Agencja Informacyjna Newseria obchodzi rocznicę działania
Mija rok od startu Agencji Informacyjnej Newseria. W tym czasie Agencja opublikowała ponad dwa tysiące multimedialnych depesz, z których każdego dnia korzystają największe media w Polsce, a także serwisy polonijne i zagraniczne.
Wszystkie wiadomości zawierają wypowiedź w formie wideo, audio i artykułu. Mogą być więc one wykorzystywane przez telewizję, radio, internet i prasę.
- Agencja od początku postawiła na unikatowy kontent, dostarczając newsy w formie multimedialnej. Do tego staramy się nagrywać najważniejsze osoby związane z gospodarką – ministrów, prezesów instytucji państwowych czy największych spółek, co dodatkowo podnosi wartość tworzonych informacji – podkreśla Paweł Król, dyrektor ds. marketingu i PR w Agencji Informacyjnej Newseria.
W systemie zarejestrowało się już ponad dwa tysiące użytkowników, głównie dziennikarzy, którzy codziennie otrzymują informacje o najważniejszych informacjach ukazujących się w serwisie.
Wszystkie materiały udostępniane są bezpłatnie. Agencja świadczy również usługi komercyjne. Zajmuje się obsługą audio-wideo konferencji prasowych i kongresów, przygotowywaniem relacji z nich, prezentacji multimedialnych, a także biznes folderów dla przedsiębiorstw.
Newseria od czasu Euro 2012 współpracuje z BBC Worldwide w zakresie tworzenia korespondencji z Polski. Przygotowywała dla serwisów informacyjnych BBC m.in. materiał, który zaprzeczał, jakoby Polacy byli rasistami. Była to odpowiedź na reportaż pt. „Stadiony nienawiści”, który ukazał się w programie BBC Panorama.
Już wkrótce serwis newseria.pl zostanie wzbogacony o kalendarium konferencji, a także przegląd prasy, gdzie każda zainteresowana redakcja będzie mogła umieścić skrót artykułu prasowego czy fragment wypowiedzi, która ukazała się na antenie radia czy telewizji.
Czytaj także
- 2024-04-05: Wydatki na zbrojenia nabierają tempa. Przez ostatnie 30 lat państwa NATO tkwiły w letargu
- 2024-01-25: Zbliżają się obchody 79. rocznicy wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau. W Warszawie i Rzymie otwarto specjalną wystawę grafik obozowych
- 2023-08-23: Agnieszka Kaczorowska: Narzekanie na drogie gofry czy rachunki nad morzem jest trochę na wyrost. Wkrótce jedziemy do Włoch świętować naszą piątą rocznicę ślubu
- 2022-08-10: Rzeź Woli to jedna z najmniej znanych kart historii Powstania Warszawskiego. Powstaje nowy projekt edukacyjny w wirtualnej rzeczywistości
- 2021-10-15: W Warszawie powstało największe i najnowocześniejsze centrum prasowe w Polsce. Ma pomóc w rozwoju ekosystemu innowacji
- 2021-09-07: Mariola Bojarska-Ferenc: Perłową rocznicę ślubu świętowaliśmy z mężem na Lazurowym Wybrzeżu. Chcieliśmy, żeby było wyjątkowo, i znaleźliśmy tam wszystko to, co sprzyja miłości
- 2020-10-29: Alicja Węgorzewska: Zmierzyłam się z rolą Janiny Węgorzewskiej, tytułowej „Matki” Witkacego. Wcześniej grały ją same wielkie aktorki
- 2018-08-23: Izabela Janachowska: Mąż bardzo mnie wspiera. Bez niego nie mogłabym realizować wszystkich swoich programów
- 2018-03-30: Agata Młynarska: chcę, by tata był stale obecny w sercach Polaków, którzy za nim tęsknią
- 2017-09-27: Fake newsy mają coraz większy wpływ na rzeczywistość. Sprzyjają im media społecznościowe i bezkrytyczne spojrzenie odbiorców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.