Mówi: | Piotr Łagowski |
Funkcja: | Dyrektor zarządzający |
Firma: | Foodpanda Polska |
Coraz częściej zamawiamy jedzenie na wynos. Głównie kuchnię azjatycką
Przynoszenie jedzenia do pracy w plastikowych pudełkach to już przeszłość. Dziś Polacy chętnie zamawiają posiłki do firmy, coraz częściej przez internet. Najczęściej jemy na wynos kuchnię azjatycką, włoską i polską.
Według raportu Gemius i E-Commerce Polska 2013 r. Polacy coraz częściej zamawiają gotowe dania w sieci. Restauracje oraz portale pośredniczące przy zamawianiu posiłków odnotowują duży wzrost zainteresowania ze strony internautów.
– Polacy nauczyli się już jeść na zewnątrz, nauczyli się zamawiać – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Łagowski, dyrektor zarządzający w Foodpanda Polska. – Mniej więcej około 12,5-16 proc. wszystkich zamówień jest dokonywanych w Polsce poprzez aplikacje mobilne, globalnie jest to już nawet 20 proc. Uważam, że w ciągu trzech lat będzie to ponad 60 proc.
Przy zamawianiu przez internet cenimy sobie oszczędność czasu, dostępność szczegółowych informacji o produkcie, duży wybór i wygodę. Najczęściej Polacy zamawiają jedzenie między godziną 12 a 15, a także między 18 a 20.
Wbrew pozorom najchętniej kupujemy nie pizzę, lecz potrawy kuchni azjatyckiej, której dotyczy 27 proc. zamówień w serwisie Foodpanda.pl. Kuchnia włoska, a więc głównie pizza jest na drugim miejscu – 26 proc. zamówień. Polscy klienci lubią także rodzimą kuchnię – stanowi 22 proc. zamówień. Coraz popularniejsze są też burgery.
– Łączna kwota jaką zostawiają klienci zależy od tego, ile osób chce zamówić posiłek – mówi Łagowski. – Zazwyczaj są to dwie osoby, a średnia cena wynosi około 40 zł. Tyle zazwyczaj kosztują dwa lunche. Jeśli zaś zamawiają burgery, to średni koszyk jest na poziomie 80 złotych – dodaje dyrektor Foodpanda.pl.
Decyzja o tym, co zamawiamy, podejmowana jest w ostatniej chwili.
– Gdy już mamy przed sobą listę restauracji, wybieramy tę, na którą mamy ochotę w danym momencie, a nie w momencie, w którym zaczynaliśmy poszukiwania – zauważa Łagowski. – Normalne jest, że ktoś, kto wpisuje w wyszukiwarkę słowo „kuchnia chińska” czy „kuchnia wietnamska”, ostatecznie decyduje się na polskie potrawy. Albo, że osoba, która wpisuje hasło „sushi”, wybiera w końcu burgera.
Czytaj także
- 2024-11-28: P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
- 2024-12-05: Piotr Szwedes: Chyba każdy z nas tęskni za tym, żeby czasami zrzucić te wszystkie filtry i powiedzieć komuś prawdę. Niestety życie zmusza nas do tego, żebyśmy popełniali małe kłamstewka
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-11-06: Coraz więcej Polaków deklaruje, że nie marnuje żywności. Wciąż jednak do kosza trafia 5 mln t jedzenia rocznie
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
- 2024-10-23: Polska w końcówce krajów wdrażających w firmach sztuczną inteligencję. Bolączką jest brak kompetencji cyfrowych u menedżerów
- 2024-10-08: Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
- 2024-09-27: Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
- 2024-09-19: Muzycy zespołu Enej: Technika i budżety od wielkiej powodzi sprzed 27 lat poszły w górę. A jednak nadal nie jesteśmy w stanie sobie poradzić z żywiołem i go przewidzieć
- 2024-10-02: J. Lewandowski: Unijny budżet na lata 2028–2034 jest bardzo skromny, ale inwestycyjny. Oby komisarzowi ds. budżetu udało się go zwiększyć
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.