Newsy

Chiński bank w Polsce najprawdopodobniej w I poł. przyszłego roku

2011-12-27  |  13:50
Wszystkie newsy
Mówi:Jarosław Dąbrowski
Funkcja:Ekspert bankowości międzynarodowej
Firma:Dąbrowski Finance

Pierwsze oddziały ICBC mogą pojawić się w Polsce już za kilka miesięcy. Chiński bank musi spełnić unijne warunki funkcjonowania na wspólnym rynku, ale ten proces nie powinien trwać długo.

- Myślę, że aplikacja, którą Chińczycy złożyli, czy obiecali, że złożą w najbliższym czasie, będzie pozytywnie rozpatrzona przez polski rząd. Bank jest świetny, duży, bardzo zasobny - prognozuje Jarosław Dąbrowski, prezes Dąbrowski Finance, ekspert bankowości międzynarodowej.

Pytany o termin wejścia chińskiego banku do Polski Jarosław Dąbrowski ma nadzieje, że stanie się to jak najszybciej.

- Ja bym chciał, żeby to stało się wcześniej niż później, a zważywszy na to co dzieje się w Europie i na świecie – tak szybko jak to jest możliwe (...) Mam nadzieję, że może nawet w pierwszej połowie roku - twierdzi Dąbrowski. 

Bank ICBC jest największy na świecie. Jego suma bilansowa wynosi ponad 2 bln dolarów, czyli 10 razy więcej niż całego sektora bankowego w Polsce. W jednej trzeciej bank należy do chińskiego rządu.

Jarosław Dąbrowski był jednym z organizatorów ubiegłotygodniowej wizyty prezydenta Bronisława Komorowskiego w Chinach, podczas której rozmawiano m.in. o planach chińskiego banku. W ostatnich latach wprowadzał i rozwijał na polskim rynku działalność banków Raiffeisen oraz DnB Nord.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Krynica Forum 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Media i PR

Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

DlaWas.info

Nauka

Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.