Komunikaty PR

O kogo walczy rosnąca branża cateringów dietetycznych?

2021-10-14  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

O kogo walczy rosnąca branża cateringów dietetycznych?

 

Catering dietetyczny to wygodne rozwiązanie, na które decyduje się coraz więcej Polaków. Nic dziwnego - coraz większą wartość ma dla nas zdrowy tryb życia, chętniej inwestujemy w siebie, swoje pasje i rozwój. Według badania przeprowadzonego przez catering dietetyczny Pomelo, 73% osób sięgających po pudełka uprawia sport. Ponad połowa decyduje się na nie, by móc zacząć zwracać uwagę na jakość swojego jedzenia, a 67% nie ma czasu na zakupy spożywcze i gotowanie. Wybierając najlepszą dla siebie ofertę, kierują się przede wszystkim dużym wyborem diet (80%),  ale także ceną (67%) oraz rekomendacją znajomych i rodziny (46%)*.

 

    Choć ogromne zainteresowanie cateringami dietetycznymi jakiś czas temu było uważane jedynie za chwilową tendencję i modę, która w końcu przeminie, dziś w dalszym ciągu coraz więcej Polaków decyduje się na skorzystanie z ich szerokiej oferty i postanawia znaleźć wśród nich najodpowiedniejszą dla siebie dietę. Firmy specjalizujące się w przygotowywaniu nie tylko zdrowych i odpowiednio zbilansowanych, ale przede wszystkim smacznych i bezpiecznych posiłków, muszą dokładać wszelkich starań by jak najlepiej zrozumieć motywacje swoich obecnych i potencjalnych klientów oraz wyjść naprzeciw ich nieprzerwanie rosnącym oczekiwaniom. W tym celu catering dietetyczny Pomelo przeprowadził badanie konsumenckie, którego celem było lepsze zrozumienie, co charakteryzuje osoby sięgające po pudełka i czym kierują się one przy ich wyborze.

 

Aktywni i wymagający

Najczęściej podawaną przez ankietowanych przyczyną przejścia się na dietę pudełkową był brak czasu na gotowanie -  zaznaczyło ją aż 67% ankietowanych. 51% osób odpowiedziało, że ich decyzja była podyktowana przez chęć zdrowego odżywiania się, a 42% postanowiło zredukować dzięki takiemu sposobowi odżywiania masę ciała. Więcej niż jedna trzecia osób po catering dietetyczny sięgnęła, ponieważ zdrowa dieta pomaga im w utrzymaniu formy i zachowaniu dobrego samopoczucie. Z badania przeprowadzonego przez Pomelo wynika także, że klienci diet pudełkowych to przede wszystkim osoby aktywne (aż 73% badanych uprawia sport), które lubią próbować nowych rzeczy i nieprzerwanie poszukują dla siebie najlepszej alternatywy - tylko 22% odpowiedziało, że korzystało dotychczas z jednego cateringu, a ponad połowa ankietowanych testowała co najmniej trzy różne oferty. Zdecydowana większość osób zadeklarowała, że po znalezieniu diety, która okazała się być dla nich odpowiednia, trzyma się tylko tej jednej, a 43% osób ma wybrane dwie diety ulubione diety i stosuje je wymiennie. Według badania Pomelo, ponad połowa badanych najchętniej spożywałaby 5 posiłków rozłożonych w ciągu dnia, a najwięcej osób podawało, że optymalna dla nich kaloryczność to 1500 kcal lub 2000 kcal. Przez cały rok z cateringu dietetycznego korzysta co czwarty badany, podobna liczba osób decyduje się na taki sposób odżywiania tylko na okres trzech miesięcy lub mniej.

 

Zdrowie i cenny czas

Biorąc pod uwagę ilość dostępnych na rynku firm oferujących cateringi dietetyczne w różnych cenach i o różnej jakości, klienci muszą dokładnie przemyśleć swoje oczekiwania i kwestie, które są dla nich ważne i na które ostatecznie zwrócą uwagę przy wyborze diety. Dla 80% ankietowanych kluczowa jest szeroka oferta i duży wybór diet, a 46% kieruje się doświadczeniami znajomych i rodziny, słuchając ich opinii. Dla 67% najważniejszym wyznacznikiem jest cena, którą będą musieli przeznaczyć na swoje posiłki.

 

- Jeszcze kilka lat temu, korzystanie z cateringu dietetycznego kojarzyło się nam z luksusem i drogim przywilejem. Jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania, połowa ankietowanych  klientów miesięcznie przeznaczała na zakupu spożywcze więcej niż 500 złotych, a aż 41% - więcej niż 1000 złotych. Nie możemy także zapomnieć, że zdarza nam się jadać „na mieście” lub zamawiać jedzenie. Warto zatem przeliczyć średnie dzienne wydatki przeznaczone na posiłki i porównać je ze średnim dziennym kosztem diety pudełkowej, który wynosi ok. 55 zł. Planując budżet, nie zapominajmy również o dodatkowych kosztach - dojazd do sklepu, energia potrzebna do gotowania oraz - przede wszystkim - czasu, który w dzisiejszych czasach jest naprawdę bezcenny, a który musimy przecież przeznaczyć na te wszystkie czynności – tłumaczy Anna Foszer, założycielka cateringu Pomelo.

 

Oprócz pozytywnego wpływu, jaki mają na nasze zdrowie zbilansowane, regularne posiłki, to właśnie czas, który możemy zyskać dzięki braku konieczności robienia zakupów i codziennego gotowania jest najważniejszą wartością dodaną cateringów dietetycznych. Ankietowani odpowiadali, że dzięki zaoszczędzonym w tygodniu godzinom mogą oddać się swoim pasjom, zrobić trening, spędzić czas z rodziną i bliskimi, albo zwyczajnie - w końcu  zyskują bezcenną chwilę odpocząć i naładować baterie.

    

Zdrowe i bogate w wartości odżywcze posiłki pomagają nam także w budowaniu odporności. Decydując się na catering dietetyczny, oddajemy się w ręce ekspertów, którzy dbają o odpowiednie zbilansowanie naszej diety, kaloryczność oraz trzymanie się zasad obranego programu żywieniowego. Należy również pamiętać, że kluczem do powodzenia jest regularność. Takie rozwiązanie bardzo ułatwia kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych, dlatego popularność diet pudełkowych wśród Polaków stale rośnie i jak wskazują przedstawiciele branży, rynek cateringu dietetycznego swój szczyt osiągnie w 2025 roku.

 

 

*Badanie przeprowadzone wśród klientów cateringu dietetycznego Pomelo.

 

Kontakt dla mediów:

 

Weronika Poskart

PR Consultant

Tel. 534 265 062

weronika@pomelo.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną
Zdrowie Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
2025-02-17 | 13:20

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Pierwotna czystość oznacza brak jakichkolwiek zanieczyszczeń chemicznych i mikrobiologicznych już w źródle. To główna cecha naturalnych wód mineralnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.