Zaplecze magazynowe dla fabryki Solaris w Bolechowie ukończone przez Panattoni
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku powierzchni przemysłowych w Europie, ukończył inwestycję BTS dla Solaris Bus & Coach w Bolechowie. Obiekt magazynowy o powierzchni 10 000 m kw. powstał w sąsiedztwie istniejącej fabryki i pełni kluczową rolę w łańcuchu dostaw części i podzespołów do produkcji pojazdów firmy Solaris. Budynki zostały ze sobą połączone w zakresie infrastruktury drogowej oraz mediów, a dodatkowo Panattoni wzmocniło konstrukcję dachu i zamontowało ogniwa fotowoltaiczne o mocy 260 kWp.
Firma Solaris jest europejskim liderem w produkcji autobusów miejskich w szczególności z napędami nisko i zero emisyjnymi. Jej pojazdy obecne są w 32 państwach a firma ciągle inwestuje w dalszy rozwój. Tym razem Solaris zainwestował w nową halę magazynową. Zrealizowany przez Panattoni obiekt w Bolechowie k. Poznania ma powierzchnię 10 000 m kw. Budynek został połączony z położoną 150 metrów obok fabryką firmy w zakresie infrastruktury drogowej oraz mediów. W obiekcie magazynowane będą części przeznaczone do produkcji pojazdów w sąsiadującej hali, a sama inwestycja spełni kluczową rolę w łańcuchu dostaw części i podzespołów do produkcji autobusów i trolejbusów.
- Oddanie inwestycji w Bolechowie to kolejna efektywna realizacja wspierająca fabrykę naszego klienta, doskonale wpisująca się w jego procesy i stanowiąca istotne zaplecze dla rosnącej produkcji przedsiębiorstwa. Cieszymy się, że współpraca z Solaris Bus & Coach przebiegła tak owocnie i mimo zmian w koncepcji w trakcie realizacji, udało się dostarczyć obiekt w bardzo dobrym czasie – mówi Marek Foryński, BTS Managing Director w Panattoni
- Dodatkowym atutem Panattoni przy tej realizacji jest nasze doświadczenie w implementacji zielonych rozwiązań, które ograniczają negatywny wpływ inwestycji na środowisko. Solaris stale wprowadza do swojej floty ekologiczne pojazdy, a współpraca z nami pozwala znacznie zwiększać również zasoby zielonej energii wytworzonej w ramach obiektów – dodaje Michał Chodecki, BTS Development Director w Panattoni.
Panattoni realizując obiekt magazynowy dla Solaris wzmocniło dach, na którym zamontowane zostały 572 ogniwa fotowoltaiczne o łącznej mocy 260,3 kWp, a rozkład paneli dostosowany został do rozłożenia klap oddymiających i świetlików. Ponadto na terenie inwestycji stanęły stacje ładowania o mocy 80 kWp. W planach jest również doposażenie w systemy fotowoltaiczne m.in. hali odbiorów i nowego obiektu serwisowego. Panattoni realizuje również koncepcję zadaszenia parkingów osobowych wiatami wyposażonymi w ogniwa fotowoltaiczne.
W ramach całkowitej powierzchni 10 100 m kw. aż 2250 m kw. zajęły nowoczesne pomieszczenia zarówno socjalne jak i biurowe, odpowiednio zbadane pod kątem przepływu powietrza, akustyki i dostępu światła dziennego. Ponadto w tej, jak i magazynowej części deweloper zaimplementował zaawansowane rozwiązania służące detekcji dymu. W obszarze wielopoziomowych podestów magazynowych rozbudował wentylację bytową, system oddymiania, czy dodatkowe poziomy instalacji tryskaczowej. Panattoni dostosowało również rozmieszczenie oświetlenia oraz liczby i układu hydrantów wewnętrznych do układu regałów. Inwestycja przejdzie certyfikację metodą BREEAM.
Zarówno przygotowywany przez Panattoni obiekt BTS, jak i istniejący już zakład, położone są w strategicznej lokalizacji, ok. 8 km. od granic Poznania i 20 od jego centrum. Ponadto 25 km od budynków przebiega autostrada A2 łącząca m.in. Berlin, Łódź i Warszawę, a nieco ponad 20 km droga ekspresowa S11, która docelowo połączy Katowice na południu, z Koszalinem na wybrzeżu Bałtyku.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.