Henkel przekazuje środki czystości dla 15 szpitali na Śląsku
Henkel Polska kontynuuje walkę z pandemią COVID-19
Henkel przekazuje środki czystości dla 15 szpitali na Śląsku
Henkel Polska prowadzi kolejne działania w Polsce w ramach globalnego programu pomocowego w walce z pandemią COVID-19. We współpracy z gliwickim Caritasem 15 szpitali z województwa śląskiego otrzyma
w sumie 6 500 opakowań środków czystości z przeznaczeniem na utrzymanie higieny w szpitalach.
Transport środków czystości marek Persil, Somat, Pur i Bref o łącznej wartości 170 tysięcy PLN trafił prosto z magazynów Henkel Polska w Raciborzu do gliwickiego Caritasu, skąd zostanie rozdystrybuowany do 15 szpitali śląskich zlokalizowanych w Zabrzu, Gliwicach, Tarnowskich Górach, Bytomiu, Toszku i Pyskowicach.
To kolejna dostawa naszych środków czystości, tym razem przeznaczona dla szpitali Górnego Śląska. Tydzień temu transport naszych środków czystości i kosmetyków wartości ponad 70 tysięcy złotych przekazaliśmy do raciborskiego Szpitala Rejonowego im. dr. Józefa Rostka, który został przekształcony w jednoimienny szpital zakaźny – powiedział Adrian Wycisk, dyrektor zakładu produkcji detergentów Henkel Polska w Raciborzu.
Darowizna na rzecz Caritasu to część globalnego planu pomocowego Henkla na rzecz walki z COVID-19. Zobowiązaliśmy się przekazać 2 mln euro instytucjom międzynarodowym i organizacjom walczącym z pandemią na całym świecie. Dodatkowo udzielamy pomocy także w postaci naszych produktów do utrzymania higieny i czystości, które za pośrednictwem organizacji charytatywnych trafiają tam, gdzie są najbardziej potrzebne – powiedziała Karolina Szmidt, prezes zarządu Henkel Polska oraz dyrektor działu HR w Polsce i w regionie North-East Europe.

Geny mają znaczenie – szybka diagnostyka może zmienić życie z ALS

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.