Komunikaty PR

Żabka wspiera osoby z niepełnosprawnościami

2023-07-14  |  10:25
Biuro prasowe

Wyemitowane w maju i czerwcu spoty telewizyjne Żabki zostały przetłumaczone na polski język migowy. Inicjatywa ta miała na celu zwrócenie uwagi na niedostępność przekazu telewizyjnego dla osób głuchych i niedosłyszących. Jednocześnie sieć przeprowadziła szereg działań edukacyjnych skierowanych do franczyzobiorców, by przybliżyć im świat osób z niepełnosprawnościami, a także wyzwania, z jakimi osoby te zmagają się na co dzień. Poprzez uczestnictwo w akcji „Szanuję. Nie dyskryminuję!” Fundacji Avalon, firma chce sprawić, by sklepy Żabka stały się bardziej przyjazne osobom z niepełnosprawnościami – zarówno klientom sieci, jak i pracownikom.

Żabka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych sieci handlowych w kraju. Rozpoznawalność i sympatia, jakimi darzą nas klienci, nie oznaczają jednak taryfy ulgowej. Wręcz przeciwnie – nasi klienci i franczyzobiorcy oczekują od nas więcej. Coraz większe wymagania stawiamy przed sobą także my sami, również w kwestiach równościowych. Z uwagi na skalę naszej działalności, czyli ponad 9600 sklepów, jesteśmy świadomi wpływu, jaki możemy mieć na przykład na przeciwdziałanie dyskryminacji osób z niepełnosprawnościami. Spoty w polskim języku migowym czy edukacja naszych franczyzobiorców – to pierwsze z działań, które podjęliśmy, by nasze sklepy stały się miejscem jeszcze bardziej przyjaznym dla osób z niepełnosprawnościami – mówi Katarzyna Zabratańska, menedżerka ds. równości i włączającej kultury organizacji, Żabka Polska.

Od 5 do 7 mln osób z niepełnosprawnościami

Jak podaje Fundacja Avalon, w Polsce żyje od 5 do 7 mln osób z różnymi niepełnosprawnościami. Znaczna część z nich doświadcza dyskryminacji w bardzo wielu obszarach życia.

Niepełnosprawność nie czyni ludzi mniej wartościowymi, mniej istotnymi czy gorszymi. Każdy człowiek jest przede wszystkim człowiekiem, a niepełnosprawność jest jedną z wielu cech składających się na pełnię osobowości – mówi Krzysztof Dobies, dyrektor generalny Fundacji Avalon. – Każdy człowiek powinien być równo traktowany w każdej sferze życia, w szczególności w życiu społecznym, gospodarczym czy politycznym oraz być w sposób adekwatny reprezentowany w przekazie medialnym i rozrywkowym – telewizji, radiu, filmie, sztuce czy reklamie – dodaje.

Miesiąc walki z dyskryminacją osób z niepełnosprawnościami

By zwrócić uwagę na problemy osób z niepełnosprawnościami, Fundacja Avalon zainicjowała akcję „Szanuję. Nie dyskryminuję!”, w ramach której m.in. ogłosiła maj Miesiącem Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami. Grupa Żabka została partnerem strategicznym akcji. W ramach współpracy  zrealizowała szereg działań edukacyjnych, mających na celu lepsze rozpoznanie potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Migane reklamy w maju i czerwcu

Emitowane od 17 maja spoty telewizyjne Żabki, zostały przetłumaczone na polski język migowy. Autorem tłumaczenia i jednocześnie osobą, która w spotach wystąpiła jest Jakub Stanisławczyk – osoba głucha od urodzenia, pochodząca z wielopokoleniowej rodziny Głuchych. Jakub Stanisławczyk jest także mocno zaangażowany w działania mające na celu przełamywanie barier między osobami słyszącymi i niesłyszącymi. Przetłumaczenie reklam Żabki na polski język migowy miało na celu zwrócenie uwagi na niedostępność przekazu telewizyjnego dla osób głuchych i niedosłyszących. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że słownictwo i składnia języka migowego są zupełnie inne niż zasady, jakie rządzą językiem polskim. Wiele komunikatów, w tym również spoty reklamowe są dla nich niezrozumiałe.   

Artykuły i webinar nt. inkluzywności miejsca pracy

Żabka zorganizowała również szereg działań edukacyjnych skierowanych do franczyzobiorców, przez cztery tygodnie wspierała także komunikacyjnie działania Fundacji Avalon, publikując artykuły dedykowane akcji oraz przeprowadzając webinar, w którym wziął udział prezes Fundacji Avalon, Sebastian Luty. O swoich doświadczeniach opowiadał również franczyzobiorca Paweł Błachowicz, poruszający się na wózku, który od prawie sześciu lat prowadzi 2 sklepy Żabka. Ważny głos w rozmowie na temat inkluzywności miejsca pracy zabrała Katarzyna Zabratańska, menadżerka ds. równości i włączającej kultury organizacyjnej w Grupie Żabka. Webinar został poprowadzony przez menedżera ds. komunikacji wewnętrznej Wojciecha Mrugalskiego.

Współpraca z przyszłością

Zaangażowanie w akcję „Szanuję. Nie dyskryminuję!” to początek współpracy Grupy Żabka i Fundacji Avalon, która w kolejnych miesiącach prowadzić będzie do systemowego zwiększenia otwartości Żabki na klientów, ale także pracowników z niepełnosprawnościami.

Współpraca z Żabką to naprawdę bezpieczny i wygodny biznes także dla osób z niepełnosprawnościami. Firma dostosowała placówkę do moich potrzeb – podjazd, toaleta, możliwość zdalnego zarządzania sklepem i wiele innych. Ta mała ewolucja była możliwa tylko dlatego, że Żabka to niezwykle nowoczesna sieć, która nieustannie się rozwija. Zmiana podejścia wynikała także z tego, że Żabka to firma, dla której ważni są ludzie i jej otoczenie biznesowe, a nie tylko na sam biznes – mówi Paweł Błachowicz, franczyzobiorca sieci z Bystrzycy Kłodzkiej, który mimo niepełnosprawności realizuje marzenia o swoich sklepach. – Poza tym trzeba pamiętać, że 90 proc. niepowodzeń we własnej działalności gospodarczej wynika moim zdaniem z braku zaangażowania i dopilnowania podstawowych kwestii, a nie ze stopnia sprawności fizycznej. W moich Żabkach pojawiam się codziennie, czasem nawet po kilka razy i nie wyobrażam sobie, aby mogło być inaczej. Dodatkowo, firma bardzo wspiera prowadzenie sklepu. Aplikacja Cyberstore to jak dla mnie mistrzostwo świata. Połączenie wszystkich funkcji związanych z zamówieniami, sprzedażą czy logistyką w jednym miejscu pozwala mi w dużym stopniu na zdalne zarządzanie sklepami przy pomocy telefonu. Towar mogę zamówić na odległość, otrzymuję go bezpośrednio do sklepu, nigdzie nie muszę jeździć. Dodatkowo, jeśli coś się zepsuje, zgłaszam to i przyjeżdża serwis z Żabki – zaznacza pan Paweł.

Bieg ze skrzydłami

Grupa Żabka nie ogranicza swoich działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami jedynie do współpracy z Fundacją Avalon. Chętnie angażuje się w inne akcje charytatywne na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami. W maju prawie 130 pracowników i franczyzobiorców razem z rodzinami wzięło udział w międzynarodowym biegu Wings for Life. Drużyna Żabki pokonała prawie 1200 km, zajmując wysokie, 68. miejsce w światowej rywalizacji drużyn (łącznie zgłoszonych było blisko 1500 zespołów).

Indywidualnie najlepsi byli: Paweł Paziewski, który przebiegł dystans 40,09 km. Wśród kobiet najlepsza okazała się Anna Kokocińska, która uciekała przed autem przez 20,21 km. Dochód z biegu Wings for Life przeznaczony jest na badania nad urazami rdzenia kręgowego.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.