Mówi: | Andrzej Oślizło |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Expander Advisors Sp. z o.o. |
Boom w firmach doradztwa finansowego
Rośnie ruch w firmach doradztwa finansowego. Do wzrostu popytu na ich usługi przyczyniło się przede wszystkim uruchomienie dopłat rządowych w ramach programu „Mieszkanie dla młodych”. W ubiegłym roku najszybciej rosnącą firmą na rynku był Expander Advisors, który odnotował ponad 60-proc. wzrost sprzedaży produktów. Dzięki wprowadzeniu oferty dla firm, w bazie jego klientów pojawiło się również znacznie więcej przedsiębiorców.
Doradcy zrzeszeni w Związku Firm Doradztwa Finansowego (ZFDF) w IV kwartale 2013 roku pośredniczyli w sprzedaży kredytów hipotecznych o wartości 3,38 mld zł (w tym Expander – 955 mln zł, Open Finance i Home Broker – łącznie 1,18 mld zł). To wzrost o blisko 5 proc. w porównaniu do III kwartału. Przyczyniło się do niego m.in. zapowiadane wprowadzenie od 1 stycznia Rekomendacji S. Wzrosła również sprzedaż kredytów gotówkowych (o 7,7 proc. do 264 mln zł).
– Expander odnotował ponad 60-procentowy wzrost oferowanych produktów. Ten rozwój zawdzięczamy przede wszystkim budowie długoterminowych relacji z klientami i wysokiej jakości obsługi. Nie bez znaczenia jest też odpowiednia budowa i zróżnicowanie oferty – komentuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Andrzej Oślizło, prezes spółki Expander Advisors.
Expander powstał w roku 2000 jako portal internetowy pośredniczący w sprzedaży produktów finansowych. Wkrótce stał się największą niezależną firmą doradztwa finansowego na polskim rynku, która, obok oferty skierowanej do klientów detalicznych, otworzyła linię finansowania przedsiębiorstw.
– W naszej ofercie znajduje się szeroka gama produktów, których osobno trzeba by szukać na całym rynku, w kilku bankach i u wielu ubezpieczycieli. My natomiast świadczymy kompleksowe usługi doradcze dla wszystkich klientów. Oferujemy zarówno kredyty gotówkowe, hipoteczne, finansowanie dla przedsiębiorców, usługi leasingowe, pomoc w wyborze finansowania rozwoju firmy, ubezpieczenia, jaki i inwestycyjne programy emerytalne – mówi prezes Expander Advisors.
Z bazą ponad 500 tys. klientów i wyraźnym zainteresowaniem nowych, celem Expander Advisors jest obecnie dalszy rozwój, choć prognozy ekonomiczne nie są już tak optymistyczne jak przed rokiem.
– Mimo możliwego zmniejszenia dotychczasowego tempa wzrostu, uważamy, że na rynku jest jeszcze sporo miejsca do podejmowania nowych działań. Spowolnienie gospodarcze ostatnich dwóch lat wykorzystaliśmy na otwarcie ponad 20 oddziałów i dalej stawiamy na rozwój – informuje Andrzej Oślizło.
Jak podkreśla Oślizło, podstawą tego rozwoju są długoterminowe relacje z klientami, także biznesowymi, oraz kompleksowość i zróżnicowanie oferty. W działaniu Expanderowi pomaga sieć ponad 100 oddziałów w całej Polsce. Firma uczestniczy też w różnego rodzaju targach i imprezach, gdzie każdy zainteresowany pomocą może spotkać się z doradcą.
– Do naszych oddziałów przychodzi wielu klientów zainteresowanych skorzystaniem z programu „Mieszkanie dla młodych” bądź innymi ofertami kredytów hipotecznych. Na rynku zauważalne jest ożywienie. Coraz więcej osób sięga także po porady i wiedzę doradców – przekonuje Andrzej Oślizło. – Chcemy, by nasi klienci byli zadowoleni. Tak nowi, jak i dotychczasowi, którzy wracają po inne produkty.
Czytaj także
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-11-29: PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-10-22: Wiarygodność ekonomiczna Polski sukcesywnie się pogarsza. To negatywnie wpływa na postrzeganie Polski przez inwestorów
- 2024-10-22: Coraz więcej inwestycji na Mazurach. Skokowy przyrost zabudowy niszczy jednak krajobraz regionu
- 2024-10-28: Ochrona krajobrazu mało istotna w nowych inwestycjach. Mazurskie gminy chcą to zmienić
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele
Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.
Konsument
Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.
Konsument
Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.