Zakup ubezpieczenia - online czy offline? A gdyby połączyć oba światy?
Potwierdzają to dane CUK Ubezpieczenia: średnia dynamika przypisu za ostatnie pół roku w punktach stacjonarnych jest na poziomie ok. 350%. Z kolei dynamika przypisu w kanałach online to ok. 160%.
Wydawać by się mogło, że pandemia wpłynie na wzrost sprzedaży ubezpieczeń przez Internet. Jak pokazują dane CUK Ubezpieczenia – tak się jednak nie stało. Różnica w konwersji kalkulacji między punktami stacjonarnymi CUK Ubezpieczenia a online’em to kilkadziesiąt procent. Co jest powodem, dla którego mimo rozwoju narzędzi internetowych i porównywarek Polacy nadal wolą zakupić ubezpieczenie bezpośrednio u Doradcy?
„Ubezpieczenia to produkty, które wymagają specjalistycznej wiedzy: obeznania w rynku, umiejętności ocenienia ryzyka, analizy Ogólnych Warunków Ubezpieczeń itd. Nie dziwi więc fakt, że klienci wciąż preferują tradycyjną formę zakupu. Korzystając z usług multiagencji ubezpieczeniowej mogą połączyć szybkość przeanalizowania rynku jaką oferuje porównywarka z profesjonalnym doradztwem agenta ubezpieczeniowego.” – mówi Maciej Kuczwalski, członek Zarządu CUK Ubezpieczenia
„Pandemia przyczyniła się do przyspieszenia cyfryzacji segmentu ubezpieczeń. Jednak jak pokazuje nasze doświadczenie, w tym wszystkim ważny jest element ludzki. Nasi Doradcy mają wypracowane wieloletnie relacje ze swoimi klientami, znają już ich potrzeby i oczekiwania. Lubimy myśleć o kanale multiagencyjnym jak o hybrydzie człowieka i technologii – wiedza ekspercka doradców jest wpierana prze narzędzia, które ułatwiają i przyspieszają ich pracę, tym samym poprawiając komfort klientów.” – dodaje Maciej Kuczwalski, członek Zarządu CUK Ubezpieczenia
Porównanie ofert i co dalej?
Porównywarki online są w stanie w ciągu chwili porównać oferty kilku lub kilkudziesięciu ubezpieczycieli. Klient otrzymuje zestawienie, w którym porównane zostały oferty zgodne z zaznaczonymi parametrami i najlepsze pod względem ceny. I co dalej? Co jeśli klient nie wie, jakie parametry ma zaznaczyć? Jeśli nie wie jaki zakres ubezpieczenia powinien wybrać lub nie potrafi albo nie ma czasu analizować poszczególnych Ogólnych Warunków Ubezpieczenia?
Tutaj pojawia się wspomniany wcześniej element ludzki – doradca ubezpieczeniowy. Dzięki nowoczesnym narzędziom, średni czas porównania ofert 30 towarzystw ubezpieczeniowych, z którymi współpracuje CUK Ubezpieczenia to ok 45 sekund dla nowego klienta oraz ok 25 sekund dla klientów, którzy znajdują się już w bazie multiagencji. Równie szybko co porównywarka online. Z tą różnicą, że to agent wybrał za nas odpowiednie parametry ubezpieczenia, analizując wcześniej nasze potrzeby i oczekiwania. Doradcy ubezpieczeniowi są świetnie obeznani w rynku, wiedzą, który ubezpieczyciel może zaproponować najbardziej korzystną ofertę, znają mocne i słabe strony towarzystw. Doradca analizuje każdy przypadek indywidualnie, już na etapie rozmowy z klientem. Doświadczenie doradców CUK Ubezpieczenia jest wspierane dodatkowym narzędziem - porównywarką OWU (Ogólnych Warunków Ubezpieczeń), doradca jest w stanie równie sprawnie zweryfikować najbardziej szczegółowe zapisy.
„Należy pamiętać, że rola agenta ubezpieczeniowego nie kończy się na znalezieniu najlepszej oferty. Musi on ją jeszcze przeanalizować, a do tego jest potrzebna znajomość produktów ubezpieczeniowych. Każdy ubezpieczyciel ma swoje ograniczenia odpowiedzialności, inne sumy ubezpieczenia, inne opcje dodatkowe. Doradca w każdej chwili jest do dyspozycji klienta, nie tylko na etapie sprzedaży polisy, kiedy odpowiada na pytania i rozwiewa wątpliwości. Do doradcy możemy się zgłosić w przypadku szkody, podpowie on co należy zrobić, gdzie zgłosić i jakie dokumenty wypełnić. Przypomni nam o tym, że nasza polisa się kończy i należy ją odnowić. Doradca CUK tak naprawdę jest opiekunem klienta, który dba o cały portfel ubezpieczeń.” – Maciej Kuczwalski, członek Zarządu CUK Ubezpieczeni

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.