Newsy

BZ WBK-Aviva zwróci roczną składkę, jeśli likwidator nie odezwie się do poszkodowanego w ciągu kilku godzin

2013-06-17  |  06:10
Mówi:Krzysztof Charchuła
Funkcja:prezes zarządu
Firma:BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń
  • MP4
  • BZ WBK-Aviva w ciągu pięciu lat chce zdobyć milion nowych klientów. Według ubezpieczyciela jest to realne. Dzięki niedawnej fuzji BZ WBK z Kredyt Bankiem firma zyskała pokaźne grono potencjalnych klientów. W III kwartale chce im zaproponować tzw. gwarancje obsługowe.

     – Naszą ambicją jest, żeby posługiwać się dużymi liczbami i w ciągu najbliższych 3-5 lat powiększyć liczbę klientów o kolejny milion – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Charchuła, prezes zarządu BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń.

    Zarząd chce wykorzystać niedawną fuzję BZ WBK z Kredyt Bankiem.

     – To jest dodatkowy, dość duży portfel klientów Kredyt Banku i również chcielibyśmy tym klientom zaoferować nasze ubezpieczenia – dodaje Charchuła.

    Jak podkreśla, spółka cały czas rozwija wszelkie możliwe kanały komunikacji. Zarówno elektroniczne – mail, sms, komunikatory, jak i tradycyjne – bezpośrednia rozmowa czy tradycyjny list.

     – Chcemy wprowadzić w III kwartale coś, co nazywamy roboczo gwarancje obsługowe w procesie realizacji roszczeń w ubezpieczeniach mieszkaniowych – zapowiada Krzysztof Charchuła, tłumacząc, że pozwoli to określić termin, w jakim sprawa danego klienta (w przypadku np. zalania mieszkania, włamania, pożaru czy zniszczenia) zostanie rozpatrzona.

     – Przykładowo dla szkód, które przekraczają 200 tys. złotych chcemy się zobowiązać do kontaktu likwidatora z klientem w ciągu 3 godzin – mówi Charchuła. – Chcemy się zobowiązać, że jeżeli nie spełnimy w kilku procesach terminów, do których się zobowiązaliśmy, będziemy zwracać klientowi roczną składkę.

    Oferta BZ WBK-Aviva składa się dzisiaj z ponad 20 produktów. Są to zarówno ubezpieczenia majątkowe, jak i osobiste. Przed miesiącem na rynku pojawił się produkt o nazwie „Opiekun Rodziny”. Jak podkreśla prezes to nowość na rynku, niestandardowy w produktach bancassurance.

    – Klient musi być zainteresowany i kupuje ten produkt dla samego produktu, a nie w powiązaniu np. z zabezpieczeniem spłaty kredytu – tłumaczy prezes. – Sprzedaż pierwszego miesiąca czterokrotnie przekroczyła nasze oczekiwania.

    W ciągu czterech lat swojej działalności spółki BZ WBK-Aviva wypłaciły ponad 60 mln zł świadczeń i odszkodowań z tytułu zdarzeń ubezpieczeniowych.

    BZ WBK-Aviva to dwie spółki joint venture, które zostały utworzone przez Bank Zachodni WBK S.A. i Aviva International Insurance Ltd. Towarzystwa (jedno – ubezpieczeń na życie, drugie – ubezpieczeń ogólnych) rozpoczęły swoją działalność 4 lata temu. Od tej pory systematycznie poprawiają swoje wyniki rynkowe. Dziś ubezpieczają ok. 2 mln Polaków. Na koniec 2012 roku osiągnęły ponad 10 proc. udział w segmencie bancassurance i o połowę mniejszy udział w obszarze ubezpieczeń na życie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

    Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

    Fundusze unijne

    Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

    Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

    Ochrona środowiska

    Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

    Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.