Znamy grono finałowe XV edycji konkursu Sukcesu Pisanego Szminką

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Sukces Pisany Szminką – najstarsza i największa organizacja wspierająca przedsiębiorczość kobiet – ogłasza finalistki XV edycji konkursu Bizneswoman Roku. Historia pokazała, że finalistki i laureatki poprzednich edycji zyskały nie tylko rozgłos, lecz także możliwości ogólnopolskiego i międzynarodowego rozwoju, nawiązując wartościowe kontakty i pozyskując inwestorów.
Konkurs, jako pierwsza tego typu inicjatywa, nagradza nie tylko przedsiębiorczynie, lecz także mężczyzn, którzy wspierają kobiety i realizują politykę różnorodności i włączania. W tym roku Sukces Pisany Szminką nagrodzi kobiety również w trzech nowych kategoriach zamkniętych – Edukatorka Młodego Pokolenia, Wpływowy Głos oraz Liderka w branży HoReCa. Laureatki i laureatów nagród poznamy w połowie maja podczas uroczystej gali finałowej konkursu.
– Tegoroczna edycja konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku po raz kolejny zaskakuje kreatywnością biorących w nim udział przedsiębiorczyń oraz innowacyjnością zgłoszonych biznesów. Serdecznie gratulujemy wszystkim finalistkom. Prowadzenie własnej firmy to dla wielu kobiet jedna z dróg do osiągnięcia niezależności i dobrobytu finansowego. Jednak na otworzenie własnej firmy decyduje się mniejszy odsetek kobiet niż mężczyzn. Co więcej, nadal wiele kobiet odczuwa nierówności na rynku pracy i w biznesie – w naszym badaniu 37% ankietowanych Polek przyznało, że nierówności zarobkowe negatywnie oddziałują na ich dobrobyt finansowy. Dlatego potrzebujemy właśnie takich projektów, które promują przedsiębiorczość wśród kobiet, a w dłuższej perspektywie prowadzą do poprawy ich sytuacji zawodowej i życiowej. W Mastercard od wielu lat angażujemy się w wyrównywanie szans kobiet w biznesie i zachęcamy również inne firmy do podejmowania konkretnych inicjatyw w tym zakresie – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe, Partnera Strategicznego konkursu.
Kategoria: Biznes Roku – przychód powyżej 10 mln zł
Dorota Godyń – prezeska Trokotex Polymer Group Sp. z o.o. Firma produkuje materiały kompozytowe, które stanowią alternatywę dla korodującej stali, co stanowi przełom w wielu branżach przemysłu. Z wyrobów Trokotex już od ponad 35 lat korzysta większość oczyszczalni ścieków i elektrociepłowni w Polsce, a firma nieustannie się rozwija.
Aldona Laczycka – prezeska zarządu Almot, największej certyfikowanej montowni kół na rynku motoryzacyjnym, posiadającej zaplecze magazynowo-logistyczne. Wraz z zespołem wychodzi naprzeciw potrzebom swoich klientów oraz zmieniającego się świata, wprowadzając szereg ultranowoczesnych rozwiązań z zakresu ekologii.
Małgorzata Miśkiewicz – prezeska Abedik, rodzinnej firmy, która od 30 lat specjalizuje się w druku i oprawie pozycji wydawniczych. W ostatnim roku wyprodukowała 26 mln książek. Z jej usług korzystają największe wydawnictwa w Polsce, a od kilku lat również za granicą.
Kategoria: Biznes Roku – przychód poniżej 10 mln zł
Aneta Czaplicka – CEO Proxn. Firma jako pierwsza na świecie tworzy profesjonalne kosmetyki oparte na ksantohumolu, najsilniejszym istniejącym antyoksydancie. Wraz z grupą polskich chemików opatentowała ścieżkę syntezy tej molekuły przyszłości. Jej kosmetyki są dostępne w ponad 800 klinikach w całej Polsce, a także w Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii oraz Stanach Zjednoczonych.
Agnieszka Kulik – współwłaścicielka Womai Centrum Nauki i Zmysłów. To centrum edukacyjno-sensoryczne, które daje możliwość poznania świata takim, jakim postrzegają go osoby z niepełnosprawnością wzroku. Centrum tworzą niewidomi bohaterowie i naukowcy, a jego misją jest edukacja oraz uświadamianie społeczeństwa na temat wartości osób z niepełnosprawnością wzroku.
Katarzyna Zasiadły – CEO Ul&Ka. Zaczęła od uszycia opaski na włosy dla swojej córki, siedząc przy kuchennym stole. Dziś jej pracownia ma 260 m², a jej autorskie akcesoria noszą ludzie na całym świecie – m.in. we Włoszech, Japonii i na Tajwanie.
Kategoria: Mikrobiznes
Martyna Brzozowska – właścicielka Zrób mi mamo, tworzy warsztaty i programy online dla kobiet. Ucząc je sztuki dziergania, chroni od zapomnienia tradycyjne rękodzieło, a jednocześnie wzmacnia kobiecą sprawczość. Już tysiące kobiet, które są klientkami Zrób mi mamo, przekonało się, że są w stanie samodzielnie tworzyć piękne projekty.
Emilia Kojło – właścicielka sklepu Small Art. Gdy podczas pandemii niemal z dnia na dzień straciła źródło utrzymania, otworzyła sklep internetowy, początkowo sprzedający jedynie spersonalizowane metryczki dla dzieci. Dziś w ofercie ma już setki produktów do aranżacji wnętrz, które z powodzeniem sprzedaje w Polsce i za granicą.
Magdalena Ostoja-Chyżyńska – Prezeska UX GIRL, butikowej agencji designu, specjalizującej się w sektorach fintech, adtech i greentech. Dzięki jej usługom startupy oraz MŚP, które nie dysponują wielkimi budżetami, mogą proponować swoim klientom usługi na najwyższym poziomie, stanowiąc konkurencję dla tzw. wielkich graczy na rynku.
Kategoria: Start-up roku
Nikoletta Buczek i Anna Czubowicz – współwłaścicielki NABIO Medical Technologies Sp. z o.o. Ich projekt obejmuje system produkcji spersonalizowanych akcesoriów do radioterapii, które zwiększają efektywność leczenia oraz pozwalają zmniejszyć skutki uboczne odczuwalne przez pacjenta.
Weronika Czaplewska – wiceprezeska Envirly, twórczyni innowacyjnej platformy do zarządzania zrównoważonym rozwojem oraz śladem węglowym wytwarzanym przez organizacje i ich produkty. Dzięki niej firmy mogą śledzić i analizować swój wpływ na ESG (środowisko, społeczną odpowiedzialność i ład korporacyjny), a także podejmować działania dekarbonizacyjne nakierowane na zieloną transformację, generując pozytywny, ekonomiczny zwrot z inwestycji.
Monika Gaszyńska – CTO SERio sp. z o.o., firmy produkującej roślinne alternatywy dla serów tradycyjnych. Jako pierwsza na świecie wykorzystuje do ich wytwarzania łubin – zapomnianą roślinę strączkową bogatą w białko, błonnik i minerały.
Katarzyna Goch – CEO firmy LIFEBITE SP. Z O.O., która stworzyła iYoni, wirtualną klinikę leczenia problemów z płodnością, która pomogła zajść w ciążę już prawie 20 tys. kobiet. Aplikacja łączy technologię, sztuczną inteligencję i wiedzę medyczną, zmieniając oblicze opieki nad zdrowiem reprodukcyjnym. Jest dostępna w 13 językach. Do tej pory pobrało ją ponad 180 tys. osób ze 176 krajów.
Kategoria: Liderka w nowych technologiach
Agnieszka Jastrzębska – prezeska ADJ Nanotechnology Sp. z o.o. Wynalazła unikalne cząstki nanokompozytowe, które charakteryzują się wysoką skutecznością biobójczą, są bezpieczne dla otoczenia i działają efektywnie jako powłoki samosterylizujące w miejscach szczególnie narażonych na rozprzestrzenianie się drobnoustrojów chorobotwórczych.
Alicja Mikołajczyk – współwłaścicielka QSAR Lab Sp. z o.o. Przenosi chemię z tradycyjnych laboratoriów do przestrzeni wirtualnej w celu digitalizacji przemysłu. Jej innowacyjne rozwiązanie nano-QSAR Toolbox (nQTb) umożliwia proces rejestracji nowych substancji chemicznych bez konieczności przeprowadzania drogich i czasochłonnych badań na zwierzętach laboratoryjnych.
Noemi Zabari – CEO Astrotectonic Sp. z o.o. Twórczyni systemu prognozowania trzęsień ziemi i ostrzegania przed nimi. Dzięki wykorzystaniu wielu różnych źródeł danych system jest w stanie wysłać ostrzeżenia o nadchodzącym trzęsieniu ziemi od kilku godzin do kilku dni przed jego wystąpieniem, co jest ewenementem na skalę światową.
Kategoria: Organizacja przyjazna rodzicom
W tej kategorii eksperci dokonują oceny pracodawców pod kątem realizowanych przez nich dobrych praktyk wewnątrz organizacji oraz rozwiązań adresowanych do aktywnych zawodowo rodziców i pracowników mających rodziny. W tym roku Loże Ekspertów zdecydowała, że w finale znajdą się cztery organizacje:
Ekoenergetyka Polska S.A.
FRANKLIN TEMPLETON INVESTMENT
mBank S.A.
STATE STREET BANK INTERNATIONAL
Firmy zakwalifikowane do finału wyróżniają się prawdziwie przyjazną przestrzenią dla swoich pracowników-rodziców. Oferują szereg korzyści, m.in. elastyczne godziny pracy, dodatkowe urlopy oraz świadczenia finansowe dla pracowników z dziećmi. Zapewniają lub dofinansowują miejsca w żłobkach i przedszkolach, a także promują urlop ojcowski.
Kategoria: Pracodawca równych szans
W tej kategorii eksperci oceniali pracodawców pod kątem dobrych praktyk wewnątrz organizacji oraz rozwiązań wprowadzanych z myślą o pracownikach neuroatypowych i/lub z niepełnosprawnością. W finale znalazły się:
AstraZeneca Pharma
Fundacja Znacznie Więcej
Sodexo Polska
Loża Ekspertów zwróciła uwagę m.in. na inicjatywy wewnętrzne ukierunkowane na edukację i zwalczanie nieuświadomionych uprzedzeń, zindywidualizowane tworzenie stanowisk pracy i dostęp do trenera pracy, szkolenia z języka inkluzywnego, bezpłatne wsparcie psychologiczne, nowoczesne rozwiązania w przystosowaniu przestrzeni czy możliwość pracy w zależności od potrzeb, np. w wyciszonej przestrzeni, na stojąco lub w ruchu.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.