Komunikaty PR

O kogo walczy rosnąca branża cateringów dietetycznych?

2021-10-14  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

O kogo walczy rosnąca branża cateringów dietetycznych?

 

Catering dietetyczny to wygodne rozwiązanie, na które decyduje się coraz więcej Polaków. Nic dziwnego - coraz większą wartość ma dla nas zdrowy tryb życia, chętniej inwestujemy w siebie, swoje pasje i rozwój. Według badania przeprowadzonego przez catering dietetyczny Pomelo, 73% osób sięgających po pudełka uprawia sport. Ponad połowa decyduje się na nie, by móc zacząć zwracać uwagę na jakość swojego jedzenia, a 67% nie ma czasu na zakupy spożywcze i gotowanie. Wybierając najlepszą dla siebie ofertę, kierują się przede wszystkim dużym wyborem diet (80%),  ale także ceną (67%) oraz rekomendacją znajomych i rodziny (46%)*.

 

    Choć ogromne zainteresowanie cateringami dietetycznymi jakiś czas temu było uważane jedynie za chwilową tendencję i modę, która w końcu przeminie, dziś w dalszym ciągu coraz więcej Polaków decyduje się na skorzystanie z ich szerokiej oferty i postanawia znaleźć wśród nich najodpowiedniejszą dla siebie dietę. Firmy specjalizujące się w przygotowywaniu nie tylko zdrowych i odpowiednio zbilansowanych, ale przede wszystkim smacznych i bezpiecznych posiłków, muszą dokładać wszelkich starań by jak najlepiej zrozumieć motywacje swoich obecnych i potencjalnych klientów oraz wyjść naprzeciw ich nieprzerwanie rosnącym oczekiwaniom. W tym celu catering dietetyczny Pomelo przeprowadził badanie konsumenckie, którego celem było lepsze zrozumienie, co charakteryzuje osoby sięgające po pudełka i czym kierują się one przy ich wyborze.

 

Aktywni i wymagający

Najczęściej podawaną przez ankietowanych przyczyną przejścia się na dietę pudełkową był brak czasu na gotowanie -  zaznaczyło ją aż 67% ankietowanych. 51% osób odpowiedziało, że ich decyzja była podyktowana przez chęć zdrowego odżywiania się, a 42% postanowiło zredukować dzięki takiemu sposobowi odżywiania masę ciała. Więcej niż jedna trzecia osób po catering dietetyczny sięgnęła, ponieważ zdrowa dieta pomaga im w utrzymaniu formy i zachowaniu dobrego samopoczucie. Z badania przeprowadzonego przez Pomelo wynika także, że klienci diet pudełkowych to przede wszystkim osoby aktywne (aż 73% badanych uprawia sport), które lubią próbować nowych rzeczy i nieprzerwanie poszukują dla siebie najlepszej alternatywy - tylko 22% odpowiedziało, że korzystało dotychczas z jednego cateringu, a ponad połowa ankietowanych testowała co najmniej trzy różne oferty. Zdecydowana większość osób zadeklarowała, że po znalezieniu diety, która okazała się być dla nich odpowiednia, trzyma się tylko tej jednej, a 43% osób ma wybrane dwie diety ulubione diety i stosuje je wymiennie. Według badania Pomelo, ponad połowa badanych najchętniej spożywałaby 5 posiłków rozłożonych w ciągu dnia, a najwięcej osób podawało, że optymalna dla nich kaloryczność to 1500 kcal lub 2000 kcal. Przez cały rok z cateringu dietetycznego korzysta co czwarty badany, podobna liczba osób decyduje się na taki sposób odżywiania tylko na okres trzech miesięcy lub mniej.

 

Zdrowie i cenny czas

Biorąc pod uwagę ilość dostępnych na rynku firm oferujących cateringi dietetyczne w różnych cenach i o różnej jakości, klienci muszą dokładnie przemyśleć swoje oczekiwania i kwestie, które są dla nich ważne i na które ostatecznie zwrócą uwagę przy wyborze diety. Dla 80% ankietowanych kluczowa jest szeroka oferta i duży wybór diet, a 46% kieruje się doświadczeniami znajomych i rodziny, słuchając ich opinii. Dla 67% najważniejszym wyznacznikiem jest cena, którą będą musieli przeznaczyć na swoje posiłki.

 

- Jeszcze kilka lat temu, korzystanie z cateringu dietetycznego kojarzyło się nam z luksusem i drogim przywilejem. Jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania, połowa ankietowanych  klientów miesięcznie przeznaczała na zakupu spożywcze więcej niż 500 złotych, a aż 41% - więcej niż 1000 złotych. Nie możemy także zapomnieć, że zdarza nam się jadać „na mieście” lub zamawiać jedzenie. Warto zatem przeliczyć średnie dzienne wydatki przeznaczone na posiłki i porównać je ze średnim dziennym kosztem diety pudełkowej, który wynosi ok. 55 zł. Planując budżet, nie zapominajmy również o dodatkowych kosztach - dojazd do sklepu, energia potrzebna do gotowania oraz - przede wszystkim - czasu, który w dzisiejszych czasach jest naprawdę bezcenny, a który musimy przecież przeznaczyć na te wszystkie czynności – tłumaczy Anna Foszer, założycielka cateringu Pomelo.

 

Oprócz pozytywnego wpływu, jaki mają na nasze zdrowie zbilansowane, regularne posiłki, to właśnie czas, który możemy zyskać dzięki braku konieczności robienia zakupów i codziennego gotowania jest najważniejszą wartością dodaną cateringów dietetycznych. Ankietowani odpowiadali, że dzięki zaoszczędzonym w tygodniu godzinom mogą oddać się swoim pasjom, zrobić trening, spędzić czas z rodziną i bliskimi, albo zwyczajnie - w końcu  zyskują bezcenną chwilę odpocząć i naładować baterie.

    

Zdrowe i bogate w wartości odżywcze posiłki pomagają nam także w budowaniu odporności. Decydując się na catering dietetyczny, oddajemy się w ręce ekspertów, którzy dbają o odpowiednie zbilansowanie naszej diety, kaloryczność oraz trzymanie się zasad obranego programu żywieniowego. Należy również pamiętać, że kluczem do powodzenia jest regularność. Takie rozwiązanie bardzo ułatwia kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych, dlatego popularność diet pudełkowych wśród Polaków stale rośnie i jak wskazują przedstawiciele branży, rynek cateringu dietetycznego swój szczyt osiągnie w 2025 roku.

 

 

*Badanie przeprowadzone wśród klientów cateringu dietetycznego Pomelo.

 

Kontakt dla mediów:

 

Weronika Poskart

PR Consultant

Tel. 534 265 062

weronika@pomelo.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu Biuro prasowe
2024-12-28 | 13:15

BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu

  Ochrona zdrowia od wielu dekad nie jest niestety priorytetem kolejnych rządów, mimo przedwyborczych deklaracji, że takowym priorytetem będzie objęta. Na przeszkodzie stała
Zdrowie Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
2024-12-18 | 01:00

Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych

Aurumaris Professional, marka specjalizująca się w skutecznej kosmetyce profesjonalnej i konsumenckiej, odnotowuje dynamiczny wzrost skali biznesu. W niespełna pół roku od debiutu w
Zdrowie 74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
2024-12-06 | 11:00

74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy

Magdalena Damasiewicz, dyrektor ds. abonamentów i ubezpieczeń zdrowotnych w enel-med: Rola medycyny pracy w ostatnich latach była mocno niedoceniana i ograniczała

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.