Newsy

2014 r. będzie przełomowy dla rynku odzieżowego. Pojawiają się nowi gracze na rynku mody męskiej

2014-02-17  |  06:30

Rynek odzieżowy w Polsce jest w coraz lepszej kondycji. Prezes Próchnika prognozuje, że po udanym IV kwartale ubiegłego roku 2014 r. może być przełomowy. W segmencie formalnym, czyli garniturów i koszul, będą pojawiać się nowi gracze.

 Przykładem jest marka Reserved, która zaczyna wypuszczać nowe kolekcje formalne, choć wcześniej tego nie robiła – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Rafał Bauer, prezes zarządu Próchnika. – Na rynku garniturów i koszul w tym roku na pewno zobaczymy ciekawe przemiany.

Choć do zmiany na pozycji lidera branży prawdopodobnie w tym roku nie dojdzie.

 – Lider rynku się nie zmienił. Nadal jest nim Vistula&Wólczanka – mówi Bauer, który był prezesem Wólczanki od 2004 roku, a potem połączonych Vistula&Wólczanka w latach 2006-2008.

W ubiegłym roku przychody spółki wyniosły blisko 400 mln zł, w tym mają być jeszcze większe. Spółce udało się zrestrukturyzować zadłużenie, zamknęła też nierentowne sklepy.

 – Sądzę, że w najbliższych latach Vistula pozostanie liderem. Z drugiej strony pamiętajmy, że tę spółkę ściga Bytom, który w ostatnich latach rozwijał się bardzo dynamicznie – zauważa prezes Próchnika. – Te dwie spółki na pewno będą tworzyły element konkurencyjny na naszym rynku.

W szybkim tempie rozwija się także LPP, właściciel m.in. marki Reserved. Kurs jej akcji wzrósł w ubiegłym roku o niemal 100 proc., a w IV kwartale zysk przekroczył 180 mln zł. W tym roku zamierza uruchomić dwa sklepy w Niemczech i pięć w Chorwacji.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.