Komunikaty PR

Znaczenie targów dla branży HoReCa

2023-02-06  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.04 MB )

Jak się okazuje przedstawiciele branży HoReCa, w której relacje biznesowe często stanowią o sukcesie, potrzebują mocnych ogólnopolskich targów branżowych. Wystawiennictwo to narzędzie marketingowe, które pozwala skutecznie docierać do klientów, na miejscu prezentować rozwiązania, ich funkcjonalności i jakość. Czy Gastrotargi SMAKKi spełnią oczekiwania branży i staną się kluczową imprezą w Polsce, wpisując się tym samym w europejski kalendarz spotkań, na których trzeba być? Wiele na to wskazuje.

Branża HoReCa od zawsze była nakierowana na budowanie wzajemnych relacji. Przedstawiciele większości firm dostarczających produkty i usługi na jej rzecz, dobrze się znają, współpracują i wymieniają informacjami, co wspiera konkurencyjność tego rynku i pozwala tworzyć coraz lepsze rozwiązania. To uzasadnia, dlaczego branżowe targi są ważnym elementem strategii marketingowych wielu firm z sektora gastronomicznego.   

Moc targów

Jak twierdzi dr Beata Kozyra, prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego w wywiadzie opublikowanym na portalu oohmagazine.pl, każda firma, która rozważa uczestnictwo w targach, powinna zrobić kalkulację krótko i długofalowych korzyści z tym związanych.

W ciągu dwóch, trzech targowych dni w jednym miejscu można spotkać się z potencjalnymi nabywcami, którzy przychodzą z konkretnym zamiarem poznania produktu czy usługi. To ogromna oszczędność czasu, a zarazem wysoka efektywność w dotarciu do klienta. Należy skalkulować, ile czasu zajęłoby zespołowi handlowców osobiste dotarcie do dużej grupy klientów rozproszonej po całej Polsce, ile rozmów telefonicznych należałoby odbyć, maili wysłać i kilometrów przejechać – mówi dr Beata Kozyra.

Targi przynoszą także długofalowe korzyści w postaci budowania i utrwalania relacji biznesowych. Stanowią też okazję do tworzenia eksperckiego wizerunku firmy, w tym pozyskania uwagi przedstawicieli mediów, którzy odwiedzają branżowe wydarzenia, by śledzić nowości. Możliwość obserwacji trendów rynkowych i poczynań konkurencji to bez wątpienia kolejne z atutów biznesowych eventów.  

Oczekiwania przedstawicieli branży HoReCa

Firmy z branży HoReCa potwierdzają, że wydarzenia targowe to istotny element działań promocyjnych i edukacyjnych. Jak podkreśla Marcin Wajda, dyrektor komunikacji i marketingu Winterhalter Gastronom Polska, targi są miejscem, które jednoczy branżę, co jest ich niezaprzeczalnym atutem, a czego nie da się przenieść do internetu.

Winterhalter Gastronom Polska wspiera polską gastronomię już od 25 lat. Przez ten czas zarówno sama marka, jak i profesjonalne zmywarki stały się wręcz ikoną solidności i niezawodności wśród polskich restauratorów. Dzielimy się wiedzą, więc na zbliżających się SMAKKach pokażemy restauratorom, jak optymalizować biznes i generować dodatkowe oszczędności w tak trudnych dla nas wszystkich czasach – zapowiada Marcin Wajda.

Z kolei Mieczysław Kozłowski, prezes firmy KOMAT postrzega targi przede wszystkim jako możliwość spotkań z inwestorami, serwisantami, kucharzami, barmanami i najbardziej kompetentnymi osobami pracującymi w profesjonalnej kuchni i za barem, ale także jako dobrą okazję do omówienia z klientami nietypowych zamówień, które wymagają indywidualnego podejścia.

– W trakcie takich spotkań możemy dokładnie poznać oczekiwania, a bezpośrednie rozmowy są dla nas inspiracją. Często w ich wyniku powstają nie tylko nowe rozwiązania, ale także nowe produkty, dzięki czemu klient otrzymuje wymarzoną kuchnię i idealnie dostosowaną do konkretnych potrzeb zabudowę barową – podkreśla Mieczysław Kozłowski.

Gastrotargi SMAKKi z nowym konceptem postrzegane są jako szansa dla branży. Rozmowy z wystawcami pokazują, ze firmy oczekują dobrego spotkania, określonego przez bogatą, różnorodną i kompletną ofertę, dopracowane szczegóły, odpowiednią promocję, a także frekwencję odwiedzających.

Liczę, że uda się odbudować znaczenie targów HoReCa w Polsce, a targi SMAKKi mają szansę stać się istotnym wydarzeniem tej części Europy. Wierzę w jego sukces, tym bardziej, że odpowiadają za nie osoby, które mają doświadczenie w branży i robią to z pasją – dodaje prezes firmy KOMAT.

Z kolei Marcin Wajda z Winterhalter Gastronom Polska określa SMAKKi jako powiew świeżości i nowe otwarcie dla idei centralnych targów ogólnopolskich, które powinny być koronnym świętem całego sektora HoReCa.

Włosi mają swój Host Milano, Hiszpanie Madrid Fusión, a my SMAKKi. Tak, poprzeczka jest zawieszona bardzo wysoko i tylko SMAKKi mają szansę nie tylko jej dosięgnąć, ale w długiej perspektywie stać się najważniejszą imprezą w Polsce i wpisać się w europejski kalendarz imprez, w których trzeba wziąć udział – podkreśla.

W programie Gastrotargów SMAKKi

Gastrotargi SMAKKi, które odbędą się 23-25 marca br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie, zakresem tematycznym znacznie wykroczą poza dotychczasowe branżowe spotkania. Poza kompleksową ofertą wyposażenia, tj. mebli, urządzeń i instalacji niezbędnych do prowadzenia restauracji, barów, punktów cateringowych, a także wachlarzem żywności, napojów, kaw i deserów, program wypełni praktyczna wiedza z kilku obszarów, która przyda się właścicielom i zarządzającym lokalami gastronomicznymi.

Wyjątkowa będzie strefa Zielonej EkoKuchni, gdzie zainteresowani dowiedzą się, jak optymalizować koszty, ograniczać straty, generować mniej odpadów i nie marnować żywności. Mnóstwo praktycznych informacji będzie można również zaczerpnąć planując udział w SMAKKach Merytorycznie, podczas których odbędą się, rozłożone na wszystkie targowe dni, konferencje i debaty poświęcone marketingowi, strategii, zarządzaniu personelem, budowaniu przewagi konkurencyjnej i aspektom prawnym prowadzenia działalności.

Moc emocji, smaków i zapachów towarzyszyć będzie Festiwalowi Kawowych Smaków, który uatrakcyjnią: Olimpiada Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk, profesjonalne zawody baristów „CUP of Poland” skierowane do palarni kaw rzemieślniczych i dużych korporacyjnych, a także nowość - Mistrzostwa Polski TO NiC Espresso, w których uczestnicy powalczą o tytuł mistrza w przygotowaniu tonic espresso, chłodzącego napoju na bazie kawy.  

Już dziś warto zaplanować udział w Gastrotaragch SMAKKi jako wystawca lub odwiedzający, by stać się częścią perspektywicznego wydarzenia, na które z uwagą czeka branża HoReCa.

* * *

SMAKKi GASTROTARGI to targi dla branży HoReCa, które odbędą w dniach 23-25 marca 2023 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. To projekt, który pod hasłem #gastronomiawspolnasprawa integruje całą branżę gastronomiczną. Więcej o GASTROTARGACH SMAKKi i FESTIWALU KAWOWYCH SMAKKów na www.smakki.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych

Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.

Finanse

Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.

Prawo

Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.