Newsy

ASUS spodziewa się dwucyfrowego udziału w polskim rynku urządzeń mobilnych

2013-09-17  |  06:10

ASUS jest trzecim graczem na polskim rynku urządzeń mobilnych, na którym w przyszłym roku zamierza uzyskać dwucyfrowy udział. Producent zapowiada, że w tym półroczu wprowadzi na rynek nowości m.in. w segmencie tabletów (ma w nim 4 proc. udział) oraz laptopów (16 proc.). Dla użytkowników tabletów szczególnie interesujący ma być IV kwartał – ujawnia Sławomir Stanik, country manager ASUS Polska.

ASUS nie obawia się konkurencji ze strony głównych graczy na polskim rynku urządzeń mobilnych. Obecnie zajmuje na nim trzecią pozycję, podczas gdy prym cały czas wiedzie Lenovo. O tym, że konkurencja między producentami zaostrza się, świadczyć mogą spadające ceny sprzętu. Dotyczy to zwłaszcza segmentu tabletów.

 Dzieje się bardzo wiele. ASUS globalnie jest w tej czołówce liderów, jeśli chodzi o tablety. Apple, Samsung i ASUS to jest na dzisiaj światowa trójka. Natomiast oczywiście pozostali bardzo mocno cisną, więc myślę, że doskoczą do nas prędzej czy później – komentuje w rozmowie Agencją Informacyjną Newseria Sławomir Stanik, country manager ASUS Polska.

ASUS jest obecnie trzecim na świecie, po Apple'u i Samsungu, producentem tabletów z blisko 5-procentowym udziałem w globalnym rynku – wynika z danych firmy analitycznej IDC. Z kolei w Polsce ma 4-procentowy udział w segmencie tabletów.

Chcemy konkurować przede wszystkim innowacyjnością, kreatywnością w podejściu do naszych produktów. Zarówno pod względem czysto technologicznych parametrów urządzeń, np. w 7 calowym tablecie mamy ekran HD, czego nie proponuje konkurencja. Po drugie istotny będzie design, kolorystyka, jakość materiałów. To również nas wyróżnia – deklaruje szef ASUS Polska.

ASUS będzie koncentrował się także na segmencie notebooków, w którym ma w Polsce 16 proc. udział.

Nie zamierzamy absolutnie odpuszczać. Bardzo wiele dzieje się również, jeżeli chodzi o nowe produkty w tym segmencie, a także w trzecim, w smartfonach. Więc wszystkie trzy nogi będą równo wspierane, będziemy się starali je rozwijać – zapewnia Sławomir Stanik.

W tym półroczu nowości ASUS-a pojawią się na wszystkich półkach cenowych. Country manager zapowiada, że szczególnie interesujący dla rynku tabletów ma być IV kwartał. Mają one działać zarówno w oparciu o system Android, jak i Windows.

Jeśli chodzi o tablety, Memo Pad HD 7 calowy w zasadzie już dostępny na rynku. Za chwilę jego większy brat w rozdzielczości Full HD, 10 calowy z możliwością transmisji danych w 3G, LTE zależnie od modelu. Do tego też długo wyczekiwana premiera nowego Nexusa, na przełomie sierpnia i września – wymienia Sławomir Stanik.

Druga połowa roku ma przynieść ciekawe rozwiązania również w segmencie notebooków.

Czekamy na premierę przede wszystkim nowych procesorów Intela, procesory Haswell – też za chwilę. ASUS pokaże rozwiązania oparte na nowym procesorze. Oczywiście nowy design, lepsze parametry – podkreśla.

Co więcej – nowości nie ominą najwyższej półki cenowej laptopów.

Z takich wisienek na torcie to czeka na nas w nadchodzącym kwartale nowy Zenbook, nasz flagowy produkt w wyższym segmencie, a także innowacyjny  laptop o nazwie TRIO, który ma trzy produkty w jednym laptopa, tablet, do tego dwa systemy, Android i Windows, więc zupełna dowolność wyboru – zapowiada Sławomir Stanik.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.