Dobrych Działań” dofinansowanie otrzymali: Ochotnicza Straż Pożarna w Szyjkach, Fundacja Jak miło! z Malina, Uczniowski Klub Sportowy JU-JITSU i JUDO z Miejskiej Górki oraz XV Liceum Ogólnokształcące im. prof. Wiktora Degi w Poznaniu.
Do każdej z dotychczasowych edycji programu „Dobre Działania” zgłosiło się kilkaset instytucji i osób prywatnych, które wnioskowały o granty w wysokości 3 tys. złotych. Od 2021 r. taką kwotą producent cukru Diamant wspiera inicjatywy, które są użyteczne, pomysłowe, przyczyniają się do rozwoju regionu, odpowiadają na konkretne potrzeby mieszkańców oraz aktywizują społeczność z różnych grup wiekowych.
– Granty już trafiły do uczestników XIII edycji programu. Po raz kolejny wsparliśmy inicjatywy, które mają pozytywny wpływ na lokalne społeczności. W tej edycji wyróżniliśmy projekty angażujące mieszkańców – poprzez sport, edukację i integrację osób z niepełnosprawnością. Dodatkowo, przeznaczyliśmy środki na wyposażenie strażaków z Szyjek, by mogli skuteczniej zadbać o bezpieczeństwo. Gratulujemy zwycięzcom i cieszymy się, że mamy możliwość wspierania działań, które przynoszą trwałe, pozytywne zmiany – podsumowuje Kamila Sikorska, Marketing Manager marki Diamant w Pfeifer & Langen Polska.
W XII edycji programu, granty zostaną przeznaczone na:
Zapewnienie bezpieczeństwa strażakom OSP Szyjki
Ochotnicza Straż Pożarna w Szyjkach zamierza poprawić bezpieczeństwo swoich strażaków podczas akcji ratunkowych. Dzięki dofinansowaniu jednostka będzie mogła zakupić specjalistyczne kominiarki ochronne oraz rękawice techniczne. Nowy sprzęt pozwoli skuteczniej chronić twarz i szyję przed poparzeniami, a rękawice ułatwią działania ratunkowe przy wypadkach drogowych. W obecnym wyposażeniu strażaków z Szyjek brakuje odpowiedniej liczby elementów odzieży ochronnej, co naraża ich na ryzyko. Dzięki grantowi od marki Diamant OSP Szyjki będzie mogła zapewnić swoim ratownikom lepszą ochronę, oraz większą sprawność w niesieniu pomocy.
Edukacyjnego robota do programowania i kodowania Clementoni Doc dla Fundacji Jak miło! z Malina
Fundacja „Jak miło!” planuje zakup edukacyjnych robotów Clementoni Doc oraz organizację warsztatów z programowania i kodowania dla przedszkolaków. Zajęcia poprowadzi profesjonalny programista, a mali uczestnicy będą mieli okazję rozwijać logiczne myślenie i umiejętności rozwiązywania problemów, ucząc się liter, liczb i kolorów. Dzięki zabawie z robotami dzieci odkryją świat robotyki edukacyjnej, który inspiruje do kreatywnego myślenia. Koszt jednego robota to około 200 zł, co pozwala na zakup kilku urządzeń i realizację kilku sesji warsztatowych, aby jak najwięcej dzieci mogło korzystać z tego cennego doświadczenia.
Zakup sprzętu dla zawodników klubu i wsparcie w organizacji wyjazdów na zawody międzynarodowe
Uczniowski Klub Sportowy JU-JITSU i JUDO z Miejskiej Górki przeznaczy grant na rozwój sportowy swoich zawodników, szczególnie młodzieży. Pozyskane środki pozwolą na zakup nowego sprzętu, co podniesie jakość treningów i zwiększy szanse na osiąganie lepszych wyników. Dodatkowo, część funduszy zostanie przeznaczona na pokrycie kosztów wyjazdu dla zawodników, którzy zakwalifikują się na międzynarodowe zawody, takie jak Mistrzostwa Świata czy Europy. Klub wierzy, że wsparcie finansowe umożliwi młodym sportowcom pełne rozwinięcie ich talentów i ambicji.
Koziobloksy: historyczny vibe na słodko czyli twórcza integracja dzieci z niepełnosprawnością
Koziobloksy: historyczny vibe na słodko” to inicjatywa, która łączy pasję do historii, technologii i słodyczy. Dwunastu licealistów z Poznania przygotuje jednodniowe warsztaty dla ośmiorga dzieci z niepełnosprawnością. Warsztaty rozpoczną się pod poznańskim Ratuszem, gdzie uczestnicy poznają historię słynnych koziołków. Następnie dzieci odwiedzą Muzeum Czekolady, aby tworzyć własne słodkie wersje koziołków, a potem przejdą do pracowni komputerowej, gdzie w Minecraft Education zaprojektują cyfrowe budowle inspirowane Poznaniem. Zwieńczeniem warsztatów będzie wspólne budowanie legendy o koziołkach z klocków LEGO. Warsztaty mają nie tylko rozwijać kreatywność i umiejętności techniczne, ale także budować przyjaźnie, które przetrwają dłużej niż cyfrowe mury ratusza.

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.