Newsy

Przejęcie Polbanku przez Raiffeisena w ciągu kilku tygodni

2012-03-15  |  06:25
Mówi:Piotr Czarnecki
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Raiffeisen Bank
  • MP4

    W najbliższym czasie transakcja przejęcia 70 proc. akcji Polbanku przez Raiffeisena powinna zakończyć się podpisaniem umowy. Banki czekają jeszcze na zgody nadzorów finansowych. Operacyjne połączenie nastąpi za kilka miesięcy.

    Porozumienie między właścicielem Polbanku, grecką grupą EFG Eurobank a austriacką centralą Raiffeisena zostało podpisane ponad rok temu. Początkowo planowano przeprowadzić transakcję do końca 2012 roku.

     - Ta transakcja powinna zakończyć się finalnym podpisaniem umowy. Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych tygodni uda nam się to zrealizować, bo w końcu wchodzi wiele podmiotów, m.in. nasz nadzór, nadzór europejski, nadzór austriacki, grecki. Te wszystkie strony muszą wydać zgody na nasze połączenie, najpierw na zakup przez Raiffeisen Bank International Polbanku, a później, po kilku miesiącach na finalną fuzję - mówi Piotr Czarnecki, prezes Raiffeisen Bank.

    Austriacki RBI odkupi większościowy pakiet Polbanku za 490 mln euro.

    Po połączeniu powstanie 6. pod względem wartości aktywów bank komercyjny w Polsce. Przejęcie Polbanku ma umożliwić Raiffeisenowi, dotąd obecnemu głównie w segmencie firm, rozwój na rynku detalicznym.

     - Cała istota biznesowa tego połączenia wynika z komplementarności obydwu banków. Raiffeisen to bank korporacyjny, małych i średnich firm, bank klasy średniej i wyższej, a Polbank od początku był budowany jako bank detaliczny. Po połączeniu dwa banki stworzą potężny bank uniwersalny - zapewnia Piotr Czarnecki podczas Forum Bankowego 2012.

    I dodaje, że również w kwestii rozmieszczenia placówek oba banki dobrze się uzupełniają

     - Raiffeisen ze swoimi prawie 100 oddziałami jest w największych centrach biznesowych oraz w miastach, które gromadzą najwięcej klasy średniej i wyższej. Polbank dogęszcza naszą penetrację rynku w największych miastach, ale jest też w miastach powiatowych. Tylko w nielicznych przypadkach jest tak, że te oddziały są zbyt blisko - wyjaśnia prezes Raiffeisen Banku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna

    Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.

    Bankowość

    Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

    Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

    Media i PR

    Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

    Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.