Komunikaty PR

Jak sprawdzić, jaki masz typ cery? Dermokonsultacje trendem w sektorze beauty.

2022-04-01  |  12:05
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Nowakowska
Festcom

ul. Admiralska
00-910 Warszawa
agnieszka.nowakowska|festcom.pl| |agnieszka.nowakowska|festcom.pl
660777909
www.festcom.pl

Wyróżniamy cztery główne typy cery – suchą, normalną, tłustą i mieszaną. Do tego dochodzi pięć fototypów i indywidualne skłonności organizmu. Od tego, jakie właściwości ma Twoja skóra, zależy to, jakie kosmetyki są dla Ciebie odpowiednie, a także – jakie zabiegi kosmetyczne mogą być wskazane. Jak rozpoznać swój typ cery? Przy udziale kosmetyczki lub kosmetologa. Dermokonsultacje to obecnie prawdziwy must-have rynku beauty.

Cztery typy cery plus pięć fototypów skóry – nie trzeba być matematykiem, żeby już na tym etapie zauważyć, że możemy otrzymać kilkadziesiąt kombinacji odpowiedzi na pytanie: „jaką mam skórę”. A jeśli dodamy do tego proces starzenia, który wprowadza do cery kolejne parametry i skłonności (takie jak utrata napięcia skóry, odwodnienie, zmarszczki) oraz rozmaite dolegliwości (atopię, alergię, rozszerzone naczynka)… wybór kosmetyku do demakijażu lub kremu do twarzy może przyprawić o zawrót głowy! Co wybrać? Właściwe pytanie nie brzmi „co?”, a „z kim?”. Najlepiej z kosmetyczką lub kosmetolożką.

Dermokonsultacja, czyli spotkanie 1:1 ze specjalistą

Rynek beauty w ostatnim czasie opanował termin: dermokonsultacja. Co to takiego? – Dermokonsultacje to indywidualne spotkania z kosmetyczką lub kosmetolożką, które zwykle składają się z dwóch etapów. Pierwszy z nich to wnikliwy wywiad obejmujący tendencje skóry, jej reakcje na kosmetyki, a także zwyczaje pacjentki w odniesieniu do pielęgnacji ciała. Drugi etap obejmuje analizę samego wyglądu i kondycji skóry, przeprowadzane przy użyciu dermatoskopu lub innych urządzeń diagnostycznychpowiedziała Agnieszka Kowalska, Medical Advisor, ekspert marki SOLVERX®.Po spotkaniu z kosmetolożką pacjentka otrzymuje diagnozę dotyczącą typu skóry oraz rekomendację odnośnie do doboru odpowiednich dla niej kosmetyków pielęgnacyjnych – dodaje.

Cera mieszana, sucha… czy wrażliwa?

Jak wskazują specjaliści, do czterech głównych typów cery, jakie wyróżniamy, musimy dodać jej indywidualne predyspozycje. Jakie? Skłonność do rozszerzonych naczynek lub jej brak. Wrażliwość, czy nawet skłonność do atopii lub alergii. Nasza skóra może także, przecież, cierpieć na dolegliwości związane ze stanami zapalnymi – jak w przypadku trądziku młodzieńczego lub różowatego. Wskazane przez lekarza sposoby leczenia schorzenia można dodatkowo łagodzić poprzez odpowiednią pielęgnację.

W takiej sytuacji konieczne jest stosowanie kosmetyków pielęgnacyjnych przeznaczonych do skóry wrażliwej lub atopowej, czy linii do pielęgnacji cery trądzikowej. Naszym kapitałem jest zawsze dokładna wiedza na temat rodzaju skóry oraz jej indywidualnych parametrów. Świadomość w tym zakresie i zapotrzebowanie na dermokonsultacje ciągle rośnie. To bardzo pozytywne zjawisko. Dermokonsultantki SOLVERX® regularnie spotykają się z pacjentkami – ostatnio w drogeriach Jawa i Hebe. Terminy spotkań są na bieżąco zamieszczane na naszym Instagramie powiedziała Agnieszka Kowalska. – Panie (nie tylko, bo także panowie, co niezmiernie nas cieszy) zadają rzeczowe pytania, analizują potrzeby swojej cery i coraz skuteczniej dobierają kosmetyki. Skóra to bardzo reaktywny organ. Szybko „daje znać”, kiedy stosowane preparaty są dla niej właściwe, odpłacając pięknym i zdrowym wyglądem. Dlatego właśnie odpowiedni wybór preparatów jest tak ważny – dodaje.

 

PODSTAWOWE TYPY CERY:

  • CERA MIESZANA

Najbardziej charakterystyczne dla tego typu cery jest błyszczenie „strefy T”, czyli obszaru obejmującego nos, czoło i środkową część policzków. Skóra wykazuje skłonność do powstawania zaskórników, nadmiernego rozszerzenia porów, a także do przesuszania.

  • CERA SUCHA

Cera sucha bywa szorstka, ze skłonnością do złuszczania się wierzchnich warstw naskórka. Skóra jest mało elastyczna i matowa, w skrajnych przypadkach – może być zaczerwieniona i podrażniona. Wykazuje skłonność do mikrouszkodzeń.

  • CERA NORMALNA

Skóra jędrna, delikatna, bez widocznych naczynek. Nie wykazuje problemów ze stopniem nawodnienia, ani z powstawaniem zaskórników i stanów zapalnych.

  • CERA TŁUSTA

Charakteryzuje ją nadmierne błyszczenie i ziemisty lub nierówny koloryt. Często taka skóra ma skłonność do powstawania zaskórników.

WYRÓŻNIAMY TAKŻE:

  • CERĘ NACZYNKOWĄ

Charakterystyczne są dla niej popękane lub mocno rozszerzone naczynka. Skóra jest zaczerwieniona i nadwrażliwa na bodźce – szczególnie negatywnie reaguje na ekspozycję na słońce.

  • CERĘ WRAŻLIWĄ

Czyli nadreaktywną. Skóra bardzo mocno reaguje na bodźce, takie jak np. temperatura, dobór kosmetyków, alkohol, ostre przyprawy. Często występują na niej podrażnienia, zaczerwienienia, w ekstremalnych przypadkach może dochodzić do alergii i atopii. Skóra wrażliwa może przyjmować cechy tłustej, suchej lub naczynkowej.

 

PIANKA DO MYCIA I DEMAKIJAŻU twarz i oczy, skóra atopowa i bardzo sucha

SERIA ATOPIC SKIN

  • Łagodna pianka do mycia i demakijażu twarzy i oczu przeznaczona do skóry atopowej i bardzo suchej.
  • Pozostawia skórę doskonale oczyszczoną i przygotowaną na przyjęcie kolejnych produktów pielęgnacyjnych.
  • Zawarty w składzie olej z otrąb ryżowych zmiękcza i wygładza skórę. 
  • Olej z nasion wiesiołka wykazuje silne działanie nawilżające, a olej z nasion smoczego owocu ujędrnia skórę, uelastyczniają i wyrównuje koloryt.
  • Receptura została wzbogacona w prebiotyki wspierające naturalny mikrobiom skóry.

 

Pojemność: 200 ml

Cena: 16,99zł

 

OLEJEK DO DEMAKIJAŻU twarz i oczy, skóra wrażliwa i naczynkowa

SERIA SENSITIVE SKIN

  • Doskonale oczyszcza skórę, regeneruje ją i pomaga odbudować jej warstwę hydrolipidową.
  • Zawarty w recepturze olej z nasion słonecznika wykazuje działanie regenerujące i zmiękczające naskórek.
  • Olej z otrąb ryżowych tworzy na powierzchni skóry warstwę okluzyjną, która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody.
  • Po zastosowaniu produktu skóra jest perfekcyjnie oczyszczona, pozostaje miękka i przyjemna w dotyku, odpowiednio przygotowana do przyjęcia kolejnych kroków pielęgnacyjnych.

 

Pojemność: 150 ml

Cena: 19,99zł

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Festcom
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda 3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć Biuro prasowe
2025-06-09 | 08:40

3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć

Kosmetyki naturalne cieszą się rosnącą popularnością, ale wokół nich narosło wiele mitów, które mogą wprowadzać w błąd. Oto trzy powszechne przekonania,
Uroda Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami
Uroda 4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
2025-01-28 | 12:00

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Z wiekiem kondycja skóry słabnie, a jej pielęgnacja niesie ze sobą nieco więcej wyzwań. Chociaż starzenie się jest procesem naturalnym i niemożliwym do zatrzymania, istnieją

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.