Pozytywna komunikacja w szpitalach dziecięcych zwycięża w „Wielkim głosowaniu”
- Rodzice zdecydowali, że obszarem, na którym powinniśmy się skupić w szpitalach dziecięcych jest komunikacja pomiędzy personelem medycznym a małymi pacjentami oraz ich rodzicami – tak wynika z 72 proc. oddanych głosów! Projekt z nim związany zostanie sfinansowany przez markę Nurofen.
- Pozostałe obszary – ograniczenie biurokracji przy przyjęciach na oddział i wypisach oraz rozwinięcie aplikacji pacjenta zyskały kolejno 19 i 9 proc. głosów.
3 listopada br. zakończyło się „Wielkie głosowanie”, w którym rodzice mogli wybrać inicjatywę, która zostanie następnie zrealizowana w dziecięcych placówkach medycznych. Niespełna miesiąc temu Fundacja Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali zaprezentowała raport „Wielkie Badanie Dziecięcych Szpitali 2021”, który jest diagnozą potrzeb rodziców małych pacjentów oraz personelu medycznego w dziecięcych szpitalach w całej Polsce. Kolejnym etapem badania jest projekt „Wielkiego Głosowania” i Budżetu Rodzicielskiego. Partnerem tej inicjatywy jest marka Nurofen.
Badanie zrealizowane przez fundację K.I.D.S., oprócz analizy obecnych potrzeb w szpitalach, miało na celu zaprezentowanie kierunków zmian i projektów, które pomogą w transformacji dziecięcych placówek na lepsze. W tym celu fundacja we współpracy z marką Nurofen, zorganizowała konkurs, w którym opiekunowie mogli zagłosować na jedną z trzech inicjatyw. Na podstawie głosów wybrany został projekt Pozytywna Komunikacja, w ramach której już niedługo personel medyczny szpitali dziecięcych weźmie udział w warsztatach podnoszących ich kompetencje w tym zakresie.
Pozytywna komunikacja to lepsza atmosfera w powrocie do zdrowia
Głównym założeniem projektu Pozytywna Komunikacja jest przede wszystkim podkreślenie, jak ważną i istotną rolę odgrywa komunikacja z pacjentami oraz ich rodzicami. To właśnie dzięki niej kształtują się doświadczenia małych pacjentów nie tylko podczas długich pobytów w szpitalach, ale również podczas rutynowych badań. Projekt dedykowany jest każdej grupie pracowników placówek ochrony zdrowia: lekarzom, pielęgniarkom, pracownikom medycznym szpitali, pracownikom ochrony zdrowia, pracownikom niemedycznym, jak i administracji. W ramach prowadzonego projektu zrealizowane zostaną dedykowane warsztaty skierowane do kadry medycznej.
– „Wielkie Badanie Dziecięcych Szpitali” pozwoliło nam poznać obecne potrzeby rodziców oraz kadry medycznej w dziecięcych szpitalach. Jego celem było jednocześnie określenie obszarów wymagających zmian. Jesteśmy przekonani, że po ich wprowadzeniu placówki te staną się bardziej przyjazne dla pacjentów, ich rodziców oraz rozwijające dla lekarzy i personelu. Dzięki wynikom głosowania, wspólnie z marką Nurofen zrealizujemy projekt, który poprawi komunikację lekarzy z pacjentami i ich opiekunami. Jest to absolutnie kluczowy obszar, ponieważ to od niego zależy przebieg kolejnych etapów leczenia – powiedziała Karolina Sielska Bielska, Członek Zarządu Fundacji K.I.D.S., liderka projektu Forum Rodziców.
Zawsze po stronie rodziców
– Jesteśmy dumni z tego, że dzięki współpracy z fundacją K.I.D.S. mamy wkład w zmianę dziecięcych szpitali na lepsze. Obszar komunikacji odgrywa tu niezwykle ważną rolę na każdym etapie leczenia i pobytu w szpitalu małego pacjenta zarówno dla ich samych, jak i ich rodziców. Wierzymy w to, że realizując ten projekt, poprawimy ich komfort w drodze do zdrowia, a to jest właśnie wpisane w misję marki Nurofen – powiedziała Inga Songin, Marketing Director Poland & EE, Reckitt.
Fundacja wraz z marką Nurofen przekażą personelowi pakiety niezbędnych i wspierających narzędzi, które pozwolą wprowadzać pozytywne zmiany w codziennej komunikacji, a co najważniejsze – ułatwią kontakt z małymi pacjentami oraz ich rodzicami. Będą to m.in. specjalny przewodnik, materiały informacyjne oraz aktywne grupy wsparcia online na dedykowanym projektowi portalu. Prace nad realizacją projektu rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.