Komunikaty PR

Zbliża się gala wręczenia nagród „Lidl Fair Pay”

2022-11-22  |  01:00
Biuro prasowe

Już 24 listopada, podczas European Circular Retail Congress 2022, odbędzie się uroczyste wręczenie nagród 4. edycji konkursu „Lidl Fair Pay”, organizowanego przez Lidl Polska. Nagroda docenia firmy z sektorów: FMCG, farmaceutycznego, ubezpieczeń oraz IT, wyznaczające na polskim rynku wysokie standardy w zakresie równości płacowej.

Już niedługo poznamy kolejnych finalistów konkursu „Lidl Fair Pay”, organizowanego przez Lidl Polska wraz z nowym partnerem strategicznym – United Nations Global Compact Network Poland (UN GCNP) – oraz partnerem merytorycznym, międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry. Konkurs to szansa na zdobycie uznania jako lider równości w wynagrodzeniach dla kobiet i mężczyzn, zwiększenie reputacji na polskim rynku, a także stworzenie nowych standardów w zakresie równości płac, będących inspiracją i wzorem do naśladowania dla innych. Uczestnicy konkursu badani byli pod 3 względami: równości wynagrodzeń na tych samych poziomach zaszeregowania, udziału kobiet w kadrze kierowniczej oraz ich reprezentacji w zespołach zarządzających.

Tegoroczni zwycięzcy zostaną ogłoszeni 24 listopada podczas ceremonii wręczenia nagród European Circular Retail Congress 2022. Do udziału w czwartej edycji konkursu zaproszono polskie firmy z sektorów: FMCG, farmaceutycznego, ubezpieczeń oraz IT zatrudniające do 1500 osób. Laureatem poprzedniej edycji została firma Perrigo, a wśród wyróżnionych znaleźli się Polipak oraz Animex Foods.

"W Lidl Polska zawsze podkreślamy, że firmę tworzą ludzie, dlatego bardzo doceniamy codzienne zaangażowanie naszych pracowników, oferując im atrakcyjne warunki zatrudnienia. Oprócz wysokich wynagrodzeń oraz pakietu dodatkowych benefitów, stawiamy na rozwój zawodowy: promujemy awanse wewnętrzne oraz równość płacową kobiet i mężczyzn. W Lidl Polska wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od płci czy wieku – decydują wyłącznie kompetencje” - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.


Idea fair pay w praktyce

Jak wynika z badania Korn Ferry, przeprowadzonego w ramach 3. edycji „Lidl Fair Pay”, różnice w zarobkach kobiet i mężczyzn są w dalszym ciągu zauważalne na większości stanowisk. Kobiety na polskim rynku są wynagradzane średnio o 7 proc. mniej niż mężczyźni, chociaż piastują porównywalne stanowiska.

Zespół Lidl Polska liczy obecnie ponad 27 000 pracowników. Wśród nich aż 70 proc. kierowników średniego szczebla oraz m.in. menedżerów sklepów stanowią kobiety. Wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują w firmie również jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od subiektywnych kryteriów, jak płeć czy wiek. Decydują wyłącznie kompetencje. Zgodnie ze strategią CSR na lata 2020-2025 oraz długofalową polityką personalną, Lidl Polska promuje też równość płacową i awanse wewnętrzne, dążąc do budowania kompetentnego i zróżnicowanego zespołu w oparciu o obiektywne kryteria: czynniki merytoryczne, jak wykształcenie, doświadczenie oraz umiejętności.

Wspieranie równości płci stanowi nieodłączną część kultury organizacyjnej Lidl Polska. W 2020 roku firma podpisała UN Women’s Empowerment Principles (WEPs) – wspólną inicjatywę UN Women i UN Global Compact, która koncentruje się w szczególności na wspieraniu i wzmacnianiu pozycji kobiet. W tym roku sieć rozszerzyła także współpracę z UN GCNP, przystępując do Programu „Business and Human Rights”. Współpraca polega m.in. na działaniach edukacyjnych i cyklu spotkań oraz konferencji, jak np. odbyta 8 marca konferencja „Ring the bell for gender equality”.

Poprzez przyznawanie wyjątkowej nagrody „Lidl Fair Pay”, sieć chce wyróżnić, zachęcić i motywować firmy do stosowania jednakowej polityki płacowej, dzielenia się swoimi inicjatywami oraz wspierania rozwoju rynku.

 


Więcej informacji o konkursie „Lidl Fair Pay” znajduje się na stronie www.circular-retail.eu oraz www.kimjestesmy.lidl.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności? Biuro prasowe
2024-04-17 | 15:26

Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?

Budowanie odporności psychicznej to nie tylko klucz do przetrwania kryzysu, ale także droga do osobistego i zawodowego rozwoju. Przygotujmy się na trudne czasy, szukając wsparcia i stosując
Praca Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
2024-04-17 | 08:30

Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl

Samozatrudnieni stanowią blisko 19% wszystkich pracujących Polaków. Węższa grupa wolnych strzelców realizujących projekty na zlecenie różnych firm obejmuje 330 tys.
Praca Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność
2024-04-10 | 13:20

Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność

Niemal co dziesiąty ankietowany twierdzi, że Polacy nie pracują zbyt wiele, a co trzeci uważa, że 4-dniowy tydzień pracy w żaden sposób nie wpłynie na naszą produktywność w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.