Zespół KAMAZ-master wyposażony w opony Goodyear zwycięzcą Rajdu Dakar 2021
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Dzisiaj fabryczny zespół KAMAZ-master po raz kolejny wygrał Dakar – najtrudniejszy rajd na świecie. Legendarny team nie tylko zwyciężył po raz osiemnasty 12-dniową rywalizację, ale także zdobył pełne podium, ustanawiając razem z Goodyear jako oficjalnym partnerem oponiarskim więcej niż jeden rekord.
To pierwsze Złoto Dakaru Dmitrija Sotnikowa od 2014 roku. Wraz z drugim kierowcą Rusłanem Ahmadiejewem i mechanikiem Ilgizem Ahmetzianowem, załoga nr 507 objęła prowadzenie już od 1. etapu i nigdy nie opuściła pozycji lidera w klasyfikacji generalnej, osiągając 5 z 12 etapowych zwycięstw podczas edycji 2021. Anton Szibałow z ekipy nr 501, po raz drugi z rzędu potwierdził swoje Srebro Dakaru finiszując +00 41’ 38” za kolegą z drużyny Sotnikowem. Weteran Dakaru, Ajrat Mardiejew i jego załoga #509 zostali nagrodzeni brązem (+01 16’ 35”). Po zaciętej rywalizacji, czwarte miejsce zajął Martin Macik (+01 47’ 51”) z BIG SHOCK RACING, piąte wywalczył Ales Loprais z INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA (+02 02’ 31”), a na szóstym znalazł się Aliaksaj Wiszniewski z MAZ Autosport. Obrońca tytułu Mistrza Dakaru 2020 Andriej Karginow miał pecha podczas pierwszych dwóch etapów i w rezultacie musiał pożegnać się z marzeniami o kolejnym sukcesie, oddając tytuł koledze z drużyny Dmitrijowi Sotnikowowi.
Jednym z elementów sukcesu KAMAZ-mastera jest wspaniały duch zespołowy. Choć imponujące, niebieskie ciężarówki dają z siebie wszystko, aby zwyciężać w kolejnych etapach, ich załogi nie rywalizują między sobą. Zespół ma jeden jasno określony, wspólny cel – umieścić ciężarówkę KAMAZ-master na najwyższym stopniu podium Dakaru na finiszu, a najlepiej zająć całe podium, czego team dokonał w tym roku.
Dakar jest nazywany przez wielu najtrudniejszym rajdem świata, a tegoroczna edycja potwierdziła ten status. „Dakar nigdy nie może stać się rutyną i wymaga skrupulatnego przygotowania, zdyscyplinowanej i zsynchronizowanej jazdy oraz doskonałej pracy zespołowej. Ciężarówki, umiejętności jazdy i nawigacji oraz fachowa wiedza mechaników w Dakarze 2021 zostały poddane licznym próbom, jak nigdy wcześniej. Aby osiągnąć ten niezwykły wynik, trzeba było wziąć pod uwagę każdy najmniejszy szczegół, a zespół pracował dzień i noc" – wyjaśnił Władimir Czagin, kierownik zespołu KAMAZ-master. „Nawet podczas ekstremalnych maratonów sportów motorowych, w poszczególnych etapach liczy się każda sekunda. Oprócz zaawansowanej, opracowanej przez nas technologii dla samochodów ciężarowych, jest jeszcze jeden ważny element, który pozwala utrzymać załogę w ruchu – solidne opony. Aby utrzymać przewagę nad konkurencją ważna jest prędkość, ale jeszcze ważniejsza jest niezawodność. Ponieważ Goodyear jest zaufanym partnerem w dziedzinie opon, nasze zespoły mogą liczyć na niezwykłą trwałość i doskonałą trakcję standardowych opon Goodyear OFFROAD ORD, które pomagają zwyciężać w kolejnych etapach, niezależnie od tego, jak nieoczekiwane są okoliczności i jak wielkie pojawia się wyzwanie” – podsumował Czagin.
„Najserdeczniejsze gratulacje dla całej drużyny KAMAZ-master. Zdobycie złota, srebra i brązu w kategorii samochodów ciężarowych w Dakarze to zdumiewające osiągnięcie i pokaz wyjątkowej, fachowej wiedzy zespołu oraz technicznego opanowania tych samochodów i ich wyposażenia” – powiedział Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie. „Bez wątpienia osiągi naszych opon zostały przetestowane do maksimum, co stanowiło jedyny niezmienny aspekt zupełnie nowej trasy w tym roku. Ich wytrzymałość, odporność na przecięcia i zwiększona trakcja są kluczem do doskonałych osiągów zespołu. W ten sam sposób wspieramy nowoczesne, wymagające operacje transportowe naszych klientów komercyjnych” – dodał Szymański.
Goodyear, będący równocześnie wyłącznym partnerem Mistrzostw FIA w Wyścigach Samochodów Ciężarowych, jest znany z tego, że testuje linię standardowych produktów do jazdy po drogach publicznych w bardzo ekstremalnych warunkach. Trwałość zaawansowanej technologii karkasu jest kluczowym kryterium testowym, które bezpośrednio przyczynia się do wydłużenia czasu pracy bez przestojów, zwiększenia przebiegu i wydłużenia okresu eksploatacji opon, wspierając realizację celów branży w zakresie zrównoważonego transportu.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier
Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.
Polityka
J. Scheuring-Wielgus: Napięcia geopolityczne wymagają silniejszego zjednoczenia państw Europy. To lekcja z II wojny światowej

Parlament Europejski podczas specjalnej sesji w Strasburgu uczcił 80. rocznicę zakończenia II wojny światowej. – Jesteśmy zdeterminowani, by stanąć razem i powiedzieć jasno i stanowczo: nigdy więcej – podkreśliła przewodnicząca PE Roberta Metsola. Zarówno kombatanci, których obecność uświetniła uroczystość, jak i europosłowie podkreślali, że projekt utworzenia europejskiej wspólnoty był odpowiedzią na ówczesne zagrożenia dla pokoju, o który nieustannie trzeba wspólnie dbać.
Ochrona środowiska
Budownictwo modułowe coraz popularniejsze w samorządach. Teraz rozwój sektora jest napędzany przez KPO

Rozwój budownictwa modułowego jest coraz bardziej zauważalny w inwestycjach samorządowych. Wpływa na to przede wszystkim szybsze tempo prowadzonych prac w porównaniu z tymi, w których wykorzystywane są tradycyjne technologie budowlane. Istotną kwestią jest również spełnianie warunków środowiskowych, w tym wysoka efektywność energetyczna budynków, która ma wpływ na możliwość uzyskania dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy. Samorządowcy mają już niewiele czasu na finalizację dotowanych inwestycji. Termin upływa 31 sierpnia 2026 roku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.