Komunikaty PR

Zmiany w adwokaturze. Nowe zasady wykonywania zawodu wprowadzone w regulaminie i

2023-12-29  |  16:00
Biuro prasowe

Wraz z najnowszymi poprawkami w regulaminie adwokackim i kodeksie etyki adwokackiej, polska adwokatura przejmuje inicjatywę w dostosowywaniu się do dynamicznie zmieniających się warunków prawnych i technologicznych. Przedstawiamy najważniejsze zmiany, które nie tylko ułatwią praktykę zawodową, ale również przyczynią się do lepszej ochrony interesów klientów.

Jedną z kluczowych modyfikacji jest zastąpienie terminu „wydać" słowem „udostępnić" w kontekście przekazywania dokumentów klientowi na jego wyraźne żądanie. Ta subtelna zmiana ma na celu dostosowanie języka do realiów elektronicznego świata, umożliwiając adwokatom skuteczne udostępnianie dokumentów drogą elektroniczną lub w tradycyjny sposób w kancelarii.

Zmiana terminologii z „wydać” na „udostępnić' to nie tylko kwestia słów, ale także duża zmiana w dostępie do dokumentów prawnych. Nasza zdolność do efektywnego udostępniania informacji elektronicznie lub tradycyjnie przekłada się na szybsze i bardziej dostępne usługi prawne dla klientów. To krok w przyszłość praktyki adwokackiej – komentuje Arkadiusz Lewandowski z Kancelarii Adwokackiej KPK Legal.

Nie bez znaczenia pozostaje także kwestia publikatora aktów wydawanych przez samorząd adwokacki. Choć zmiany w regulaminie wprowadziły pozytywne innowacje, nadal istnieje problem dostępu do tych aktów, co może prowadzić do opóźnień w zapoznawaniu się z aktualnymi przepisami. Branża adwokacka z pewnością będzie więc monitorować dalsze kroki w celu poprawy dostępności informacji.

Znaczącą nowością jest również rezygnacja z sztywnych zasad podziału kosztów w umowach wspólnot biurowych. Adwokaci teraz mają większą swobodę w ich kształtowaniu, co z pewnością sprzyja elastyczności w dostosowaniu współpracy do indywidualnych preferencji i potrzeb.

Nowe zasady są dla nas adwokatów niczym powiew świeżego powietrza w naszej codziennej praktyce. Umożliwiają elastyczność w negocjacjach, co przekłada się na lepszą współpracę w ramach wspólnot biurowych. To korzystne rozwiązanie dla całej adwokatury – dodaje Arkadiusz Lewandowski.

W nowym regulaminie szczególną uwagę poświęcono również kwestii wyznaczania zastępców za adwokatów, którzy z jakiegoś powodu zaprzestali wykonywania zawodu. Dodanie rozdziału dotyczącego tego zagadnienia jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiając bardziej elastyczne podejście do wyznaczania zastępców spoza danej izby. Wprowadzenie limitu, który ogranicza jedną osobę do roli zastępcy dla nie więcej niż trzech adwokatów, stanowi zabezpieczenie przed nadużyciami i gwarantuje równomierne rozłożenie obowiązków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Prawo Dlaczego lektura DORA przypomina bieg z przeszkodami? Biuro prasowe
2024-12-31 | 12:30

Dlaczego lektura DORA przypomina bieg z przeszkodami?

  DORA, czyli unijne rozporządzenie o odporności cyfrowej sektora finansowego, to ważny i potrzebny akt. Dzięki niemu wzrośnie cyberbezpieczeństwo finansowe w Unii, w tym także w
Prawo Sztuczna inteligencja na sali rozpraw. Narzędzie czy ryzyko?
2024-12-30 | 16:51

Sztuczna inteligencja na sali rozpraw. Narzędzie czy ryzyko?

Współczesny rozwój technologii, a szczególnie sztucznej inteligencji (AI), otwiera nowe perspektywy w wielu dziedzinach życia, w tym w obszarze prawa.
Prawo PROMOTECH nagrodzony za dbałość o bezpieczeństwo pracowników
2024-12-29 | 12:30

PROMOTECH nagrodzony za dbałość o bezpieczeństwo pracowników

Białostocka spółka zajęła pierwsze miejsce w podlaskim konkursie „Pracodawca – Organizator Pracy Bezpiecznej”, w kategorii firm średnich. Nagroda Państwowej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.