Zalman GVII - moc i niezawodność dla wymagających
Zasilacze Zalman GVII są adresowane do użytkowników szukających trwałych, wydajnych i stabilnych rozwiązań. Cała seria GigaMax legitymuje się certyfikatami 80 Plus Bronze, płaskim okablowaniem i komponentami, które pozwoliły na objęcie jednostek pięcioletnim okresem gwarancyjnym.
Na serię zasilaczy GigaMax GVII składają się modele ZM550-GVII, ZM650-GVII i ZM750-GVII. Dysponują one mocą, odpowiednio 550, 650 i 750 W i typową sprawnością na poziomie 88%. Potwierdza ją uzyskany przez zasilacze certyfikat 80 Plus Bronze. Mogą one zatem stanowić bazę do budowy wydajnego PC do gier i pracy. Są bowiem w stanie napędzić najmocniejsze procesory i karty graficzne, ograniczając przy tym straty energii.
Zasilacze Zalman ZM550-GVII, ZM650-GVII i ZM750-GVII posiadają konwertery DC-DC, aktywne układy PFC i filtry przeciwzakłóceniowe EMI. Na kluczowych podzespołach znalazły się odprowadzające ciepło radiatory, a cyrkulację powietrza wspomaga dwunastocentymetrowy wentylator. Posiada on łożyskowanie FDB, które powinno zapewnić cichą i bezawaryjną pracę przez ponad 50 000 godzin.
Profilaktycznie zdecydowano się na zastosowanie wyłącznie stałych, aluminiowych kondensatorów, odpornych na pracę w temperaturach do 105 stopni Celsjusza. O bezpieczeństwo podłączonego sprzętu dba zestaw zabezpieczeń elektrycznych (OPP, OVP, UVP, OCP, SCP, OTP). Zasilacze Zalman GigaMax ZM550-GVII, ZM650-GVII i ZM750-GVII są zgodne ze specyfikacją ATX v2.31. Zestaw dostępnych wtyczek zależy od mocy.
Model generujący 750 W oferuje dwa przewody 8-pin do zasilania CPU. Na pokładzie są też cztery wtyczki PCIe 8-pin dla topowych kart graficznych. Wersje o niższej mocy mają ich dwie. Wszystkie jednostki pozwalają na zasilanie pięciu napędów SATA i trzech z wtyczkami molex 4-pin. Standardem jest płaskie okablowanie, które ułatwia ułożenie przewodów i obieg powietrza wewnątrz obudowy. Główny przewód ATX 24-pin zyskał z kolei tekstylny oplot chroniący przed uszkodzeniem.
Zasilacze Zalman GigaMax są objęte 5-letnią gwarancją producenta i dostępne w polskich sklepach. Flagowy model Zalman ZM750-GVII kosztuje niecałe 300 złotych. Za 650-watowy wariant ZM650-GVII trzeba wyłożyć nieco ponad 250 zł. Cena 550-tki jest minimalnie niższa.
Dane techniczne:
- wymiary: 150 x 140 x 86 mm
- standard ATX: v2.31
- wentylator: 120 x 120 mm, łożyskowanie FDB
- PFC: aktywne
- sprawność: certyfikat 80 Plus Bronze
- efektywność 85% dla 20% i 100% obciążenia
- efektywność 88% dla 50% obciążenia
- zabezpieczenia: OPP, OVP, UVP, OCP, SCP, OTP
- okablowanie:
- ATX 24-pin x1
- EPS 4+4 pin x1
- w modelu 750 W dodatkowy EPS 8-pin
- PCI-E
- 550 W i 650 W: x1 (sumarycznie 2 x 6+2 pin)
- 750 W: x2 (sumarycznie 4 x 6+2 pin)
- SATA x1 (sumarycznie 3 x SATA)
- SATA / IDE x1 (sumarycznie 2 x SATA, 1 x IDE)
- IDE / FDD x1 (sumarycznie 2 x IDE, 1 x FDD)
- Typ okablowania: płaskie, niemodularne
Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u
Uber One dla studentów, miejsce w busie na koncert i wsparcie w opiece
AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.