Kampania "Różowy Bukiecik" wspiera walkę z wykluczeniem menstruacyjnym
Z okazji Dnia Kobiet Fundacja Różowa Skrzyneczka, Lisek.App i Feeders Agency w ramach
wspólnej inicjatywy zmieniają pusty gest w pełną Różową Skrzyneczkę. Kupując Różowy
Bukiecik każdy może realnie wesprzeć walkę z wykluczeniem menstruacyjnym i zrobić coś
znaczącego dla kobiet.
Wykluczenie menstruacyjne to poważny problem społeczny w Polsce - odnosi się do trudności , jakie
mają osoby menstruujące w dostępie do produktów higienicznych, odpowiednich udogodnień
sanitarnych oraz edukacji na temat menstruacji. Aż 4% kobiet i osób menstruujących w Polsce nie
ma pieniędzy na zakup środków higienicznych - to blisko 500 000 osób. 21% nastolatek
musiało wyjść ze szkoły ze względu na ich brak, 10% z powodu ograniczonego dostępu do
podpasek w ogóle nie wyszło z domu. Fundacja Różowa Skrzyneczka postanowiła walczyć z tym
problemem.
Zamień pusty gest w pełną Różową Skrzyneczkę
W walce z wykluczeniem menstruacyjnym, ramię w ramię z Fundacją, dołączają Lisek.App oraz
Feeders Agency, tworząc z okazji Dnia Kobiet “Różowy Bukiecik”. Zysk ze sprzedaży zostanie
przekazany na wsparcie działalności Różowej Skrzyneczki. Różowy Bukiecik będzie dostępny na
Lisek.App w 2 postaciach - symbolicznej cegiełki w formie dedykowanej akcji animacji oraz metalowej
przypinki z kwiatem w kształcie tamponu.
Kampania startuje w Dzień Kobiet (8.03) i potrwa do końca miesiąca. Do jej promocji dołączyła m.in.
Małgorzata Rozenek, promując ideę Różowego Bukieciku na swoich profilach w social mediach.
- Wykluczenie menstruacyjne to naprawdę wstydliwy temat. Ale nie dla wykluczonych, tylko dla
tych, którzy wykluczają. Można by o tym gadać i gadać, ale ponad 500 tys. dziewczyn czeka
na pomoc. Wsparcie to jeden z najpiękniejszych gestów, który możesz okazać drugiej osobie.
I to nie taki pusty, tylko niosący za sobą realną pomoc - w tym przypadku w postaci pełnej
Różowej Skrzyneczki - komentuje Karolina Konik, social media creative Feeders.

Geny mają znaczenie – szybka diagnostyka może zmienić życie z ALS

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje
Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Prawo
Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.
Konsument
Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.