Newsy

BZ WBK-Aviva zwróci roczną składkę, jeśli likwidator nie odezwie się do poszkodowanego w ciągu kilku godzin

2013-06-17  |  06:10
Mówi:Krzysztof Charchuła
Funkcja:prezes zarządu
Firma:BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń
  • MP4
  • BZ WBK-Aviva w ciągu pięciu lat chce zdobyć milion nowych klientów. Według ubezpieczyciela jest to realne. Dzięki niedawnej fuzji BZ WBK z Kredyt Bankiem firma zyskała pokaźne grono potencjalnych klientów. W III kwartale chce im zaproponować tzw. gwarancje obsługowe.

     – Naszą ambicją jest, żeby posługiwać się dużymi liczbami i w ciągu najbliższych 3-5 lat powiększyć liczbę klientów o kolejny milion – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Charchuła, prezes zarządu BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń.

    Zarząd chce wykorzystać niedawną fuzję BZ WBK z Kredyt Bankiem.

     – To jest dodatkowy, dość duży portfel klientów Kredyt Banku i również chcielibyśmy tym klientom zaoferować nasze ubezpieczenia – dodaje Charchuła.

    Jak podkreśla, spółka cały czas rozwija wszelkie możliwe kanały komunikacji. Zarówno elektroniczne – mail, sms, komunikatory, jak i tradycyjne – bezpośrednia rozmowa czy tradycyjny list.

     – Chcemy wprowadzić w III kwartale coś, co nazywamy roboczo gwarancje obsługowe w procesie realizacji roszczeń w ubezpieczeniach mieszkaniowych – zapowiada Krzysztof Charchuła, tłumacząc, że pozwoli to określić termin, w jakim sprawa danego klienta (w przypadku np. zalania mieszkania, włamania, pożaru czy zniszczenia) zostanie rozpatrzona.

     – Przykładowo dla szkód, które przekraczają 200 tys. złotych chcemy się zobowiązać do kontaktu likwidatora z klientem w ciągu 3 godzin – mówi Charchuła. – Chcemy się zobowiązać, że jeżeli nie spełnimy w kilku procesach terminów, do których się zobowiązaliśmy, będziemy zwracać klientowi roczną składkę.

    Oferta BZ WBK-Aviva składa się dzisiaj z ponad 20 produktów. Są to zarówno ubezpieczenia majątkowe, jak i osobiste. Przed miesiącem na rynku pojawił się produkt o nazwie „Opiekun Rodziny”. Jak podkreśla prezes to nowość na rynku, niestandardowy w produktach bancassurance.

    – Klient musi być zainteresowany i kupuje ten produkt dla samego produktu, a nie w powiązaniu np. z zabezpieczeniem spłaty kredytu – tłumaczy prezes. – Sprzedaż pierwszego miesiąca czterokrotnie przekroczyła nasze oczekiwania.

    W ciągu czterech lat swojej działalności spółki BZ WBK-Aviva wypłaciły ponad 60 mln zł świadczeń i odszkodowań z tytułu zdarzeń ubezpieczeniowych.

    BZ WBK-Aviva to dwie spółki joint venture, które zostały utworzone przez Bank Zachodni WBK S.A. i Aviva International Insurance Ltd. Towarzystwa (jedno – ubezpieczeń na życie, drugie – ubezpieczeń ogólnych) rozpoczęły swoją działalność 4 lata temu. Od tej pory systematycznie poprawiają swoje wyniki rynkowe. Dziś ubezpieczają ok. 2 mln Polaków. Na koniec 2012 roku osiągnęły ponad 10 proc. udział w segmencie bancassurance i o połowę mniejszy udział w obszarze ubezpieczeń na życie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Prawo

    Bankowość

    Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

    Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).

    Handel

    E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

    W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.