Komunikaty PR

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

2025-04-22  |  13:00
Biuro prasowe

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” zachęca do prostych wyborów, które w dłuższej perspektywie mają realny wpływ – na środowisko, domowy komfort i codzienne nawyki.

Wyobraź sobie, że przeciętne gospodarstwo domowe zużywa w ciągu roku tyle jednorazowych butelek, że można by nimi wypełnić całe mieszkanie. To sporo miejsca – ale też dużo potencjału. Bo każda z tych butelek to materiał, który może dostać drugie życie. Coraz częściej mówi się więc o potrzebie skutecznych rozwiązań, które pozwolą lepiej zagospodarować odpady – jednym z nich są programy kaucyjne. To właśnie w tym kierunku zmierzają nadchodzące zmiany. Już 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać nowy system kaucyjny. Obejmie on plastikowe butelki do 3 litrów oraz puszki metalowe do 1 litra, z kaucją wynoszącą 0,50 zł za sztukę. To krok w dobrą stronę, ale także wyzwanie – nowa inicjatywa będzie wymagała od konsumentów większej uwagi – specjalnego przechowywania niezgniecionych opakowań oraz ich zwrotu do punktów odbioru.

Zamiast jednak czekać na zmiany systemowe, warto zadziałać wcześniej – ograniczając zużycie jednorazowego plastiku u źródła. I tu z pomocą przychodzi SodaStream. Domowe saturatory i butelki wielorazowe to prosta alternatywa dla jednorazowych opakowań. To konkretne rozwiązanie, którego efekty odczuwa się nie tylko ekologicznie, ale też praktycznie: brak konieczności noszenia ciężkich zgrzewek, więcej miejsca w kuchni i mniej odpadów do segregacji.

Soda_03

Refill i system kaucyjny: uzupełniaj, zwracaj, nie marnuj

System SodaStream to jednak coś więcej niż wygodna butelka. Marka od lat wdraża podejście refillowe również w odniesieniu do cylindrów z CO₂. Działają one w systemie kaucyjnym: po zużyciu można je zwrócić, a firma poddaje je czyszczeniu, kontroli i ponownemu napełnieniu. Dzięki temu użytkownik nie tylko unika jednorazowych rozwiązań, ale staje się częścią gospodarki obiegu zamkniętego..

– Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodzimy co roku z wyjątkowym zaangażowaniem – mówi Katarzyna Konwińska, Dyrektorka Marketingu na Europę Środkową w SodaStream. – Mamy świadomość, że w obecnej sytuacji geopolitycznej tematy ekologiczne bywają spychane na dalszy plan. Tym bardziej chcemy przypominać, że proste wybory, jeśli zostaną podjęte przez wiele osób, mogą przynieść realną zmianę. Dlatego w tym roku ponownie namawiamy: zamieńmy jednorazowe butelki na trwalsze rozwiązania – i wznieśmy wspólny toast wodą z bąbelkami.

Nowa kampania edukacyjno-wizerunkowa obejmuje działania 360° – spoty telewizyjne, obecność w kanałach digitalowych, mediach społecznościowych oraz outdoor w największych miastach Polski. Za adaptację materiałów globalnych, koncepcję kreatywną lokalnych działań i realizację kampanii odpowiada agencja Leo Warsaw, planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja mediowa Zenith, a działaniami SEO Performics – to pierwszy wspólny projekt SodaStream i agencji w ramach Publicis Groupe.

Plastikowe odpady nie znikną z dnia na dzień, ale każda decyzja, która ogranicza ich ilość, ma znaczenie. Dzień Ziemi to dobry moment, by się nad tym zastanowić – i zrobić krok w stronę wygodniejszej, bardziej świadomej codzienności. Czasem wszystko zaczyna się od jednej butelki.

Soda_02

Źródło: SodaStream

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.