Komunikaty PR

Pomoc w abonamencie

2024-09-30  |  15:15
Biuro prasowe

W Polsce aktywnie działa około 100 tysięcy stowarzyszeń i fundacji, które najczęściej są wspierane przez polskie społeczeństwo okazjonalnymi darowiznami. Co drugi Polak deklaruje, że w ciągu ostatniego roku wsparł finansowo organizację pozarządową, a 35% zrobiło to więcej niż raz. Jednak jedynie 4% społeczeństwa decyduje się na regularne, comiesięczne wsparcie finansowe. Z danych wynika, że osoby częściej wspierające organizacje pozarządowe to te z wyższym wykształceniem, wyższymi dochodami, zamieszkujące duże miasta i mające powyżej 55 lat[1]. Z drugiej strony, aż 80% Polaków korzysta z platform streamingowych do oglądania wideo, a 50% decyduje się na regularną opłatę za dostęp do treści[2]. To pokazuje, że Polacy regularnie płacą za rozrywkę, podczas gdy gotowość do regularnego wspierania NGO jest zdecydowanie mniejsza.

Porównując te dwie kategorie wydatków, chcemy zwrócić uwagę na to, jak bardzo dla Polaków istotne są natychmiastowe korzyści i efekt swoich wpłat. Może być to jednym z powodów, dlaczego częściej decydujemy się na wsparcie akcyjne niż systematyczne darowizny. Ostatnie dramatyczne wydarzenia na południu Polski pokazały, gdy potrzebna jest pomoc, polskie społeczeństwo potrafi się natychmiast zmobilizować. Solidarni, ruszyliśmy do pomocy osobom dotkniętym przez powódź organizując zbiórki najpotrzebniejszych rzeczy. Jednak pomaganie to maraton – równie ważne są działania długoterminowe, które umożliwiają lepsze planowanie opieki i systematyczne wsparcie osób potrzebujących. Regularne darowizny, nawet niewielkie, dają organizacjom stabilność, dzięki której mogą realizować projekty, które przynoszą trwałe efekty. – zauważa Joanna Mielczarek, Dyrektor Operacyjna i Członek Zarządu Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. – Wierzymy, że możemy przekonać Polaków do regularnej pomocy. Większość osób korzystających z platform VOD ma włączoną opcję automatycznego odnawiania subskrypcji, co pokazuje, jak łatwo jest nam regularnie przeznaczać niewielkie kwoty na to, co lubimy. Podobnie prosto możemy wspierać potrzebujących, decydując się na regularne darowizny. – mówi Joanna Mielczarek.

Abonament na pomaganie

Możliwość płatności cyklicznych oferuje m.in. Program „Obecność” — stworzony w odpowiedzi na problem samotności wśród starszych osób. Stowarzyszenie mali bracia Ubogich prowadzi go nieprzerwanie od 2003 roku, zapewniając seniorom regularne odwiedziny wolontariuszy, które często przeradzają się w trwałe międzypokoleniowe przyjaźnie. Choć sam wolontariat nie jest płatny, to skuteczna realizacja Programu wymaga profesjonalnego koordynowania działań, organizowania szkoleń, wsparcia psychologicznego oraz dostarczania seniorom pomocy w trudnych sytuacjach. Regularne wpłaty pozwalają Stowarzyszeniu docierać do osamotnionych seniorów w 13 polskich miastach, a także zapewniać stabilność Programu, co jest kluczowe dla budowania długoterminowych relacji i niesienia skutecznej pomocy.

Regularna pomoc, niczym abonament, pozwala organizacjom działać skuteczniej i długofalowo. Dzięki stałym wpłatom mamy stabilność, możemy przewidzieć nasze zasoby i skuteczniej planować pomoc dla osób starszych. Takie wsparcie jest dla organizacji nie tylko motywacją do działania, ale również umożliwia rozwijanie programu. Regularne, nawet skromne kwoty, z czasem kumulują się, tworząc zasoby, które każdego miesiąca realnie zmieniają życie osób starszych. Obecnie zaledwie 1 na 25 Polaków deklaruje regularne wspieranie organizacji pozarządowych. Czas poprawić te statystyki. Każda osoba, która zdecyduje się na systematyczne wsparcie Programu „Obecność”, przyczyni się do objęcia wsparciem większej liczby samotnych seniorów. – podkreśla Joanna Mielczarek.

Dlaczego regularne wsparcie jest tak ważne?

Samotni seniorzy, częściej niż osoby otoczone bliskimi, borykają się z problemami zdrowotnymi, brakiem poczucia bezpieczeństwa i utratą samodzielności. Dlatego ważne, by dotrzeć z pomocą jak najszybciej.

Dwa lata temu odeszła moja mama. Poczułam się bardzo samotna i szukałam kontaktów z ludźmi. Rozmowy pod blokiem są miłe, ale to za mało. Nie chciałam nachodzić swoich sąsiadów dlatego, że jestem sama. Nigdy bym nikogo nie obciążyła w ten sposób swoją osobą. W Stowarzyszeniu poczułam się tak serdecznie przyjęta. Rozmowa z drugim człowiekiem jest bardzo potrzebna. – pani Bożena, podopieczna Stowarzyszenia.

Stowarzyszenie mali bracia Ubogich w ramach realizacji Programu „Obecność” w okresie świątecznym organizuje spotkania świąteczne dla podopiecznych i wolontariuszy, a latem dla podopiecznych Programu organizowane są jednodniowe wyjazdy wakacyjne za miasto. Są one dla seniorów jedyną lub jedną z niewielu okazji, aby wyjść z domu dla przyjemności i spędzić wakacyjny czas w towarzystwie wolontariuszy i innych podopiecznych. Przez cały rok prowadzony jest Telefon Zaufania dla osób starszych, realizowany przez doświadczonych ekspertów. Telefon przeciwdziała izolacji społecznej osób starszych, a jednocześnie pełni funkcję informacyjną i doradczą. Regularne darowizny na Program „Obecność” przeznaczane są także na kawę, herbatę na spotkania z seniorami, dojazdy wolontariusza do seniora, kwiaty i drobne upominki z okazji ważnych dat dla seniora, szkolenia i profesjonalne konsultacje dla wolontariuszy, spotkania grupowe dla podopiecznych, a także na profesjonalną koordynację Programu w 13 miastach.

Jak dołączyć do Klubu Przyjaciół Osób Starszych?

W ramach kampanii „Obecność pomaga” zachęcamy do tego, by zostać przyjacielem osób starszych. Przyjaźń to troska, uważność i wsparcie w trudnych chwilach. Dołączając do grona regularnych darczyńców, mamy realny wpływ na walkę z samotnością seniorów w Polsce. – mówi Elżbieta Prządka, koordynatorka regionu w Warszawie Stowarzyszenie mali bracia Ubogich. – Aby dołączyć do Klubu Przyjaciół Osób Starszych, należy wejść na stronę www.obecnoscpomaga.pl, wybrać kwotę i ustawić automatyczne płatności, które co miesiąc zasilą fundusz pomocy seniorom. 

Październik jest powszechnie miesiącem dedykowanym osobom starszym. W tym czasie obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób Starszych, święto ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 1990 roku, a 20 października przypada Europejski Dzień Osób Starszych (Europejski Dzień Seniora). Obydwa święta mają na celu zwrócenie uwagi na szczególnie trudną sytuację osób starszych oraz propagowanie postulatów mających na celu poprawę sytuacji seniorów, jak np. zapewnienia odpowiedniej opieki zdrowotnej i równego udziału w rozwoju kulturalnym i ekonomicznym społeczeństw. Październik to także doskonały moment, aby dołączyć do Klubu Przyjaciół Starszych i rozpocząć wspieranie Programu „Obecność”.

 


[1] Ufamy, ale… Polki i Polacy o organizacjach pozarządowych, Stowarzyszenie Klon/Jawor, 2023

[2] Digital Consumer Trends 2023, Deloitte

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Jesienny Kiermasz Sztuki i Rękodzieła w Blue City! Biuro prasowe
2024-09-30 | 12:05

Jesienny Kiermasz Sztuki i Rękodzieła w Blue City!

Odwiedzając jesienną edycję Kiermaszu Sztuki i Rękodzieła, wszyscy miłośnicy i ci nielubiący szarości za oknem, na pewno umilą sobie ten czas! Artyści i rękodzielnicy po raz kolejny
Styl życia Allora świętuje swoje pierwsze urodziny

2024-09-27 | 16:00

Allora świętuje swoje pierwsze urodziny


Restauracja Allora, która w krótkim czasie zdobyła serca miłośników włoskiej kuchni, obchodzi swoje pierwsze urodziny! Z tej okazji właściciele, Karolina
Styl życia Żabka Jush łączy siły z wlodim4444
2024-09-27 | 14:10

Żabka Jush łączy siły z wlodim4444

Żabka Jush, w ramach swojej najnowszej kampanii wizerunkowej, rozpoczęła współpracę z popularnym grafikiem i instagramerem wlodim4444. Efektem tych działań jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Warszawa przyspiesza proces termomodernizacji budynków. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki

Zgodnie z Zieloną Wizją Warszawy stolica ma zredukować emisje gazów cieplarnianych o 40 proc. do 2030 roku. To cel pośredni przed zaplanowanym do 2050 roku osiągnięciem neutralności klimatycznej. Dużą rolę w tym procesie będzie odgrywać termomodernizacja budynków prowadząca do ograniczenia zużycia energii i ciepła. Elektrownie i elektrociepłownie podlegające administracji centralnej odpowiadają dziś za ok. 70 proc. emisji dwutlenku węgla w mieście. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki, wspierane również środkami z UE.

Farmacja

Giganci farmaceutyczni inwestują w sztuczną inteligencję. Chcą szybciej i taniej opracowywać kandydatów na leki

Rynek wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie projektowania nowych leków wzrośnie w ciągu pięciu lat ponad pięciokrotnie – przewidują analitycy MarketsandMarkets. Symptomy dynamicznych wzrostów widać już teraz – w ciągu ostatnich dni giganci farmaceutyczni podpisali kilka dużych umów na wykorzystanie rozwiązań z zakresu SI w typowaniu i wstępnej ocenie kandydatów na nowe leki. Modele układu odpornościowego i algorytmy analizujące skuteczność oraz bezpieczeństwo terapii celowanych pozwalają przyspieszyć tempo wdrażania innowacji lekowych i zwiększać skuteczność procesu opracowywania nowych leków. Obecnie jest ona bardzo niska – wynosi zaledwie 10 proc.

DlaWas.info

Farmacja

Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE

Umieralność mężczyzn w Polsce, podobnie jak w innych krajach, jest wyższa niż kobiet. Jak wskazuje GUS, w 2023 roku przeciętne trwanie życia mężczyzn wynosiło 74,7 lat, a kobiet – 82 lata. Choć w ostatnim czasie ta różnica maleje, wciąż jest większa niż w innych krajach europejskich. Eksperci Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn podkreślają, że przyczynia się do tego wiele czynników społecznych, m.in. inny charakter pracy i większa wypadkowość czy bagatelizowanie profilaktyki zdrowotnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.