Mówi: | Magda Jethon |
Funkcja: | Dyrektor |
Firma: | Program Trzeci Polskiego Radia |
1 kwietnia Trójka kończy 50 lat
W tym roku Program Trzeci Polskiego Radia świętuje podwójnie: swoje 50. urodziny i 30-lecie kultowej „Listy Przebojów”. Z tej okazji 33 dni przed okrągłym jubileuszem Trójka nadawała z Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
- Mamy 33 dni i dlatego jesteśmy na giełdzie. Trzeba było to jakoś uczcić. Istnieje pewien związek między listą przebojów a giełdą, bo i tu są spadki i wzrosty, więc uznaliśmy, że Listę musimy zrobić z GPW - wyjaśnia Magda Jethon, Dyrektor Programu Trzeciego Polskiego Radia.
Przez 50 lat radio wiele razy przechodziło metamorfozy, ale - jak podkreśla dyrektor - są elementy, które pozostają bez zmian. Dlatego też Trójka od lat ma swoich wiernych słuchaczy.
- Trójka się zmieniła tak, jak zmienił się świat wokół Trójki. Kiedyś byliśmy jedynym inteligenckim radiem i nowoczesnym. Dziś uważam, że nadal jesteśmy jednym z nielicznych inteligenckich rozgłośni. Może nie jesteśmy specjalnie nowocześni, ale nie o to nam chodzi. Staramy się oczywiście trafić do młodszych, do różnych słuchaczy, bo każdy dla nas jest cenny - zapewnia Magda Jethon.
I jak podkreśla, Trójka nie zamierza ścigać się z konkurencyjnymi rozgłośniami komercyjnymi.
- W większości komercja to jednak jest szafa grająca. My nie chcemy i nie możemy się z tym ścigać. My chcemy, żeby to był świadomy wybór. Nasz słuchacz nie oczekuje brzęczenia. On musi zostawić różne rzeczy, żeby posłuchać radia. Nasze radio jest do świadomego, rozumnego odbioru - mówi dyrektor Trójki.
Jubileuszowe obchody Trójka rozpoczęła w styczniu i potrwają do samych urodzin 1 kwietnia. Obejmuje nowe propozycje programowe, specjalne audycje i koncerty. Słuchacze codziennie mają okazję poznawać historię rozgłośni, opowiadaną przez twórców Trójki i jej wieloletnich współpracowników.
Czytaj także
- 2024-04-15: Rynek dań gotowych z silnym potencjałem wzrostu. Producent makaronów przyspiesza rozwój w tym obszarze
- 2024-02-19: Po trudnym 2023 roku branża piwowarska oczekuje ożywienia na rynku piwa. Od kilku lat udział w sprzedaży zwiększa piwo bezalkoholowe
- 2024-02-28: Rząd planuje zwiększyć ochronę lasów. Zmiany klimatu i intensywne wycinki znacznie pogorszyły ich kondycję
- 2024-01-11: Robert Kupisz: Nigdy nie porównuję się z innymi projektantami, wolę się nimi inspirować. Zawsze wyciągam rękę do moich kolegów i mogą liczyć na moją pomoc
- 2024-01-04: W Polsce brakuje chętnych do pracy w pomocy społecznej. Przez niskie wynagrodzenie i obciążenie obowiązkami to nie jest ścieżka kariery preferowana przez studentów
- 2023-12-19: Kluczowa dla uczenia maszynowego hipoteza została udowodniona przez polskiego naukowca. Odkrycie ma znaczenie także dla innych działów matematyki
- 2023-12-15: Od wiosny możliwe braki w kinowej ofercie filmów zagranicznych. To szansa dla polskich produkcji
- 2023-11-08: Tymczasowe aresztowanie w Polsce nadal nadużywane. Sądy wciąż masowo przyczyniają się do prokuratorskich wniosków o zastosowanie tego środka
- 2023-10-06: Polskie firmy coraz śmielej podbijają globalne rynki. Nie tylko eksportują, ale też inwestują w nowe fabryki za granicą i przejmują zagranicznych konkurentów
- 2023-09-26: Około 20 proc. treści dotyczących energetyki w polskim internecie to dezinformacja. Branża postanowiła zareagować
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.