Newsy

Badanie TNS Polska: Klienci oczekują od banków darmowego konta i bezpłatnych wypłat z bankomatów. Coraz chętniej sięgają po assistance

2014-05-12  |  06:35

Bezpłatne prowadzenie rachunku i darmowe wypłaty z bankomatów to główne oczekiwania klientów wobec banków – wynika z badania przeprowadzonego przez Bank Millennium i TNS Polska. Klientom zależy także na łatwym dostępie do usług bankowych, zarówno tradycyjnych, jak i internetowych. Wśród dodatkowych benefitów największą popularnością cieszą się usługi assistance.

Klienci oczekują od banku rachunku, który będzie prowadzony bezpłatnie, bez dodatkowych warunków. Chodzi więc o darmowe prowadzenie konta, wydanie karty bankowej i przelewy – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Misiak, dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej Banku Millennium.

Cały czas istotny dla klientów jest łatwy i darmowy dostęp do bankomatów. Coraz częściej w oczekiwaniach klientów pojawia się ponadto chęć łatwego i szybkiego dostępu do usług bankowych.

Nadal ważne są więc oddziały bankowe, ale także bankowość internetowa i mobilna. Klient chce mieć pełne spektrum korzystania z oferty, niezależnie od tego, gdzie jest i z jakich urządzeń może aktualnie korzystać – mówi Misiak.

Jak podkreśla, dla klientów bardzo istotna jest wielokanałowość. Chodzi o sytuacje, kiedy klient rozpoczyna rozmowę na dany temat, np. o produkcie czy usłudze, w systemie telefonicznym, a następnie finalizuje proces, odwiedzając oddział banku.

W badaniu przeprowadzonym przez Bank Millennium i TNS Polska ankieterzy zapytali także o dodatkowe benefity, którymi klienci banków są najczęściej zainteresowani.

Jednym z ciekawszych i bardzo wysoko ocenianych pomysłów były różnego rodzaju usługi assistance – zauważa Misiak. – Klienci uważają je za interesujące uzupełnienie i wzbogacenie ich codziennych usług. W swojej strategii Bank Millennium stara się uwzględniać wyniki tych badań. Oferujemy szeroki pakiet assistance obejmujący pomoc w ponad 40 różnych sytuacjach. Chodzi tu zarówno o pomoc medyczną, jak i pomoc fachowców – dodaje.

Z badania wynika również, że klienci oczekują od banków dobrej oferty dotyczącej gospodarowania ich środkami. Misiak wyjaśnia, że właśnie temu służy koncepcja centrum oszczędzania, a bank stara się proponować korzystniejsze warunki w zakresie oprocentowania i większą różnorodność tradycyjnych depozytów, zarówno krótko-, jak i długookresowych.

Tomasz Misiak podkreśla, że stawiając potrzeby klienta w centrum, bank liczy na 20 tys. nowych klientów miesięczne, czyli ok. 250 tysięcy rocznie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.