Mówi: | Mateusz Morawiecki |
Funkcja: | Prezes zarządu |
Firma: | Bank Zachodni WBK |
BZ WBK jesienią wprowadzi nowe rozwiązania bankowości mobilnej. Liczy na kilkaset tysięcy nowych klientów
Po bankowości internetowej, celem Banku Zachodniego WBK stają się smartfony i tablety. W ciągu najbliższych miesięcy bank zamierza zaprezentować nowe rozwiązania bankowości mobilnej, które mają przyciągnąć – jak podkreśla prezes banku – setki tysięcy nowych klientów.
Na jesień BZ WBK zapowiada odsłonę nowych usług dla użytkowników smartfonów i tabletów. Na szczegóły trzeba poczekać, ponieważ trwają jeszcze nad nimi prace.
– Coraz bardziej kładziemy nacisk na to, jak będzie wyglądała bankowość przyszłości. Już nie tylko na tą internetową, ale też mobilną – informuje Mateusz Morawiecki, prezes Banku Zachodniego WBK. – Chcemy rozwijać mocno całą funkcjonalność bankowości mobilnej. To jest też kolejna rzecz, o której na pewno będzie głośno w kontekście BZ WBK.
Już dziś bank udostępnia swoim klientom aplikację bankowości mobilnej BZWBK24 mobile na pięć najpopularniejszych platform: Android, BlackBerry, iPhone, Symbian oraz Windows Mobile. Jak zapewnia prezes, jest to jedna z najszerszych ofert bankowości mobilnej na rynku. Dzięki niej klienci mogą wykonywać operacje bankowe (jak np. sprawdzić stan salda, przelać pieniądze, spłacić kartę kredytową, założyć lokatę) w dowolnym miejscu, o dowolnej porze za pośrednictwem urządzeń mobilnych jak telefony komórkowe, smartfony czy tablety.
– W perspektywie kilku najbliższych miesięcy zaproponujemy rynkowi kolejne ciekawe rozwiązania bankowości mobilnej na smartfonach i tabletach. Myślę, że dzięki temu przyciągniemy kolejne setki tysięcy klientów – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Mateusz Morawiecki.
Bank oferuje klientom specjalne nalepki pozwalające na płacenie za pomocą telefonu, kluczyków od samochodów, zegarka itp.
– To jest element promocyjny, bo na tym jeszcze za dużo nie zarabiamy, a i klienci niezbyt chętnie z takich nowinek korzystają. Raczej staramy się poprzez to pokazać, że jesteśmy cały czas w czołówce banków nowoczesnych i innowacyjnych – podkreśla Mateusz Morawiecki.
Na dziś oprócz inwestycji w innowacyjność, głównym zadaniem stojącym przed BZ WBK jest fuzja z Kredyt Bankiem.
– Ujednolicenie marki nastąpi we wrześniu 2013 roku, czyli już za kilka miesięcy. W tym czasie chcemy zmienić wszystkie oznakowania oddziałów byłego Kredyt Banku. Nad wszystkimi oddziałami będziemy mieli logo i nazwę BZ WBK. Ten proces zakończy się we wrześniu, na początku października. Również wtedy będziemy mieli jednolitą ofertę produktową dla wszystkich nowych klientów – zapowiada Mateusz Morawiecki.
Czytaj także
- 2025-06-02: Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-03-11: Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł
- 2025-02-26: Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-03: Ceny najmu mieszkań stabilizują się. Zakończenie wojny w Ukrainie może spowodować odpływ najemców i spadek cen
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.