Zalety cyfrowego parkingu – elastyczność, współdzielenie i zielone trendy
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Właściciel małego obiektu parkingowego może odnosić mylne wrażenie, że cyfryzacja parkingu nie jest dla niego. Taka opinia bardzo często wynika z przekonania, że digitalizacja niesie za sobą wysokie koszty, skomplikowany proces wdrożenia czy potrzebę posiadania dodatkowej infrastruktury. Cyfryzacja parkingów w rzeczywistości jest jednak niezmiernie prosta i szybka. Co najważniejsze, ułatwia zarządzanie oraz optymalizację procesów parkingowych zarówno właścicielowi, jak i zarządcy obiektu. Użytkownik końcowy zyskuje natomiast wygodną nawigację i bezobsługowy dostęp do parkingu, korzystanie z miejsca postojowego, a także możliwość zapłacenia za nie telefonem.
Proces cyfryzacji parkingu polega na podniesieniu jego automatyzacji oraz dostępności poprzez wykorzystanie inteligentnych technologii. Dzięki rozwiązaniom typu smart parking, staje się szeroko dostępny, komfortowy i praktycznie bezdotykowy. Urządzenia, takie jak kamery automatycznie rozpoznające tablicę rejestracyjną samochodu, rozwiązania IoT, pokazujące dostępność parkingu w czasie rzeczywistym oraz portale internetowe do łatwego zarządzania parkingiem przez administratora i aplikacje mobilne, umożliwiające klientom wjazd na parking za pomocą ich telefonów, bezpośrednio przyczyniają się do poprawy jakości parkowania.
Głównym założeniem transformacji cyfrowej parkingów jest przekształcenie ich w inteligentną i przyjazną kierowcom przestrzeń, która jest w pełni obsługiwana z poziomu telefonu. Budowanie przewagi konkurencyjnej opiera się natomiast na uproszczonym procesie zarządzania obiektem, optymalizacji i uszczelnieniu procesów oraz podniesieniu prestiżu lokalizacji, czyniąc ją bardziej atrakcyjną i wartościową, co odgrywa kluczową rolę przede wszystkim w centrach dużych miast, gdzie korki bardzo często generowane są przez uczestników ruchu drogowego, poszukujących miejsc postojowych – mówi Jacek Sikorski, dyrektor sprzedaży w NaviParking.
Digitalizacja przestrzeni parkingowej pozwala właścicielowi w pełni decydować o jej obłożeniu. To on, dzięki managerowi webowemu, widzi ruch na parkingu w czasie rzeczywistym, jak również ma wpływ na liczbę przeznaczonych do rezerwacji miejsc parkingowych. Ponadto, o przyjeździe klienta dowiaduje się z wyprzedzeniem, jednocześnie zyskując gwarancję stałego dopływu kierowców z wykupionymi rezerwacjami czy abonamentami. Parkingiem może zarządzać zarówno przy pomocy telefonu, jak i komputera, bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania.
Cyfryzacja i automatyzacja parkingu z wykorzystaniem software'u wpływa na redukcję kosztów oraz optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni z uwzględnieniem zmieniającego się zapotrzebowania użytkowników na miejsca postojowe. Jego główną zaletą jest elastyczność – może być on współdzielony, zarządzany w czasie rzeczywistym, posiada różne warianty cenowe i usprawnia proces parkowania. Dzięki aplikacji mobilnej, parkingi stają się widoczne dla kierowców, którzy następnie są nawigowani do najbliższych miejsc parkingowych. Dotychczas niewykorzystane zasoby stają się dodatkowym źródłem dochodu. Płatności mobilne są wygodne dla użytkowników, a cyfryzacja zmniejsza koszty operacyjne, w tym koszt biletów parkingowych czy utrzymania automatów. Współdzielona i zrównoważona mobilność wpisuje się także w ekologiczne trendy w zakresie redukcji korków oraz zanieczyszczenia powietrza, które często wynikają z bezskutecznego, a także czasochłonnego poszukiwania parkingu.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.