Zagraniczna ekspansja Ceramiki Paradyż
Ceramika Paradyż otworzyła spółkę w Niemczech
Ceramika Paradyż, jedna z największych i najbardziej cenionych polskich firm produkujących płytki ceramiczne, otworzyła nową spółkę w Niemczech - Ceramika Paradyz Deutschland GmbH. Jej celem jest sprzedaż dedykowanych produktów i zapewnienie kompleksowej obsługi na terenie Niemiec, Austrii, Szwajcarii oraz Francji.
Przykład Ceramiki Paradyż pokazuje, że polskie przedsiębiorstwa produkcyjne coraz lepiej radzą sobie za granicą. Firma ze swoją ofertą, obecna jest aktualnie w ponad 50 krajach na świecie, głównie poprzez sieć dilerską, a jej produkty kojarzone są z wysoką jakością i wyjątkowym wzornictwem. Jak zaznaczają przedstawiciele firmy, do prowadzenia działalności na szerszą skalę, niezbędne są jednak odważne i kompleksowe rozwiązania. Powołując nową spółkę, Ceramika Paradyż otwiera zupełnie nowy rozdział i zgodnie z przyjętą strategią, wzmacnia swoje działania na rynkach DACH oraz we Francji. W pierwszym kroku skoncentruje się na Niemczech, kraju o największym potencjale sprzedażowym. Potwierdzają to dane Niemieckiego Urzędu Statystycznego z lutego b.r. podane przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową (AHK), wg których obroty handlowe między Polską a Niemcami wyniosły w 2020 roku 122,9 mld euro, a Polska została piątym najważniejszym partnerem handlowym Niemiec.
Ceramika Paradyz Deutschland GmbH
Siedziba nowo utworzonej spółki mieści się w Offenbach, ponad 120-tysięcznym mieście, leżącym przy granicy Frankfurtu nad Menem, które jest ważnym ośrodkiem przemysłowym, usługowym oraz handlowym. W perspektywie najbliższych kilku lat, firma zakłada dynamiczny rozwój, kolejne zatrudnienia pracowników oraz intensywne działania marketingowe, które pozwolą wesprzeć sprzedaż oraz zwiększyć rozpoznawalność marki w całym regionie.
- Dotychczas jedyną formą naszej obecności na rynkach zagranicznych był eksport, który stanowił ok. 35-37% całej sprzedaży. Zależy nam jednak na zwiększeniu efektywności prowadzonej działalności, zgodnie z przyjętą strategią rozwoju. Dokładna analiza utwierdziła nas w przekonaniu, że powołanie nowej spółki to kolejny ważny etap ekspansji Ceramiki Paradyż, który pozwoli nam wzmocnić pozycję marki na świecie i zbudować relacje w nowym otoczeniu biznesowym. – powiedziała Wioleta Bojdo, prezes Ceramiki Paradyz Deutschland GmbH.
Focus na sukces
W bieżącym roku spółka niemiecka będzie koncentrowała się na rozwoju i budowie sieci partnerów biznesowych oraz współpracy z architektami. W planach jest także systematyczny rozwój serwisu w całym regionie niemieckojęzycznym, który pozwoli na dalsze poszerzanie oferty przeznaczonej na rynki zachodnie. Od końca lutego w Offenbach działa prestiżowy salon firmowy. Jest on doskonałym miejscem do współpracy z klientami B2B oraz architektami, którzy znajdą tam dedykowaną ekspozycję produktów z portfolio marki.
- Nasz showroom ma około 300 m2 i jest urządzony w gustownym, loftowym stylu. Wyposażony w profesjonalną ekspozycję, zapewnia nam i naszym klientom wysoki komfort pracy. To doskonała wizytówka marki Paradyż na rynku niemieckim. Wyposażenie i design świadczy o wysokiej jakości naszych produktów oraz serwisu zapewnionego przez zatrudnionych menedżerów z wieloletnim doświadczeniem w branży. Odbyły się tam już także pierwsze spotkania z klientami. Oczywiście wszystkie z zachowaniem reżimu sanitarnego. – powiedział Tomasz Sokołowski, Koordynator ds. rynków DACH w Ceramice Paradyż.
Istotnym elementem działalności jest dedykowane portfolio produktowe, które można zobaczyć na ekspozycji w niemieckim salonie firmowym Ceramiki Paradyż. Kolekcje, takie jak NATURAL ROCKS, PURE ART, RIVERSAND, OAK TIME, zostały wdrożone specjalnie na potrzeby tamtejszego obszaru handlowego i stworzone w konsultacji z najważniejszymi klientami.
- Nie mogę się już doczekać spotkania z naszymi klientami i potencjalnymi partnerami, aby pokazać, co jesteśmy w stanie zrobić! Bądźcie gotowi na Paradyż! – napisał na swoim profilu Michael Haupenthal, Business Development Manager.
Ceramika Paradyż to rodzinna firma, która od 32 lat napędza wzornictwo, tworząc innowacyjne produkty o unikatowym designie i najwyższej jakości. Firma jest obecna na rynkach całego świata, począwszy od krajów Europy, przez Afrykę, Bliski Wschód i Azję, USA, aż po Nową Zelandię. Jest laureatem najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie designu i gospodarki – m.in. Red Dot Design Award 2016, iF Design 2017, Dobry Wzór 2018, 2020 oraz Bronze A’Design Award 2020, a także Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP oraz Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kolekcje produktowe Ceramiki Paradyż są komplementarne, wśród nich klienci znajdą płytki ścienne, podłogowe, slaby ceramiczne, klinkier, dekoracje szklane oraz elementy ozdobne w wielu formatach. Spółka jest w trakcie uruchomienia przełomowej inwestycji wartej ponad 125 mln zł. W jednym z zakładów produkcyjnych powstaje innowacyjna w skali światowej linia demonstracyjna do produkcji wielkoformatowych płyt ceramicznych w technologii barwienia masy „na wskroś”, które mogą być produkowane nawet w formacie 1800 x 3200 mm oraz grubości do 30 mm.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.