Żabka wspiera osoby z niepełnosprawnościami
Wyemitowane w maju i czerwcu spoty telewizyjne Żabki zostały przetłumaczone na polski język migowy. Inicjatywa ta miała na celu zwrócenie uwagi na niedostępność przekazu telewizyjnego dla osób głuchych i niedosłyszących. Jednocześnie sieć przeprowadziła szereg działań edukacyjnych skierowanych do franczyzobiorców, by przybliżyć im świat osób z niepełnosprawnościami, a także wyzwania, z jakimi osoby te zmagają się na co dzień. Poprzez uczestnictwo w akcji „Szanuję. Nie dyskryminuję!” Fundacji Avalon, firma chce sprawić, by sklepy Żabka stały się bardziej przyjazne osobom z niepełnosprawnościami – zarówno klientom sieci, jak i pracownikom.
– Żabka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych sieci handlowych w kraju. Rozpoznawalność i sympatia, jakimi darzą nas klienci, nie oznaczają jednak taryfy ulgowej. Wręcz przeciwnie – nasi klienci i franczyzobiorcy oczekują od nas więcej. Coraz większe wymagania stawiamy przed sobą także my sami, również w kwestiach równościowych. Z uwagi na skalę naszej działalności, czyli ponad 9600 sklepów, jesteśmy świadomi wpływu, jaki możemy mieć na przykład na przeciwdziałanie dyskryminacji osób z niepełnosprawnościami. Spoty w polskim języku migowym czy edukacja naszych franczyzobiorców – to pierwsze z działań, które podjęliśmy, by nasze sklepy stały się miejscem jeszcze bardziej przyjaznym dla osób z niepełnosprawnościami – mówi Katarzyna Zabratańska, menedżerka ds. równości i włączającej kultury organizacji, Żabka Polska.
Od 5 do 7 mln osób z niepełnosprawnościami
Jak podaje Fundacja Avalon, w Polsce żyje od 5 do 7 mln osób z różnymi niepełnosprawnościami. Znaczna część z nich doświadcza dyskryminacji w bardzo wielu obszarach życia.
– Niepełnosprawność nie czyni ludzi mniej wartościowymi, mniej istotnymi czy gorszymi. Każdy człowiek jest przede wszystkim człowiekiem, a niepełnosprawność jest jedną z wielu cech składających się na pełnię osobowości – mówi Krzysztof Dobies, dyrektor generalny Fundacji Avalon. – Każdy człowiek powinien być równo traktowany w każdej sferze życia, w szczególności w życiu społecznym, gospodarczym czy politycznym oraz być w sposób adekwatny reprezentowany w przekazie medialnym i rozrywkowym – telewizji, radiu, filmie, sztuce czy reklamie – dodaje.
Miesiąc walki z dyskryminacją osób z niepełnosprawnościami
By zwrócić uwagę na problemy osób z niepełnosprawnościami, Fundacja Avalon zainicjowała akcję „Szanuję. Nie dyskryminuję!”, w ramach której m.in. ogłosiła maj Miesiącem Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami. Grupa Żabka została partnerem strategicznym akcji. W ramach współpracy zrealizowała szereg działań edukacyjnych, mających na celu lepsze rozpoznanie potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Migane reklamy w maju i czerwcu
Emitowane od 17 maja spoty telewizyjne Żabki, zostały przetłumaczone na polski język migowy. Autorem tłumaczenia i jednocześnie osobą, która w spotach wystąpiła jest Jakub Stanisławczyk – osoba głucha od urodzenia, pochodząca z wielopokoleniowej rodziny Głuchych. Jakub Stanisławczyk jest także mocno zaangażowany w działania mające na celu przełamywanie barier między osobami słyszącymi i niesłyszącymi. Przetłumaczenie reklam Żabki na polski język migowy miało na celu zwrócenie uwagi na niedostępność przekazu telewizyjnego dla osób głuchych i niedosłyszących. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że słownictwo i składnia języka migowego są zupełnie inne niż zasady, jakie rządzą językiem polskim. Wiele komunikatów, w tym również spoty reklamowe są dla nich niezrozumiałe.
Artykuły i webinar nt. inkluzywności miejsca pracy
Żabka zorganizowała również szereg działań edukacyjnych skierowanych do franczyzobiorców, przez cztery tygodnie wspierała także komunikacyjnie działania Fundacji Avalon, publikując artykuły dedykowane akcji oraz przeprowadzając webinar, w którym wziął udział prezes Fundacji Avalon, Sebastian Luty. O swoich doświadczeniach opowiadał również franczyzobiorca Paweł Błachowicz, poruszający się na wózku, który od prawie sześciu lat prowadzi 2 sklepy Żabka. Ważny głos w rozmowie na temat inkluzywności miejsca pracy zabrała Katarzyna Zabratańska, menadżerka ds. równości i włączającej kultury organizacyjnej w Grupie Żabka. Webinar został poprowadzony przez menedżera ds. komunikacji wewnętrznej Wojciecha Mrugalskiego.
Współpraca z przyszłością
Zaangażowanie w akcję „Szanuję. Nie dyskryminuję!” to początek współpracy Grupy Żabka i Fundacji Avalon, która w kolejnych miesiącach prowadzić będzie do systemowego zwiększenia otwartości Żabki na klientów, ale także pracowników z niepełnosprawnościami.
– Współpraca z Żabką to naprawdę bezpieczny i wygodny biznes także dla osób z niepełnosprawnościami. Firma dostosowała placówkę do moich potrzeb – podjazd, toaleta, możliwość zdalnego zarządzania sklepem i wiele innych. Ta mała ewolucja była możliwa tylko dlatego, że Żabka to niezwykle nowoczesna sieć, która nieustannie się rozwija. Zmiana podejścia wynikała także z tego, że Żabka to firma, dla której ważni są ludzie i jej otoczenie biznesowe, a nie tylko na sam biznes – mówi Paweł Błachowicz, franczyzobiorca sieci z Bystrzycy Kłodzkiej, który mimo niepełnosprawności realizuje marzenia o swoich sklepach. – Poza tym trzeba pamiętać, że 90 proc. niepowodzeń we własnej działalności gospodarczej wynika moim zdaniem z braku zaangażowania i dopilnowania podstawowych kwestii, a nie ze stopnia sprawności fizycznej. W moich Żabkach pojawiam się codziennie, czasem nawet po kilka razy i nie wyobrażam sobie, aby mogło być inaczej. Dodatkowo, firma bardzo wspiera prowadzenie sklepu. Aplikacja Cyberstore to jak dla mnie mistrzostwo świata. Połączenie wszystkich funkcji związanych z zamówieniami, sprzedażą czy logistyką w jednym miejscu pozwala mi w dużym stopniu na zdalne zarządzanie sklepami przy pomocy telefonu. Towar mogę zamówić na odległość, otrzymuję go bezpośrednio do sklepu, nigdzie nie muszę jeździć. Dodatkowo, jeśli coś się zepsuje, zgłaszam to i przyjeżdża serwis z Żabki – zaznacza pan Paweł.
Bieg ze skrzydłami
Grupa Żabka nie ogranicza swoich działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami jedynie do współpracy z Fundacją Avalon. Chętnie angażuje się w inne akcje charytatywne na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami. W maju prawie 130 pracowników i franczyzobiorców razem z rodzinami wzięło udział w międzynarodowym biegu Wings for Life. Drużyna Żabki pokonała prawie 1200 km, zajmując wysokie, 68. miejsce w światowej rywalizacji drużyn (łącznie zgłoszonych było blisko 1500 zespołów).
Indywidualnie najlepsi byli: Paweł Paziewski, który przebiegł dystans 40,09 km. Wśród kobiet najlepsza okazała się Anna Kokocińska, która uciekała przed autem przez 20,21 km. Dochód z biegu Wings for Life przeznaczony jest na badania nad urazami rdzenia kręgowego.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.