Newsy

W Warszawie powstało największe i najnowocześniejsze centrum prasowe w Polsce. Ma pomóc w rozwoju ekosystemu innowacji

2021-10-15  |  06:16

Od października rozpoczęło działalność największe centrum prasowe w Polsce. Fundacja Venture Café Warsaw wspólnie z agencją informacyjną Newseria otworzyły Centrum Prasowe Newseria. Innowacyjne centrum komunikacji – zlokalizowane przy ulicy Chmielnej w biurowcu Varso – ma być odpowiedzią na rosnący popyt na tego rodzaju usługi. Będą w nim organizowane konferencje, śniadania prasowe i debaty. Centrum umożliwia konferencje w systemie hybrydowym ze streamingiem i system tłumaczenia symultanicznego. W przyszłości powstanie tu także wirtualne studio.

– Dzięki współpracy z Fundacją Venture Café Warsaw centrum prasowe staje się faktem. Powstaje największy, najbardziej nowoczesny obiekt tego typu, dzięki któremu każdego dnia będzie można organizować jednocześnie wiele konferencji prasowych, śniadań prasowych oraz innych wydarzeń obsługiwanych przez naszą agencję – mówi Artur Woliński, prezes agencji informacyjnej Newseria.

Centrum prasowe zlokalizowane jest w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc Warszawy, w budynku Varso Place przy ulicy Chmielnej.

 Wyjątkowość tego miejsca to nie tylko wspaniała architektura, ale przede wszystkim lokalizacja. Mówimy o samym centrum Warszawy, świetnej komunikacji i dużej liczbie miejsc parkingowych – dodaje prezes agencji Newseria.

Centrum Prasowe Newseria to największe tego typu miejsce w Polsce, które stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na tego typu usługi. Wszystkie sale są wyposażone w nowoczesną technologię, w tym cyfrowe urządzenia do prezentacji, tablice do pisania – flipchart, szybki internet czy wysokiej jakości sprzęt audiowizualny. W ramach dodatkowych usług dostępny jest pakiet streamingowy czy system tłumaczenia symultanicznego. W przyszłości w centrum powstanie też wirtualne studio.

– W nowym Centrum Prasowym Newserii nasi partnerzy biznesowi będą mogli zrealizować każde wydarzenie, każdą konferencję prasową, a także każdy inny rodzaj eventu w najnowocześniejszych przestrzeniach na światowym poziomie – wskazuje Artur Woliński.

Centrum w kilku salach konferencyjnych pomieści 250 osób. Główne pomieszczenie dzięki modułowym ścianom można dowolnie modyfikować w zależności od potrzeb organizatora, a sale mogą być ze sobą w dowolny sposób łączone. Mała sala konferencyjna Garage przeznaczona jest dla kilkunastu osób, można ją wykorzystać do organizacji kameralnych spotkań, także online. Przestrzeń klubowa Trend House to miejsce do nieformalnych spotkań, które w założeniu ma być katalizatorem nowoczesnych rozwiązań.

Newseria jest multimedialną agencją informacyjną, która prowadzi serwisy Innowacje, Biznes oraz Lifestyle. Z depeszy korzystają stacje radiowe i telewizyjne, prasa oraz portale internetowe, nie tylko polskie. Agencja oferuje też m.in. relacje z konferencji, transmisje online konferencji czy programy telewizyjne.

– Jako organizacja, która promuje innowacyjność poprzez promowanie innowacyjnych przedsiębiorców i rozwiązań, potrzebujemy narzędzi, które pomogą nam docierać z tą informacją do szerokiego grona. Współpraca z Newserią jest dla nas o tyle istotna, że jest to organizacja, która rozumie, w jaki sposób należy o tych innowacjach mówić. Dzięki temu jesteśmy po prostu silniejsi komunikacyjnie – tłumaczy Aureliusz Górski z Fundacji Venture Café Warsaw.

Fundacja działa na rzecz wzrostu gospodarczego Polski i promocji przedsiębiorczości i innowacji. Jej misją jest budowanie i wzmacnianie ekosystemu innowacyjnego w Polsce, łączenie innowatorów, firm, start-upów, inwestorów i naukowców. Włączanie zagranicznych firm do polskiego systemu innowacji ma na celu wzmocnienie pozycji gospodarczej naszego kraju.

 Z naszej współpracy z Newserią skorzystamy nie tylko my, ale cały ekosystem. Nie każda organizacja ma dostęp do narzędzi potrzebnych do dystrybucji efektywnej informacji. Współpraca z agencją prasową, która rozumie świat innowacji, jest kluczowa, bo można będzie dzięki temu mówić bardzo szeroko o swoich rozwiązaniach. Skoncentrowanie tego wszystkiego w centrum innowacji odbije się szerokim echem nie tylko w Polsce, ale na całym świecie, będziemy jeszcze lepiej mogli komunikować, jakie rzeczy dzieją się nad Wisłą – przekonuje Aureliusz Górski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Rowery publiczne z dużym wzrostem popularności. Na Śląsku rusza trzeci największy system w Europie [DEPESZA]

Największy w Polsce i trzeci pod względem wielkości w Europie system wypożyczalni rowerów publicznych od 25 lutego br. jest już dostępny dla mieszkańców ośmiu miast wchodzących w skład Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. – Tym, co odróżnia Metrorower od innych tego typu systemów, jest jego pełna integracja z transportem publicznym. Jako element Transportu GZM Metrorower pojawił się w już w taryfie, co jest jak na razie jedynym takim rozwiązaniem w Polsce – mówi Tomasz Wojtkiewicz z Nextbike Polska. Rowery w systemach sharingowych cieszą się rosnącą popularnością i mogą stanowić odpowiedź na bolączki transportowe wielu polskich miast.

Transport

Polska chce zachęcić do testowania pojazdów autonomicznych na naszych drogach. Powstaje baza scenariuszy do takich testów

Algorytmy samochodów autonomicznych będą się mogły nauczyć polskich dróg, zanim się na nich pojawią. Pomoże w tym baza ponad 800 scenariuszy dotyczących rzeczywistych sytuacji w ruchu ulicznym w Polsce w różnych warunkach. Tworzą ją wspólnie Instytut Transportu Samochodowego i Politechnika Warszawska, a efekty projektu spodziewane są w 2025 roku. Udostępnienie tej bazy w otwartych źródłach ma zachęcić producentów do testowania pojazdów autonomicznych w Polsce. Ułatwienia dla prac badawczych w tym zakresie są również celem nowych przepisów, nad którymi pracuje resort infrastruktury, a które mają zostać przyjęte w I kwartale 2025 roku.

Handel

Kolejne rozmowy ministerstwa z Ukrainą i protestującymi rolnikami. Wiceprezes PUIG: W dyskusji o granicy i Ukrainie przeważają emocje, a nikt nie patrzy na twarde dane

Eksport produktów z Ukrainy z roku na rok spada, co jest wynikiem zarówno zniszczenia zakładów produkcyjnych, jak i tras komunikacyjnych. W relacjach z Polską spadek jest wynikiem wprowadzenia embarga na ukraińskie produkty w kwietniu 2023 roku. – Pamiętajmy jednak, że w ubiegłym roku z Ukrainy sprowadziliśmy towary za około 4,5 mld euro, natomiast wysłaliśmy towarów za około 11 mld euro – podkreśla Dariusz Szymczycha z Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej i dodaje: – Mam wrażenie, że w tej całej dyskusji wokół granicy i Ukrainy brakuje podstawowych informacji i twardych danych, wszyscy operują emocjami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.