Newsy

Agencja Informacyjna Newseria obchodzi rocznicę działania

2012-12-03  |  12:00
Wszystkie newsy

Mija rok od startu Agencji Informacyjnej Newseria. W tym czasie Agencja opublikowała ponad dwa tysiące multimedialnych depesz, z których każdego dnia korzystają największe media w Polsce, a także serwisy polonijne i zagraniczne.

Wszystkie wiadomości zawierają wypowiedź w formie wideo, audio i artykułu. Mogą być więc one wykorzystywane przez telewizję, radio, internet i prasę.

- Agencja od początku postawiła na unikatowy kontent, dostarczając newsy w formie multimedialnej. Do tego staramy się nagrywać najważniejsze osoby związane z gospodarką – ministrów, prezesów instytucji państwowych czy największych spółek, co dodatkowo podnosi wartość tworzonych informacji – podkreśla Paweł Król, dyrektor ds. marketingu i PR w Agencji Informacyjnej Newseria.

W systemie zarejestrowało się już ponad dwa tysiące użytkowników, głównie dziennikarzy, którzy codziennie otrzymują informacje o najważniejszych informacjach ukazujących się w serwisie.

Wszystkie materiały udostępniane są bezpłatnie. Agencja świadczy również usługi komercyjne. Zajmuje się obsługą audio-wideo konferencji prasowych i kongresów, przygotowywaniem relacji z nich, prezentacji multimedialnych, a także biznes folderów dla przedsiębiorstw.

Newseria od czasu Euro 2012 współpracuje z BBC Worldwide w zakresie tworzenia korespondencji z Polski. Przygotowywała dla serwisów informacyjnych BBC m.in. materiał, który zaprzeczał, jakoby Polacy byli rasistami. Była to odpowiedź na reportaż pt. „Stadiony nienawiści”, który ukazał się w programie BBC Panorama.

Już wkrótce serwis newseria.pl zostanie wzbogacony o kalendarium konferencji, a także przegląd prasy, gdzie każda zainteresowana redakcja będzie mogła umieścić skrót artykułu prasowego czy fragment wypowiedzi, która ukazała się na antenie radia czy telewizji.

Czytaj także

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Przemysł spożywczy

Europejska polityka rolna do poprawki. W Polsce trzy czwarte dopłat z UE trafia do 20 proc. największych gospodarstw

Polskie rolnictwo wytwarza około 2,4 proc. PKB, podczas gdy średnia w UE to niecałe 1,5 proc. Zatrudnia też więcej pracowników niż w UE, dlatego ciągle odgrywa bardzo ważną rolę w polskiej gospodarce. Od momentu wstąpienia do Unii liczba środków kierowanych do obszarów wiejskich wzrosła 15-krotnie, ale rolnictwo nadal boryka się z istotnymi problemami o charakterze środowiskowym i społecznym. Wynikają one m.in. z faktu, że w Polsce 3/4 dopłat bezpośrednich trafia raptem do 20 proc. największych gospodarstw. Wspólna Polityka Rolna w tym zakresie wymaga reformy – podkreślają eksperci.

Prawo

Resort przedsiębiorczości chce decentralizacji. 31 urzędów może czekać wyprowadzka z Warszawy

Po 30 latach funkcjonowania samorządu terytorialnego w Polsce zaufaniem darzy go 2/3 Polaków, a ponad 70 proc. jest zadowolonych z działań lokalnych władz. Jeszcze większy odsetek deklaruje zainteresowanie sprawami lokalnymi – pokazują badania CBOS. – Tak wysoki poziom zaufania i zadowolenia Polaków z samorządu to inspiracja dla sektora przedsiębiorstw, jak prowadzić efektywny dialog i budować kapitał społeczny – podkreślają eksperci Krajowej Izby Gospodarczej.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Prawo

Prezes GPW: Pracownicze plany kapitałowe dadzą impuls do rozwoju warszawskiej giełdzie. Skorzystają przede wszystkim małe i średnie spółki

Napływ kapitału w wysokości od 2 do nawet 6 mld zł w dalszej perspektywie, zwiększone inwestycje i nowy impuls do rozwoju – takie przełożenie na Giełdę Papierów Wartościowych będzie mieć wdrożenie programu pracowniczych planów kapitałowych – ocenia jej prezes dr Marka Dietl. Jak ocenia, dzięki PPK skorzystają przede wszystkim mniejsze spółki notowane na warszawskim parkiecie, które zyskają łatwiejszy dostęp do długoterminowego pieniądza. – Ten dostęp jest kluczowy na ich drodze do podboju światowych rynków – mówi Dietl.

IFA 2019 Berlin

Przemysł

Segment farb i lakierów jednym z najszybciej rosnących na rynku chemii budowlanej. Konsumenci coraz częściej wybierają produkty premium i eko

Kilkuprocentowy wzrost rynku farb dekoracyjnych w ujęciu wartościowym i wzrost ilościowy rzędu 1–1,5 proc. – takie są przewidywania Śnieżki na 2019 rok. Prezes grupy Piotr Mikrut ocenia, że w branży farb i lakierów coraz silnej zaznacza się trend ekologii, a konsumenci migrują w kierunku grup produktów premium i bardziej przyjaznych środowisku. Ta branża nie ucieknie też od cyfryzacji, zwłaszcza w obszarze kanałów sprzedaży. Plany Śnieżki na nadchodzące lata zakładają umacnianie pozycji grupy na rynku polskim, ale też rozwój za granicą.

Złote Spinacze 2019