Komunikaty PR

Znamy najbardziej niezawodną markę wg J.D. Power. 9. zwycięstwo w ciągu 10 lat

2021-02-23  |  13:00
Biuro prasowe

Amerykańska firma analityczna J.D. Power jak co roku przedstawiła swój słynny ranking niezawodności samochodów. Zwycięzcą J.D. Power 2021 U.S. Vehicle Dependability Study okazał się japoński Lexus, który regularnie bryluje w tego typu zestawieniach. Ciekawostką jest też najbardziej niezawodny model w tegorocznej edycji badania.
 

Kolejne zwycięstwo Lexusa i wyróżnienie dla Porsche 911

Z rezultatem tylko 81 problemów na 100 samochodów Lexus uplasował się na najwyższym miejscu wśród wszystkich marek motoryzacyjnych, które ujęto w badaniu. Dało mu to naturalnie również pierwszą lokatę wśród producentów klasy premium. To już 9. raz w ciągu ostatnich 10 edycji U.S. Vehicle Dependability Study, kiedy Lexus wygrywa w zestawieniu. Badanie mierzy liczbę problemów zgłaszanych przez użytkowników danego modelu w trzecim roku jego posiadania.

Druga lokata przypadła Porsche, w przypadku którego wskaźnik niezawodności wyniósł 86. Niemiecka marka przegrała z Lexusem, ale jej fanów i przedstawicieli z pewnością pocieszy fakt, że model 911 okazał się najbardziej niezawodnym samochodem w tegorocznej odsłonie badania. To już drugi raz w ciągu ostatnich trzech lat, kiedy słynne sportowe auto z Niemiec zdobywa to wyróżnienie. Pod tym względem Porsche również rywalizuje z Lexusem. W ubiegłym rok ten tytuł zdobył model ES. Sedan Lexusa osiągnął wtedy wynik 52, przez co zyskał miano najbardziej niezawodnego samochodu w ponad 30-letniej historii amerykańskiego badania.

Lexus i Toyota brylują w segmentach

Oprócz zwycięstwa w całym rankingu, Lexusowi przyznano również nagrody w wybranych segmentach. Sedan ES zwyciężył w kategorii Compact Premium Car. Natomiast oparty na ramie Lexus GX zdobył najwyższe miejsce w segmencie Midsize Premium SUV. W tej drugiej kategorii trzecie miejsce zajął też model RX. Wysokie miejsce przypadło również mniejszemu Lexusowi NX, który okazał się drugim najbardziej niezawodnym autem w segmencie kompaktowych SUV-ów klasy premium.

Bardzo dobre wyniki osiągnęła związana z Lexusem Toyota. Japońska marka zajęła czwarte miejsce w całym badaniu (drugie wśród marek popularnych), a cztery modele z jej znaczkiem okazały się najlepsze w swoich segmentach. Sedan Avalon zwyciężył w kategorii Large Car, Toyota Sienna okazała się najbardziej niezawodnym minivanem, a Tundra wygrała w segmencie Large Light Duty Pickup. Do tego należy dodać miejsca na podium modeli Prius, Corolla, RAV4 oraz Highlander w odpowiadających im segmentach.

Samochody coraz mniej awaryjne

Przedstawiciele J.D. Power zwracają uwagę na rosnącą niezawodność współczesnych samochodów. W tym roku średnia dla rynku motoryzacyjnego wyniosła 121 problemów na 100 aut, co jest najlepszym wynikiem w historii badania i poprawą o 10% względem ubiegłego roku.

Ranking 2021 U.S. Vehicle Dependability Study bazował na informacjach zebranych od ponad 33 tys. właścicieli samochodów z roku modelowego 2018. Analitycy sprawdzali awaryjność samochodów mając na uwadze osiem kategorii: ogrzewanie/wentylacja/klimatyzacja, fotele, wnętrze, system audio/komunikacja/rozrywka/nawigacja, funkcje/przełączniki/wyświetlacze, nadwozie, silnik/skrzynia biegów i wrażenia z jazdy.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show Biuro prasowe
2024-04-30 | 01:00

The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show

After releasing OMODA 5 ICE and the fully electric OMODA 5E variant, the manufacturer is not slowing down. OMODA is preparing to introduce the eagerly awaited OMODA 7 model to the global market.
Motoryzacja Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
2024-04-30 | 01:00

Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce

W ubiegłym tygodniu do Polski dotarły pierwsze samochody pokazowe marki  OMODA&JAECOO. Chiński producent samochodów przygotowuje się do wejścia na polski rynek ze swoimi
Motoryzacja The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
2024-04-30 | 01:00

The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland

Last week, the first OMODA&JAECOO show cars arrived in Poland. The Chinese car manufacturer is preparing to enter the Polish market with its flagship OMODA 5 model, which may happen as early

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.