Zakupy Click & Collect przyszłością handlu
Milena Świątkowska
LB Relations
Ul. Gen. Józefa Zajączka, 11
01-510 Warszawa
milena.swiatkowska|lbrelations.pl| |milena.swiatkowska|lbrelations.pl
720 898 013
lbrelations.pl/
Okres pandemii koronawirusa wymaga zmiany w podejściu do prowadzonej działalności. Ta zasada dotyczy wielu branż, ale szczególnie widoczna jest w handlu. Zakazy i obostrzenia, ale również brak poczucia bezpieczeństwa wśród klientów wpływają na kondycję finansową sklepów. Konsumenci coraz częściej wybierają hybrydowe formy zakupów z dostawą do punktu odbioru w sklepie lub w zewnętrznych automatach do wydawania paczek. Wsparciem dla handlu w obecnej sytuacji może być częściowa automatyzacja sprzedaży realizowana za pomocą SelfLockerów, czyli skrytek na zakupy – wygodnego, szybkiego i bezpiecznego rozwiązania zarówno dla klientów, jak i właścicieli sklepów.
SelfLocker to szafki upraszczające odbiór zamawianych produktów, skracające drogę od zamówienia do odbioru. Są to urządzenia, które można postawić na zewnątrz lub wewnątrz budynku. Klient, dokonujący transakcji przez internet decyduje o terminie odbioru – może odebrać zakupy po pracy czy przy okazji załatwiania innych spraw, bez ryzyka uszkodzeń w transporcie, co jest istotne w przypadku produktów np. szklanych czy wyjątkowo delikatnych. To również brak stykania się z innymi osobami oraz oszczędność czasu, ponieważ nie ma potrzeby stania w kolejkach czy oczekiwania na odbiór przy ladzie.
Sklepy zyskują natomiast możliwość sprzedaży na mniejszej powierzchni, przy mniejszych kosztach. Możliwe jest dopasowanie urządzenia do specyficznych potrzeb konkretnego sklepu. Sklepy spożywcze wymagają, aby część skrytek była chłodzona, z racji świeżych produktów. Markety budowlane – aby do kilku szaf można było schować paletę z ciężkimi lub dużymi produktami. Z kolei dla drogerii ważny jest design, a szafki mogą być znacznie mniejsze, ponieważ również sprzedawane produkty są mniejszych rozmiarów.
„To urządzenie daje możliwość zmiany i rozszerzenia formuły działania handlu w formule Click & Collect. Duże sklepy mogą ustawić swoje skrytki w mniejszych miejscowościach, w których nie ma ekonomicznego uzasadnienia do tworzenia nowej placówki i w ten sposób dotrzeć z ofertą do nowej grupy odbiorców, dla których jest to oszczędność czasu i pieniędzy związanych z dojazdem” – tłumaczy Przemysław Wójcicki, Trading Director z I'm Retail. Regulowanie wszystkich parametrów czy nawet serwisowanie odbywa się zdalnie – co jest wygodne i odpowiednie na miarę obecnych czasów” – dodaje Przemysław Wójcicki z I'm Retail.
SelfLockery powstają na zamówienie, stąd mogą być dostosowane pod względem funkcji, wielkości, designu, a także materiałów do potrzeb odbiorcy. Dzięki dostarczanym rozwiązaniom IT, możliwe jest zintegrowanie urządzeń z systemami sklepu oraz obsługa klienta – i to zarówno w momencie odbioru, jak i potencjalnego zwrotu towaru.
„Mamy tutaj szereg korzyści dla wszystkich: dla sprzedających to przede wszystkim oszczędność środków przy jednoczesnej możliwości wydłużenia czasu pracy w trybie 24/7. Dla klientów korzyściami są szybkość, wygoda i bezpieczeństwo. Ta ostatnia korzyść jest ważna również z punktu widzenia pracowników sklepów. Urządzenia SelfLocker zmniejszają liczbę bezpośrednich kontaktów sprzedawca – klient” – komentuje Przemysław Wójcicki z I'm Retail.
***
I’m Retail to spółka z grupy SelfMaker zajmująca się projektowaniem, budową, instalacją, serwisem oraz rozwijaniem oprogramowania dla SelfLockerów – urządzeń automatyki dla sklepów i punktów usługowych. Firma powstała i działa w Polsce. Z tego powodu projektanci uwzględniają specyfikę klientów oraz klimatu.
Więcej informacji na imretail.pl
SelfMaker to spółka technologiczna, projektująca i budująca multifunkcyjne urządzenia samoobsługowe, narzędzia integracyjne oraz oprogramowanie w pełni dostosowane do potrzeb klientów w różnych gałęziach rynku. W portfolio firmy znajdują się m.in. kioski i kasy samoobsługowe, zautomatyzowane kioski dezynfekujące (SelfCleany) czy urządzenia automatyzujące sprzedaż.
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.