Zielona rewolucja w Europie. Ecowipes ma nowych właścicieli

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Silniejsza obecność na rynkach europejskich, nowe możliwości rozwoju i umacnianie pozycji lidera biodegradowalnych rozwiązań – to cele, które Ecowipes stawia przed sobą dzięki przejęciu przez: Cornerstone Investment Management oraz Kartesia. W strukturze własnościowej firmy pozostaje Gabriel Kermiche, dyrektor generalny Ecowipes. Zmiany właścicielskie i finansowe to dla Ecowipes motor napędowy do dalszego wzrostu. Firma wciąż udoskonala swoje technologie, będąc w obszarze troski o środowisko krok przed regulacjami jakie wkrótce zostaną wprowadzone przez Unię Europejską w ramach European Green Deal.
Zielona rewolucja w Europie
Europejski Zielony Ład, czyli European Green Deal, to plan transformacji gospodarki UE, który powstaje z myślą o zrównoważonej przyszłości. Zakłada między innymi wdrożenie przepisów dotyczących biodegradowalności, recyklingu i oznaczania wpływu produktów na środowisko. Ecowipes już dziś jest liderem we wprowadzaniu produktów bez plastiku, a kolejnym krokiem firmy jest włączenie jak największej ilości recyklatów, aby nie tylko opakowania, ale również wykorzystywane włókna, pochodziły z recyklingu.
- Nasze partnerstwo z Ecowipes umożliwi firmie dalszy rozwój i możliwość oferowania klientom ekologicznych produktów - powiedział Tomasz Pietrzak, partner w Cornerstone Investment Management. - Transakcja jest zgodna z naszą filozofią i zaangażowaniem w inwestowanie w zrównoważone i ekologicznie świadome firmy. Partnerstwo to pozwoli nam przyczynić się do bardziej ekologicznej przyszłości.
Zmiany kluczowe dla rozwoju
Od 2011 roku Ecowipes jest europejskim liderem środowiskowym i technologicznym. Firma jest pionierem w produkcji biodegradowalnych chusteczek nawilżanych z włókniny tricell, które mają minimalny wpływ na środowisko i rozkładają się już w kilka tygodni.
- Pozytywny wpływ biodegradowalnych produktów na ekologię jest dla firmy Ecowipes kluczowy i był jednym z głównych czynników, które przekonały nas do wejścia w to partnerstwo. Zaangażowanie zarządu Ecowipes w innowacje, jakość i zrównoważony rozwój jest zgodne z naszym podejściem do inwestowania uwzględniającego kryteria zrównoważonego rozwoju. To wszystko przekonało nas do zaangażowania się w tę transakcję już na wczesnym etapie - powiedział Giuseppe Mirante, Senior Advisor w Kartesia.
Partnerstwo Ecowipes z Cornerstone i Kartesią stwarza możliwości dalszego rozwoju i umacniania silnej pozycji lidera biodegradowalnych rozwiązań w Europie. Firma może pochwalić się dziś obecnością i rozpoznawalnością na rynkach europejskich, ze szczególnie silną pozycją w Polsce, Europie Środkowo-Wschodniej i Francji.. To właśnie Francja, jako kraj, w których swoje korzenie ma EcoWipes, od wielu lat szczególnie dużą wagę przywiązuje do wpływu produktów na środowisko i stawia na biodegradowalność.
- Nasza współpraca z Cornerstone i Kartesią pozwoli nam wykorzystać naszą obecną pozycję w Europie i przyspieszyć rozwój w kolejnych jej regionach. Dostarczenie niezbędnego wsparcia finansowego umożliwi nam wprowadzania kolejnych innowacyjnych rozwiązań oraz ekspansji na nowe rynki, zwłaszcza w Europie Zachodniej, gdzie konsumenci szczególnie cenią ekologiczne rozwiązania – powiedział Gabriel Kermiche, dyrektor generalny i współinwestor w Ecowipes.
Produkty na bazie innowacyjnej włókniny tricell już w pierwszym roku istnienia odnotowały 20-procentowy wzrost. Wpłynęło to na decyzję o budowie kolejnej nowoczesnej fabryki firmy w mazowieckim Pomiechówku, oddalonym o niecałe 5 km od dotychczasowej siedziby. Jej innowacyjna linia technologiczna będzie miała funkcje dostosowane do produkcji włókniny tricell i pozwoli na osiągnięcie jeszcze większej wydajności operacyjnej.
Earthchangers - duże znaczenie edukacji ekologicznej
Jak wynika z danych Komisji Europejskiej, obecnie każdy Europejczyk wytwarza rocznie średnio prawie 180 kg odpadów opakowaniowych. Aż 40% tworzyw sztucznych i 50% papieru wykorzystywanych w UE jest przeznaczone do wytwarzania opakowań. Bez podjęcia odpowiednich działań UE odnotowałaby dalszy wzrost ilości odpadów opakowaniowych o 19% do 2030 r., a odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych nawet o 46%.
Dlatego Ecowipes od początku kładzie duży nacisk na edukację konsumentów i inspirowanie ich do zmiany codziennych nawyków. - Nazywamy siebie Earthchangers, a zmiany własnościowe przybliżą nas do osiągnięcia naszego głównego celu środowiskowego: dostarczania konsumentom produktów higienicznych wykonanych tylko z materiałów pochodzenia naturalnego, dostępnych równocześnie w przystępnej cenie – skomentował Gabriel Kermiche, dyrektor generalny i współinwestor w Ecowipes.
O firmie Cornerstone Investment Management:
Cornerstone Investment Management, założona przez Przemysława Krycha w 2001 roku, to firma zarządzająca inwestycjami private equity o wartości aktywów wynoszącej 7 miliardów euro. Dzięki zespołowi doświadczonych ekspertów firma dostarcza wyższe stopy zwrotu w obszarach, w których inwestuje, takich jak corporate private equity, private debt i private equity real estate, wykorzystując głębokie zasoby wiedzy, relacji i umiejętności naszego zespołu do odblokowania sytuacji i tworzenia wyjątkowych zwrotów dla naszych inwestorów.
Dorobek firmy obejmuje inwestycje w różne sektory, w tym nieruchomości, outsourcing IT, operatorów kablowych, energię odnawialną, opiekę zdrowotną, sektor spożywczy, produkty higieniczne i kosmetyczne, metale zielone, opiekę nad zwierzętami i usługi finansowe. Spravia, Elemental, Okechamp/Lutece, Ecowipes, Luxmed, Avenga, LuxVet Group, ProService Finteco to przykłady, które ilustrują różnorodność branż i sektorów, w które zainwestował Cornerstone Investment Management.
O firmie Kartesia:
Kartesia jest ogólnoeuropejskim, niezależnym dostawcą kompleksowych rozwiązań finansowych, koncentrującym się na oferowaniu szytych na miarę propozycji finansowych, obejmujących całą strukturę kapitałową, wiodącym spółkom średniej wielkości z różnych branż, w celu przyspieszenia ich tempa rozwoju. Kartesia zarządza aktywami o wartości ponad 5 mld euro i jest zarządzana przez zespół ponad 80 doświadczonych specjalistów w biurach w Brukseli, Londynie, Luksemburgu, Madrycie, Monachium, Amsterdamie, Paryżu i Mediolanie.
O firmie Ecowipes:
Ecowipes specjalizuje się w produkcji ekologicznych produktów higienicznych i kosmetycznych (chusteczki, płatki, patyczki higieniczne) oraz produkcji marek własnych dla wiodących sieci detalicznych, takich jak Lidl, Biedronka i Auchan, co gwarantuje dostępność produktów firmy w wielu europejskich sklepach.
Cechami Ecowipes, wyróżniającymi ją od innych podmiotów, są innowacyjne i przyjazne dla środowiska technologie, takie jak szeroki portfel biodegradowalnych rozwiązań. Aby zmniejszyć swój ślad węglowy, firma polega na nisko przetworzonych surowcach i lokalnych dostawcach. Ponadto firma korzysta z materiałów pochodzących ze źródeł odnawialnych i zwiększa stosowanie materiałów poddanych recyklingowi. Ecowipes kładzie również duży nacisk na edukację konsumentów i zachęcanie ich do zmiany codziennych nawyków.
Firma została założona w 2011 roku przez Moulouda Kermiche, ojca Gabriela Kermiche. Jest to bardzo dynamiczny i nowoczesny producent, tworzony przez zespół ekspertów posiadających ponad 30-letnie doświadczenie w innowacyjnych rozwiązaniach biznesowych, którzy stale pracują nad rozwojem ekologicznych produktów.
Ecowipes posiada dwa nowoczesne zakłady produkcyjne - główny zlokalizowany w Nowym Dworze Mazowieckim w Polsce i drugi, z zaawansowanym parkiem maszynowym, w pobliżu Miluzy we Francji pod marką Hydra Beauty & Clean. Trzeci zakład jest obecnie budowany w Polsce w Pomiechówku. Oprócz dostarczania marek własnych dla największych sieci detalicznych w Europie, Ecowipes wprowadził własne marki Tami i Rapid Clean.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.