Zawartość portfela i kalendarza przenieśliśmy do telefonów już dawno?
Provema Sp. z o.o.
Konduktorska 33
40-155 Katowice
provema|provema.pl| |provema|provema.pl
575282018
www.provema.pl
Mobilne płatności nie są na rynku niczym nowym, ale wciąż można poszerzać ich możliwości. Kilka kliknięć dzieli użytkownika od cyfrowego świata, w którym za każdymi drzwiami kryją się innowacyjne projekty.
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej był przedsmakiem przyszłych rozwiązań. Całkiem niedawno rewolucyjna wydawała się zbliżeniowa płatność kartą i można było odnieść wrażenie, że jakiś czas nic konsumenta nie zaskoczy. Bardzo szybko okazało się jednak, że kolejne kanały płatności mamy stale pod ręka - smartfony i smartwache. Jedne z najczęściej wybieranych obecnie cyfrowych portfeli. Raport Visa Digital Payments jasno obrazuje, że do końca 2020 r. 86 proc. Polaków skorzysta z płacenia telefonem lub zegarkiem. Te mobilne formy są wykorzystywane w Polsce 20 razy częściej niż innego typu transakcje.
Strategia przyjęta przez Komisje Europejską mająca na celu zapewnienie europejskim obywatelom i przedsiębiorstwom bezpiecznych, szybkich i niezawodnych usług płatniczych urzeczywistniła realizowanie kolejnych, nowoczesnych projektów. Ułatwi to konsumentom dokonywanie płatności w sklepach oraz sprawi, że transakcje handlu elektronicznego będą bezpieczne i wygodne. Taka koncepcja pozwoli osiągnąć zintegrowany system płatności na terenie UE.
Użytkownicy upatrują multizadaniowych, finansowych aplikacji, które dopasują do swoich wymagań. Najlepiej, gdyby zarządzanie ograniczało się wyłącznie do funkcjonalności i łatwej obsługi. Przejrzysty interfejs i prosta organizacja plików ma spore znaczenie szczególnie kiedy wymieniamy papierowe pliki na te elektroniczne.
Rynek na takie zmiany i wymagania reaguje bardzo dobrze a konsumenci sprawnie przechodzą w nowe moduły tym samym stając się smart użytkownikami. Sprawna adaptacja w innowacyjne technologie sprawia, że szczególnie fintechowi gracze muszą myśleć cyfrowo i opracowywać godne swoich rywali aplikacje. Istotną rolę odegrają tu firmy technologiczne.
Rosnące w siłę e-commerscowe rozwiązania napędzają wspomniane firmy do unowocześniania swoich aplikacji, ale też tworzenia nowych. Ponad połowa polskich internautów deklaruje, że kupuje w internecie wykorzystując do tego telefon i mobilną płatność. Na topie są rozwiązania praktyczne i szybkie a przy tym z coraz bogatszą ofertą. Użytkownicy zwracają uwagę czy w aplikacjach z których korzystają płyną dodatkowe bonusy. Zainteresowaniem cieszy się usługa cash back, czyli zwrot środków za dokonywanie płatności u konkretnych partnerów. Chcielibyśmy mieć dostępne finansowanie od ręki, pomoc ubezpieczeniową a często nawet prawną. Wszystko w zasięgu jednego kliknięcia.
Respondenci wskazują, że chętniej wybierają dostawców oferujących technologię zapewniającą maksymalną wygodę. Jeżeli przy tym użytkownik dostanie wielokanałowy program lojalnościowy to najpewniej wybierze tą ofertę.
Digitalizacja to nie jednokierunkowy proces. Składa się na nią wiele czynników i wiele możliwych do poprawy obszarów. Wymagania społeczeństwa rosną, ponieważ zdaję sobie oni sprawę z tego, że technologiczni giganci są w stanie zaproponować często więcej. Dlaczego m.in. standardowe metody płatności przechodzą do lamusa a większość życia przenosimy do cyfrowego świata. Wirtualne kalendarza zastąpiły papierowe, a środki płatnicze przenieśliśmy do e-portmonetek. Weszliśmy w etap, kiedy prawie wszystko jest możliwe. Fintechowi przedsiębiorcy będą zaskakiwać rynek innowacjami, których potrzebujemy.
Autor: Grzegorz Szulik, prezes zarządu w Provema

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.