Mówi: | Krzysztof Michalski |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Agencja Mienia Wojskowego |
Agencja Mienia Wojskowego sprzeda działki i mienie ruchome za 200 mln zł
Agencja Mienia Wojskowego planuje w najbliższym czasie sprzedaż lotniska w Nowym Mieście nad Pilicą i przylegających do niego działek, a także łódzkiego kompleksu magazynowego. Istnieją także plany sprzedaży innych nieruchomości, m.in. wrocławskiej Kępy Mieszczańskiej, a także mienia ruchomego: armat, czołgów czy materiałów chemicznych. Według szacunków łączne przychody AMW ze sprzedaży w tym roku wyniosą 200 mln złotych.
AMW dysponuje obecnie 5 tys. hektarów ziemi i około 2 tys. budynków, również w atrakcyjnych lokalizacjach. Jeszcze we wrześniu na sprzedaż wystawiony zostanie były kompleks magazynów położony przy ul. Pryncypalnej w Łodzi. Jego nabywca będzie musiał wyłożyć co najmniej 28 mln złotych. Powtórzony też zostanie przetarg na sprzedaż lotniska w Nowym Mieście nad Pilicą wraz z przylegającymi do niego działkami o łącznej powierzchni 500 hektarów.
– W najbliższym czasie będziemy pozbywać się też Kępy Mieszczańskiej, czyli terenów w samym sercu Wrocławia – 500 metrów od rynku – z nałożonym planem zagospodarowania przestrzennego – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Michalski, prezes Agencji Mienia Wojskowego. – Planujemy także sprzedaż działek na Helu.
Najmniejsza z tych działek ma kosztować 800 tysięcy złotych, a największa – ponad 5 mln zł.
– Myślimy także o sprzedaży terenów przy ul. Powązkowskiej w Warszawie. Są one atrakcyjnie ulokowane, jednak pracujemy jeszcze nad planem zagospodarowania. Zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach dobrze sprzedają się te działki, które są już w pełni przygotowane do użycia – zapowiada Michalski.
W sierpniu, po dziewięciu procedurach przetargowych Agencja Mienia Wojskowego sprzedała też zabytkową Twierdzę Modlin. Nabywcą jest firma deweloperska, która przebiła ofertę dwóch osób fizycznych, oferując o 300 tysięcy złotych więcej. Prezes AMW podkreśla, że sprzedaż Modlina to sukces – na Zachodzie zdarza się, że podobne obiekty są oddawane za darmo.
– Inwestor musi zapłacić Agencji Mienia Wojskowego 17 mln zł, ale pobieżnie liczony całkowity nakład inwestycyjny wynosi około 500 mln zł – mówi Michalski. – Jesteśmy zadowoleni z ceny i jednocześnie przekonani, że inwestor tchnie w tę twierdzę nowe życie. Uważam, że Modlin ma wielki potencjał rozwojowy.
Agencja Mienia Wojskowego zajmuje się sprzedażą mienia ruchomego i nieruchomego należącego do MON i MSW. Zyski ze sprzedaży są w 93 proc. przekazywane na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych.
Czytaj także
- 2025-06-18: Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
- 2025-05-05: Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo
- 2025-05-13: Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat
- 2025-05-06: Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny
- 2025-04-07: Krzysztof Skórzyński: Elektrośmieci są dzisiaj gigantycznym problemem. Wciąż nie nauczyliśmy się segregować takich odpadów
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-04-16: Krzysztof Skórzyński: Dla mnie Wielkanoc ma wymiar symboliczny i duchowy. Podczas przygotowań w kuchni ja jestem od wykonywania poleceń córki
- 2025-03-05: Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.