Zielone budynki dla wszystkich, wszędzie!
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
Zabrska 39D
44-100 Gliwice
mjasiewicz|plgbc.org.pl| |mjasiewicz|plgbc.org.pl
+48 512 615 665
https://plgbc.org.pl/
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC dąży do przeprowadzenia transformacji środowiska budowlanego, aby uczynić je zdrowym i zrównoważonym. Z początkiem 2021 roku stowarzyszenie powiększyło grono firm członkowskich.
W połowie stycznia br. do Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC dołączyły nowe firmy: Bremer, Assa Abloy Mercor Doors, TDJ, Designbotic, NG Concept Polska, Selena FM, Arcadis Polska i PEWA Projekt. Nowi członkowie reprezentują zarówno konsultantów branży, architektów, producentów, wykonawców, jak i deweloperów.
Poszerzenie grona członków PLGBC stymuluje dalszy rozwój organizacji, a przede wszystkim podejmowanie nowych inicjatyw na rzecz zrównoważonego projektowania, budowania i użytkowania budynków w Polsce. Dzięki współpracy z innymi siostrzanymi green building councils z całego świata zrzeszonymi w World Green Building Council, zapewnia także szerokie spektrum dzielenia się wiedzą i doświadczeniami. Stowarzyszenie reprezentuje liderów zielonego budownictwa.
- Cieszymy się, że rośnie liczba firm, które widzą potrzebę świadomego i odpowiedzianego wdrażania idei zrównoważonego budownictwa na polskim rynku. Poszerzenie grona Członków PLGBC stymuluje aktywny rozwój nie tylko naszej organizacji, ale ma także wpływ na cały sektor budownictwa i nieruchomości w Polsce – podsumowuje Alicja Kuczera, Dyrektor Zarządzająca Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Prace nad unijnym budżetem po 2027 roku nabierają tempa. Projekt ma być gotowy w lipcu
W Parlamencie Europejskim głosowanie nad sprawozdaniem dotyczącym wieloletniego budżetu UE na lata 2028–2034. Uwzględnia ono stanowisko PE ws. priorytetów na kolejną perspektywę finansową, ale też struktury i zasobów budżetu. Priorytetem ma być m.in. kwestia obronności ze względu na globalne napięcia geopolityczne i wojnę w Ukrainie. Zdaniem europosła PiS w pracach nad wieloletnimi ramami finansowymi brakuje rzetelnej debaty o źródłach finansowania planowanych wydatków i konieczności szukania oszczędności. Obawia się przy tym niekorzystnych zmian w polityce spójności i polityce rolnej.
Handel
Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar

Na wtorkowym posiedzeniu Parlamentu Europejskiego posłowie zgodzili się w trybie pilnym procedować kwestię zmiany dotyczącej redukcji emisji CO2 dla nowych aut osobowych i dostawczych. Głosowanie w tej sprawie odbędzie się w czwartek 8 maja. Dzięki zmianie podejścia do obowiązku corocznej redukcji dwutlenku węgla producenci samochodów mogą uniknąć grożących im kar, które pewnie przełożyłyby się na wzrost cen dla klienta końcowego oraz na dalsze pogorszenie kondycji branży.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.