Komunikaty PR

Znamy wyniki 2. edycji Universiady – zwycięzcami młodzi naukowcy z Oławy

2024-04-30  |  01:00

PPG (NYSE: PPG) poinformowała, że wyłoniono zwycięskie zespoły 2. edycji konkursu Universiada. Pierwsze miejsce i 5000 zł przyznano drużynie ze SP nr 8 w Oławie, drugie miejsce i 2500 zł trafiło do zespołu ze Szkoły Podstawowej w Mysłakowicach, a trzecie miejsce i 1000 zł zdobył zespół z SP nr 1 we Wrocławiu. Inicjatorem i sponsorem przedsięwzięcia jest firma PPG, program realizowany jest w partnerstwie z wrocławskim oddziałem Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu Chemicznego, pod patronatem Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego oraz patronatem merytorycznym uczelni. Łączny budżet projektu wyniósł 130 tys. zł.

Universiada to konkurs edukacyjny, którego celem jest pomoc młodzieży w odkrywaniu zainteresowań naukami ścisłymi poprzez inspirowanie, zachęcanie do twórczego myślenia oraz realizacji własnych projektów w tej dziedzinie. Dodatkowym benefitem dla uczestników projektu jest ćwiczenie umiejętności potrzebnych do efektywnej nauki, a w przyszłości także pracy, takie jak: sprawna organizacja, planowanie i zarządzania czasem, analiza danych, praca w zespole czy autoprezentacja. Uczestnicy programu pracują w kilkuosobowych zespołach, ich zadaniem jest zaplanowanie, przeprowadzenie oraz opisanie projektu naukowego na wybrany temat z dziedziny chemii.

Tegoroczny finał Universiady odbył się w siedzibie Wydziału Chemii UWr. Zgłoszone do konkursu projektu oceniało profesjonalne jury w składzie: prof. Piotr Stefanowicz, doświadczony chemik, kierownik Kolegium Doktorskiego Chemii UWr, dr Maciej Modzel, chemik, popularyzator nauki, bloger popularnonaukowy, adiunkt w Zakładzie Chemii Organicznej na Wydziale Chemii UWr, oraz Maria Bogdańska, Portfolio Development Manager CEE w PPG. Ogłoszenie zwycięzców i wręczenie nagród poprzedził wykład dr. Grzegorza Ruska p.t. „Wyzwania ekspertyzy dokumentów”.

Młodzi naukowcy w swoich badaniach skupiali się szczególnie na kwestiach projektowania rozwiązań przyjaznych dla środowiska, użytecznych w profilaktyce zdrowotnej czy odpowiadających na współczesne problemy i wyzwania. Zwycięska drużyna opracowała biotworzywo z agaru, które może skutecznie zastąpić popularne foliówki. Drugą nagrodę przyznano zespołowi, który opracował optymalną mieszankę alkoholi jako paliwo przyszłości. Z kolei laureaci trzeciej nagrody stworzyli naturalne receptury na balsamy do rąk, które – jak potwierdziło ich badanie – lepiej nawilżają i natłuszczają skórę niż balsamy drogeryjne.

W konkursie wzięły udział zespoły złożone z uczniów klas 5-8 z dolnośląskich szkół podstawowych, m.in. z Wrocławia, Zgorzelca, Jeleniej Góry, Mysłakowic, Sycowa, Oławy, Wałbrzycha, Łoziny, Głogowa, Radymna, Wołowa i Trzebnicy. Organizatorzy planują rozszerzanie zasięgu projektu w kolejnych edycjach.

„Po raz kolejny angażujemy się w Universiadę, ponieważ uważamy, że taka inicjatywa pozwala nam promować naukę, wspierać talenty naukowe i inspirować młodych badaczy do zgłębiania różnorodnych obszarów wiedzy. Ponadto konkurs buduje mosty między uniwersytetem a społecznością, propagując wartości naukowe i kształcąc przyszłe pokolenia naukowców. Aby zainteresować młodzież naukami ścisłymi, istotne jest stosowanie różnorodnych i angażujących metod nauczania, które uwydatniają zastosowania praktyczne nauki oraz łączą je z codziennymi doświadczeniami uczniów. Młodzi uczestnicy Universiady, pełni zapału i kreatywności, w przyszłości mogą przynieść innowacyjne pomysły i rozwiązania, które będą mieć potencjał przyczynienia się do postępu społecznego i gospodarczego” – powiedział Marcin Sobczyk, Prodziekan ds. Innowacji i Rozwoju na Wydziale Chemii UWr.

„Promowanie nauk ścisłych wśród młodzieży ma olbrzymie znaczenie dla przyszłości i rozwoju wielu sektorów, w tym przemysłowego. W PPG od lat prowadzimy wiele rozmaitych działań edukacyjnych, by wspierać młodych adeptów nauki w dziedzinach STEM, a także środowisko akademickie w regionach, gdzie funkcjonują jednostki naszej firmy. Dlatego po sukcesie pierwszej edycji Universiady zorganizowaliśmy ją ponownie, we Wrocławiu, gdzie mieści się nasz zakład produkcyjny i Centrum Usług Wspólnych, ponieważ wiemy, że dzięki takim inicjatywom możemy skutecznie inspirować kolejne pokolenia do rozwijania swoich pasji i talentów w obszarze nauk ścisłych i pokazywać, jak one mogą być atrakcyjne. Chcemy, by młodzi ludzie już na wczesnym etapie kształcenia zainteresowali się nauką i potencjalną ścieżką kariery zawodowej w obszarze STEM. Bez wykwalifikowanej kadry naukowej, technicznej, inżynierskiej, wykształconej w dziedzinach STEM, nie będziemy mogli doświadczać postępu technologicznego” – powiedziała Maria Bogdańska, Portfolio Development Manager CEE w PPG.

Szczegóły dotyczące 2. edycji Universiady można znaleźć na stronie: https://poland.ppg.com/universiada/.

Działania na rzecz edukacji to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego PPG. Firma inwestuje w projekty proedukacyjne na całym świecie, wspiera rozwój uczniów i studentów, pomaga placówkom oświatowym i wychowawczym oraz ośrodkom naukowym. W 2022 roku zainwestowała globalnie w działania edukacyjne ponad 9,1 mln dolarów i dotarła do ponad 2,6 mln uczniów i studentów. Na rynku lokalnym, w rejonach, gdzie działa firma, PPG wspiera rozwój przyszłych kadr STEM, współpracując i finansując wspólne projekty z czołowymi polskimi uczelniami, m.in. Politechniką Wrocławską, Uniwersytetem Wrocławskim, Uniwersytetem Jagiellońskim i Politechniką Śląską.

Więcej informacji o działaniach edukacyjnych STEM PPG można znaleźć na stronie internetowej: https://www.ppg.com/about-ppg/en-US/community-engagement/what-we-do/education.

 

PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD®

W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki i materiały specjalistyczne, którym klienci ufają już blisko 140 lat. Dzięki zaangażowaniu, kreatywności i bliskiej współpracy, jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju. Działamy w ponad 70 krajach na całym świecie, a główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu. W 2022 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 17,7 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ppg.com.

Logo PPG, We  protect  and  beautify the  world, oraz Colorful Communities są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt Biuro prasowe
2024-07-05 | 08:37

Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt

Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Ministerstwo Transformacji Cyfrowej w Ukrainie ogłosiły projekt odbudowy ukraińskich szkół na nieokupowanych terenach kraju. Specjalnie powołany w
Edukacja Studenci z polskich uczelni z nagrodą regionalną w International VELUX Award
2024-07-04 | 07:00

Studenci z polskich uczelni z nagrodą regionalną w International VELUX Award

Jury międzynarodowego konkursu architektonicznego International VELUX Award 2024 wybrało dziesięciu regionalnych zwycięzców spośród 468 zgłoszonych projektów z 220
Edukacja Przedszkolaki mają marzenie. Dorośli pomagają je spełnić
2024-07-03 | 16:46

Przedszkolaki mają marzenie. Dorośli pomagają je spełnić

na zdjęciu: Zajęcia muzyczno-edukacyjne w przedszkolu Kropelka we Wrocławiu [fot. fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty] - - - - - - W publicznym przedszkolu Kropelka we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.